[TEK] Surrender

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[TEK] Surrender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 18:14

Waar griep en een tentamenweek al niet goed voor zijn, eindelijk dit portret afgerond. :+

De "referentiefoto" was een still uit een Youtubefilmpje, ik heb de meeste details dus zelf in moeten vullen. Ik ben wel blij met het resultaat, maar of het nu een goed lijkend portret is geworden... Als iemand haar herkent zou het leuk zijn. :D

Ik heb voor het haar maar eens een tutorial gevolgd omdat het nauwelijks te zien was op de referentie: http://akalilith.deviantart.com/art/Hair-tutorial-2-Dark-hair-93634026. Zeker een aanrader, al werd ik na een tijdje wel flauw van het eindeloze 'make-and-erase strands". :P
Ook heb ik voor het eerst gewerkt met een stukje papier om het grafiet wat uit te vegen. Dat vond ik even wennen (ik herinner me nog goed de 'gij-zult-niet-uitvegen lessen van IcePrincess), maar het werkt heel goed om een mooie diepte te krijgen omdat je daar na er weer lagen op kunt zetten.

Verder 9B t/m H5, A3 formaat en flink wat uurtjes. :)

De foto is een beetje donker, de contrasten zijn op het origineel dus iets matter (helaas :P ). Ik zie dat er op de foto onder haar kaak een paar rare witte strepen lijken te zitten trouwens, dus denk die nog even weg. :)

Afbeelding

En nog twee (ietwat opgerekte ;) ) details:

Afbeelding

Afbeelding

Ben er zelf best tevreden mee, enige wat mij nog stoort is het sleutelbeen, daar zit ik nog wat mee te prutsen. :+ Het is zo lastig om te bedenken hoe die zou moeten lopen omdat ze haar schouders zo opgetrokken heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:18

Is het Sharon den Adel of zie ik haar er in omdat ik te veel filmpjes en foto's van haar bekijk? :o

Teken-technisch kan ik absoluut geen tips geven want daar weet ik niks van. Maar ik vind hem wel mooi, er straalt kracht vanuit.

Berdien

Re: [TEK] Surrender

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:05

Dat haar! :wow:

Ik vind hem heel erg mooi, maar dacht eerst dat ze hele enge zwarte dode ogen had :+ In de details is wel duidelijker gaat dat het om gesloten ogen met make-up gaat, maar ik vind dat in het geheel iets wegvallen.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:19

Dat dacht ik ook gelijk Redpassion, ook vanwege de kledingstukjes die je ziet. Zie er ook heel duidelijk Sharon in :P .

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:22

Berdien schreef:
Dat haar! :wow:

Dat was ook mijn eerste reactie. Prachtig! Vind inderdaad de ogen in het geheel niet duidelijk gesloten, maar toch stoort het me niet.
Ben heel benieuwd naar het verhaal wat bij deze tekening hoort, het filmpje dus :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:25

erg mooie krachtige tekening!
al lijkt er iets niet te kloppen aan de nek..
ik denk dat hij te breed/dik/gespierd is.. t lijkt een beetje zo'n body-builder nek.

verder vind ik het een erg mooie tekening!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:46

Het haar is prachtig gedaan! Ik vind jouw manier van tekenen altijd erg prettig om naar te kijken, een tikje surrealistisch, mooi.

Ik vind de houding alleen toch wat krampachtig ogen. Ik denk dat dit komt door het gezicht: met name de mond en de ogen. De mond is wat zuur, om het maar zo te zeggen, en de oogbolling komt op mij heel apart over al is dat mogelijk een gevolg van de zwarte oogschaduw. Ook vind ik de nek erg flink, idd. maar niet onnatuurlijk, gewoon niet zo'n pierenekje van een gemiddeld model. :)

Prachtige details, en heel mooi de nadruk op de hals en het haar gelegd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:45

Ik dacht ook gelijk aan Sharon den Adel.. :=

Maar dat haar! Echt heel mooi. Zeker een werkje waar je trots op mag zijn! :)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:28

ik vind t lijken op een oudere vrouw.. Maarre pff mooi hoor! Als vind ik de houding een beetje pijnlijk ofzo.. niet echt heel prettig naar te kijken. Mjah, verder kan ik ook echt geen commentaar geven zo mooi!

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:33

Prachtig dat haar :j
De keel vind ik wat dik naar voren steken....Ach eigelijk mag ik je geen kritiek geven,het is gewoon geweldig gedaan! +:)+

(Wat betekent surrender ook al weer? :o? :Y)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:36

Ik vind de aanzet van de keel (van het puntje van de kin zegmaar) wat slordig en te breedt.

verder heel mooi ik kan het niet.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 13:00

Nou, dat valt me dan toch onwijs mee dat jullie haar herkennen, leuk! Het is inderdaad Sharon den Adel. :j
De haar-tutorial is dus geslaagd. :D Het bevalt me ook erg goed om het op deze manier te maken, dus dit houd ik er zeker in.

Dit is de foto die ik heb gebruikt: http://img90.imageshack.us/img90/9591/reffotoyj3.jpg

De ogen vond ik inderdaad erg lastig. Je ziet dat ze op het plaatje ontzettend zware make-up op heeft bij haar ogen, dus ik was al een beetje bang voor 'zwarte gaten/bollen'. Ik heb het dus zo minimaal mogelijk gedaan, maar misschien had ik achteraf gezien uberhaupt beter geen make-up kunnen tekenen bedenk ik nu. Naar de mond kan ik nog even kijken JoSav, hij zit inderdaad iets te veel naar beneden getrokken.

De keel is misschien wat fors, ik denk dat dat komt omdat ik juist veel nadruk op de houding wilde leggen (Shego, 'surrender' betekent 'overgeven', in mijn idee hier in de betekenis van 'geef je over aan de muziek oid'. :) )

Balouk, wat vind je precies slordig? Ik kan het niet helemaal uit je post opmaken.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:57

ik vind t toch lijken op een hele dunne oude vrouw.. (50-60) de huid op de wangen lijkt wat slap, en de mond lijkt ook wat ouder, ik zie er geen sharon in.. ;) Dus dat is dan miss nog een puntje om aan te werken?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:43

Shiiiiiit! :wow:
Dit vind ik écht prachtig!
Die details zijn echt TE perfect bijna! :D
Supermooi werk! _/-\o_