[TEK] streepjescode's, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pompompom

[TEK] streepjescode's, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 21:16

ik vond een potje met ecoline, volgens mij is het basisschool geweest voor t laatst dat ik daar wat mee gedaan heb! maar des te leuker om eens wat anders te maken... en het zijn deze streepjes geworden!..
is natuurlijk geen grote verassing, als paardengek moet je bij zwart wit toch direct aan zebra's denken ;).

ben van plan meerdere verschillende zebra's te maken op dezelfde manier..

ik vind alleen persoonlijk ze iets té zwart wit.. ik wil er nog een (felle) kleur bij doen (oranje ofzo) op de een of andere manier.. maar ik heb nog niet echt n goed idee hoe.. iemand tips ?

Afbeelding

bij deze moet ik de moed nog verzamelen om aan de 3e te beginnen, ben bang dat ik de derde verpruts, maarja 2 zebra's is ook zo kaal, dus ik ben bang dat ik er niet aan ontkom..
Afbeelding

(het is trouwens met kroontjespen en n kwastje gemaakt )

(foto's zijn niet optimaal scherp.. maar mét flits dan werden ze zo overbelicht...deed haast zeer aan je ogen ;) )

Farouche

Re: [TEK] streepjescode's, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:19

Ze zijn wel mooi, maar dat felle kleurtje erin inderdaad..
misschien zegmaar alleen een hoekje met 2 strepen maken
''L '' zo ? Als je me snapt

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:45

Heel leuk, vooral die tweede waar je mee bezig bent vind ik veelbelovend! :j

Voor wat kleur zou je kunnen kiezen voor een hele felle achtergrond waardoor de zebra's er extra uitspringen, of misschien kun je juist een zwart-witte achtergrond maken en de zwarte zebrastrepen in regenboogkleuren doen. :D

Ze lijken nog wel vrij plat, maar misschien is dat juist je bedoeling. Om ze iets meer diepte te geven kun je wat schaduw aanbrengen, waar witte vacht is hoeft het niet helemaal wit te blijven. Ik ben verder niet bekend met ecoline, maar misschien kun je het iets verdunnen met water zodat je een wat minder dekkende tint krijgt. :)

JoSav

Re: [TEK] streepjescode's, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:01

De enige tips die ik je mee kan geven zijn:

Speel met contrasten en dekking. Experimenteer.
Bedenk je hoeveel kleuren er in wit zitten, want je hebt rozige delen, gelige, blauwige, secundaire tinten enz. Er is zoveel nuance in wit alleen al! Speel daarmee.

Ben niet bang je werk te verprutsen. Het is pas een mislukking als je jezelf vastzet en niet vooruitgaat uit angst te falen.
Desnoods maak je kopietjes van je werk onder de kopiëermachine en experimenteer je met kleur op die kopietjes. Dan kun je de nuancering van het 'zwart' voor later bewaren.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:59

Aan de hand van de titel dacht ik dat je gewoon een streepjescode had getekend :+ Ik dacht al, wat is daar nou moeilijk aan.

Even ontopic:
Als je er bij de 1e nou eens een zonsondergang bij maakt. En dan de rooie gloed een beetje in de zebra laten overlopen? Dan heb je wel wat meer kleur. Het lijkt mij wel lastig, maar als je zo mooi een zebra kan tekenen moet een zonsondergang ook vast lukken!
Ik vind de 2 zebra's [en vooral de eerste] een beetje boos kijken :+
Je kan wel mooi tekenen, mooi naar werkelijkheid

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 08:54

ik heb expres in eerste instantie verder geen schaduwen aangebracht... het leek me wel grappig om te kijken hoeveel vorm en diepte je met alleen zwart wit en streepjes kon krijgen...

bedankt voor alle tips en reacties!