[TEK] In diepe slaap..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK] In diepe slaap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:22

Hallo allemaal,

Eindelijk weer eens een tekening van mij af. Dit keer een mens, een heel klein jong mensje. Wat voor mij erg bijzonder is, want ik teken over het algemeen alleen dieren, en zo nu en dan een auto :)

Deze tekening is van de dochter van een leraar van mij op school. Deze foto is gemaakt toen ze ik dacht 2 daagjes oud was. Dus echt nog heel kleintjes :+:
Ik ben echt héél lang met de tekening beziggeweest, en ik ben meerdere keren overnieuw begonnen :o

Ikzelf ben er niet heel erg tevreden over, met namen niet over het rechterhandje. Maar ik dacht ik plaats hem even, want ik ben wel benieuwd naar wat jullie ervan vinden, en of jullie tips hebben :D

Afbeelding

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: [TEK] In diepe slaap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:28

:wow: As!!!! :wow: Je hebt jezelf overtroffen!!
Echt heel erg mooi!
het enige wat ik aan commentaar heb is dat het jammer is dat hij zo krap op papier staat :) Dit maakt inlijsten met b.v. een passepartout of een lijst met een randje lastig.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:29

Ik vind het rechterhandje juist wel meevallen eigenlijk. :)
Ik stoor mij meer aan het platte oortje,die weinig diepte lijkt te hebben.
Ook het mutsje vind ik niet goed in het plaatje passen,ik kan ook niet goed volgen hoe het mutsje nou zit,daar rechtsboven...

Ondanks dat het iets krasserig lijkt,vind ik het gezichtje het mooist.De vredige uitdrukking,de echt diepe slaap van het kindje.
De handjes in die typische houding,lekker ontspannen.

Nu ik zo kijk,vind ik het ook wat moeilijk te bepalen waar en hoe kleertjes in dekentje overgaan?

Verder,voor je eerste mens(je) vind ik het echt prachtig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:32

Bedankt :o :D

Ja ik had helaas geen groter papier meer liggen :n En ja toen ik al een deel af had, had ik weer groter papier _-:(

Volgende keer ga ik zéker op groter papier werken!
Ik heb nu ook meteen een nieuwe opdracht := :D Twee schattige jongetjes. Daarvoor ga ik ook nieuw papier halen. Flink stevig, en dan iets groter als a3, zodat er inderdaad een rand open kan :j

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:32

Ik vind het mutsje juist wel mooi en het handje ook, het oortje en de neus vind ik dan wel weer wat minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:34

@_Tivoli_ Het dekentje is alleen rechtsonder. Het oortje vond ik zelf eigenlijk wel redelijk? In het echt zit er ook wel meer contrast in moet ik zeggen (Savond's en foto's van tekeningen maken := :n ).
Het mutsje is rechtsboven ook neit helemaal super inderdaad. Er behoorde een soort vouw in te zitten ( Daar waren twee delen stof aan elkaar genaaid), maar dit is niet goed uitgekomen :n .

Bedankt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:53

Heb hem zojuist vandaag overgedragen, aan de vader van dit lieve kleine meisje. Hij vond haar echt lijken zei hij :D
Hij was er heel blij mee.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:53

Super mooi Astrid ! (L)

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:49

:oo :wow:

hmmm... oneliners mogen niet :=

echt supermooi :j gelukkig niet je eigenste :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:53

Ssshhhtt :') _O- Haha :P

vinden jullie hem écht zo mooi? :oo
Ik zie er nog een hoop aan, wat ik niet correct vind :o

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 09:32

Wauw, wat een schitterend babyportret zeg! Straalt echt die onschuld uit. Echt een heel klein mensje :j

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 09:37

Wauw, wat een ontzettend mooie tekening! :oo
Persoonlijk vind ik 'm echt prachtig gelukt, de dingetjes die je zelf aangeeft storen me eerlijk gezegd niet zo. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:56

Sjee bedankt allemaal :o :D

Had vandaag de vader van het kindje nog gesproken, hij vertelde me dat mamalief er net zo blij mee was :D
Ze hebben hem ingelijst en opgehangen :j

Hij vroeg vorige keer wat ikervoor wou hebben, ik zei niks (Was immers geen opdracht ;) ). Kwamtie vandaag met een doos chocolade aanzetten :+: :9

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:33

erg mooi! vind alleen de overgang van het mutsje naar rechts wat vreemd ogen.. bij de rand zeg maar

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:22

ah, dat vind ik nou een gepaste betaling :j :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:25

Ja he Juud :D Chocolade :)) :9 :')
Vond ik erg leuk, had het helemaal niet verwacht :P Zat bij hem in de les, dus ik vraag aan hem wat vond je vrouw ervan?
Hij heel verhaal, komt ie mídden in de klas met een doosje chocolade aanzetten, iedereen jalours _O-
En ik: Die zijn lekker hélemaal van mijhij }> :9 8-)

@fenk, de overgang klopt inderdaad niet helemaal. Was een naad in het mutsje, maar bij mij is het niet meer bij een naad gebleven := Bij mij is het net of die helemaal uitgescheurd is := :o

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:48

ah, het contrast te sterk weergegeven :j
jij werkt vaak met sterke contrasten, dus dan kun je daar voortaan rekening mee houden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:53

Ja inderdaad :j Rechterkant van het mutsje is veel te donker geworden.
Nouja ik werk vaak met sterke contrasten, ik próbeer zo veel mogelijk met contrast te werken, daar kreeg ik bij mijn haflinger namelijk veel commentaar op :D (Mijn nieuwe tekening, van het paard van Avanti, is dan ook met erg veel contrast).

Met mensen heb ik zowieso het idee dat je het contrast niet te hoog moet leggen?

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:26

het is mooi en kenmerkend voor jou stijl, maar je moet het wel juist toepassen, hier is het dus té waardoor het beeld vertekend raakt.