[TEK]Wester van Avanti

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK]Wester van Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:46

Hallo allemaal :wave:

Tijd terug aan begonnen, en lag de laatste tijd maar te liggen, aangezien ik het weer druk kreeg :o
Eindelijk tijd gevonden om hem af te maken :D

Is helaas een erg slechte foto, morgen een betere. Met avond licht lukt het me niet goed.. :n

Afbeelding

Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:14

ontzettend mooi getekend. :oo
Maar dat linkerachterbeen (voor onze kant) vind ik n beetje appart.
En het rechtervoorbeen vind ik wat lang.
Verder echt een hele gave tekening, ik zou het je niet na doen +:)+

Jukurensha

Re: [TEK]Wester van Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:06

Heel mooi!

Ik vind alleen het linker voorbeen juist wat lang.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:08

Weet je wat ik vind... dat jij enorm vooruit bent gegaan en dat dat superknap is :D Je ziet echt een verschil met hoe je eerst tekende en hoe nu en ga zo door!
Mooie contrasten en overgangen, top hoor :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:38

Wauw, dat is een vooruitgang vergeleken met de haflinger (die was het toch?) die je een tijdje geleden hebt gepost! :wow: Heel erg mooi dat je wat diepere contrasten gebruikt en ook in de lichte plekken het goed dekkend hebt getekend. Ik vind de glans op de vacht en bij de schouder erg goed gelukt.

Het voorbeen valt me ook op, maar ik weet nog dat ik zelfs bij de foto dacht dat het leek alsof het paard een te lang been had. :D

Wat je nog zou kunnen doen is de ondergrond iets meer uitwerken. Ik vind het altijd mooi als er of een gehele ondergrond is of geen, alleen zo'n wolkje is net iets te kaal. Ik zie dat je wel een soort van zand hebt neergezet, misschien kun je dat nog iets meer uitwerken? :) Ook zou je nog iets meer kunnen werken aan de structuur in de staart, die lijkt nu erg massief. Door een paar haren of lossen strengen in te tekenen kun je dat een stuk verlevendigen.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:57

Idd alweer een hele vooruitgang!
Ik ben het met elanor eens dat je de achtergrond wat meer mag aanzetten en er ook wat meer fijne nuances in de staart en hoeven mogen want die zijn nu iets te donkere vlakken waardoor het 3D effect wegvalt. Ook het oog had wat fijner gemogen.

Tip: gebruik voor kleine details een fijn vulpotlood van 0,5mm van goede kwaliteit, hard voor de lichtere stukken en zacht (2B) voor de fijne, donkere details als een haartje of omranding van het oog, dat soort dingen). Voor de rest kun je je gewone potloden blijven gebruiken, maar die fijne details zullen het net een beetje ophalen zodat je contrasten beter tot hun recht komen. :)

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:44

Wauw, ik vind hem echt heel mooi gemaakt, hij lijkt precies +:)+
Alleen 1 dingetje die me opvalt: Ik denk dat zijn nek wel ietsje langer had gekund, want nu is het net of zijn hoofd soort van in zijn lijf is gedrukt.
Maar verder vind ik hem echt super, die glans vind ik ook heel erg mooi :D

elanor schreef:
Het voorbeen valt me ook op, maar ik weet nog dat ik zelfs bij de foto dacht dat het leek alsof het paard een te lang been had.

:+

Voor zover ik weet is de lengte van zijn benen heel normaal haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:50

Sjee bedankt allemaal :D

Dus jullie vinden me allemaal vooruit gegaan vergeleken met die haflinger? Zal ik dan wat grappigs vertellen, toen ik de haflinger af had, lag deze al driekwart af :+

Over de staart, die is echt heel onduidelijk op de foto, in het echt zit er wat meer structuur in.
De benen, pfft, daar heb ik echt te lang naar gekeken afgelopen dagen :D Zou zo echt neit weten of ze te lang zijn :n
De hals heb je inderdaad wel gelijk in Avanti! MAar ik denk dat dat ook mede komt door die schaduw aan het begin van de hals. Die heb ik net zo gezet alsof de hals daarna pas begint.
Ik had mischien ook meer schoft kunnen maken. Een lichte kuil tussen schoft en hals oid.

Bedankt allemaal, jullie laten me echt blozen hoor :P

Verder nog iemand commentaar? :D

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:59

Zoals in de regels van [UK] en [FK] te lezen is, is het niet toegestaan per week meer dan 1 topic te openen:
Mireille schreef:
  • Topic openen
    Wanneer je een topic wilt openen gebruik je altijd een [TAG] in je topic titel, behalve wanneer je een vraag wilt stellen. Je mag maximaal 1 topic per week openen. Ook is het bedoeling dat je afbeelding direct zichtbaar is in het topic. Voor de foto’s die je plaatst geldt er ook een maximum formaat van 600x800 pixels en een maximum aantal te plaatsen afbeeldingen van 15. Als laatste: het forum is alleen bedoeld voor eigen werk. Het openen van topics met aanvragen, centrale topics of spellen is niet toegestaan. Lees meer…

Dit is hier na te lezen: [UK] Welkom op [UK] Uit de Kunst
Hier daarom een slotje.