[TEK] Eye can see you! (WIP)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sammyvriend

[TEK] Eye can see you! (WIP)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 15:21

Weer een wipje van mij, met stappen deze keer. De derwent coloursofts voor de 2e keer uitproberen, hopen dat het nu nog beter gaat. Oja, ik klink nu wel heel prof met die stappen enz, maar ik doe ook maar wat he :')

Ik vind het zelf altijd heel leerzaam en leuk om wipjes te zien, dus dat doe ik zelf ook maar ;)

Stap 1. Schets en eerste laag.
Afbeelding

Stap 2. Tweede en derde laag, frontriem en rechts alvast de goede kleur proberen te krijgen. En manen.
Afbeelding

Geen stap maar ter vergelijking. De echte kleur ligt hier ergens tussen. Het gekke is dat ik wat rood erbij heb gedaan na de eerste, dus bij de tweede zit eigenlijk het meeste rood. Zo zie je maar weer wat foto's doen -O-
Afbeelding
Afbeelding

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:53

Hmmm... Ik zie dat je kriskras in kleurt. Mijn tip is om dit niet op die manier te doen maar altijd met de haar richting meegaan. Daarnaast ben je met de Derwents al zo aan het dicht kleuren dat je zo geen lagen meer kwijt kunt omdat je papier dicht zit :)

Mijn ervaring met de Coloursofts is om niet laag over laag te werken of anders hele dunne lagen over elkaar (zodat het niet bij de derde laag al bijna dicht zit) maar vlak voor vlak.

sammyvriend

Re: [TEK] Eye can see you! (WIP)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 13:59

Bedankt, hier heb ik wat aan. Maar hoe bedoel je vlak voor vlak? Dus bijv. eerst de hals en dan het oog enz?

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:05

ik ga mee met commentaar hierboven :) bekijk ook altijd de verhoudingen goed he :)
jou bult, ( om het zo maar even te noemen, bij het oog ) is boller dan op de foto :)
het is nog niet zo erg dat het stoort of gelijk opvalt :) maar om straks te perfectioneren is het natuurlijk wel leuk om op te letten :)

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 14:39

Doe ik ;) dankje voor je berichtje.
Geef mij maar pastel := (nee hoor, gewoon wat meer oefenen)

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:42

sammyvriend schreef:
Bedankt, hier heb ik wat aan. Maar hoe bedoel je vlak voor vlak? Dus bijv. eerst de hals en dan het oog enz?

:) Kleiner denken ;) b.v. de bolling van het oog aan de rechterkant bestaat al grofweg uit 3 kleurvlakken terwijl ik er bij jou maar 1 zie. Ikzelf werk nog kleiner, centimeter voor centimeter. In het begin doe je dan heel erg lang over een stukje maar het kijken gaat steeds makkelijker en het vertalen naar de kleuren die je ziet ook. Uiteindelijk lijkt het of je de hele tijd met het grote geheel bezig bent terwijl je in werkelijkheid je onderwerp in gedachten in stukjes aan het opdelen bent.

Beetje ingewikkeld uit te leggen maar ik hoop dat je me een beetje begrijpt. Met de potloden is het papier vrij snel verzadigd dus moet je de eerste lagen zuinig opzetten wil je uiteindelijk ook nog je details kwijt kunnen en altijd van licht naar donker werken. Licht over donker lukt praktisch niet meer.

sammyvriend

Re: [TEK] Eye can see you! (WIP)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 15:37

Van dat laatste snap ik sowieso wat je bedoelt, dat merkte ik ook gaandeweg. Het andere denk ik ook wel te snappen.