De "referentiefoto" was een still uit een Youtubefilmpje, ik heb de meeste details dus zelf in moeten vullen. Ik ben wel blij met het resultaat, maar of het nu een goed lijkend portret is geworden... Als iemand haar herkent zou het leuk zijn.

Ik heb voor het haar maar eens een tutorial gevolgd omdat het nauwelijks te zien was op de referentie: http://akalilith.deviantart.com/art/Hair-tutorial-2-Dark-hair-93634026. Zeker een aanrader, al werd ik na een tijdje wel flauw van het eindeloze 'make-and-erase strands".
Ook heb ik voor het eerst gewerkt met een stukje papier om het grafiet wat uit te vegen. Dat vond ik even wennen (ik herinner me nog goed de 'gij-zult-niet-uitvegen lessen van IcePrincess), maar het werkt heel goed om een mooie diepte te krijgen omdat je daar na er weer lagen op kunt zetten.
Verder 9B t/m H5, A3 formaat en flink wat uurtjes.

De foto is een beetje donker, de contrasten zijn op het origineel dus iets matter (helaas
). Ik zie dat er op de foto onder haar kaak een paar rare witte strepen lijken te zitten trouwens, dus denk die nog even weg. 

En nog twee (ietwat opgerekte
) details: 

Ben er zelf best tevreden mee, enige wat mij nog stoort is het sleutelbeen, daar zit ik nog wat mee te prutsen.
Het is zo lastig om te bedenken hoe die zou moeten lopen omdat ze haar schouders zo opgetrokken heeft.