[DIGI] fjord

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[DIGI] fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:03

Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een tekentablet van trust. Ik was bezig in het topic 'teken een paard in 5 minuten' en het onderwerp was fjord, dit was mijn ontwerp.
Nou wilde ik hem graag nog wat verder uitwerken en dat heb ik gedaan. Ik ben er niet echt tevreden over maar omdat ik graag veel wil leren zet ik hem gewoon hierneer en commentaar is heel erg gewenst!(mits opbouwend).

Afbeelding

Ik heb het getekend met het programma The Gimp.

Alvast bedankt,

Desiree

sammyvriend

Re: [DIGI] fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:57

De neus klopt niet, de mond zit scheef, de voorlok is aan de bovenkant te plat, de streep over zijn wang klopt ook niet echt. Bij jou begint de wang bij de lip bijna, irl zit daar nog een stukje tussen. Verder kun je nog wat met schaduwen proberen te werken. Het oogje heb je best goed gedaan, alleen moeten er wat 'rimpels' omheen zondat dat deel ook echt naar voren komt, snap je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:58

@Sammyvriend, bedankt voor je commentaar! Daar heb ik wat aan :j. Ga er op letten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:01

Ik vind 'm wel grappig geslaagd eerlijk gezegd, mits de cartoonstyle ook zo bedoeld was. Beetje meelsnuitje-effect toevoegen door het hoofd niet egaal in te kleuren maar meer tinten te gebruiken en hij is ook herkenbaar als Fjord :j

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:57

Oh en trouwens, die lijntjes eronder, is dat de baard? Zoja moet die zwarte streep ertussen weg. Ga eens goed kijken hoe een paard er nu uit ziet en schets het in je hoofd, de kleuren en vooral de vormen leer je daar van. Ik bedoel, je weet heus wel hoe een paard eruitziet, maar het dan tekenen valt dan goed tegen. Als je een paard bekijkt en je hem in je hoofd op een papier zet onthoud je het beter dan dat je lekker met je paard bezig bent.

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:51

Als soort van cartoontekening vind ik m opzich wel leuk..
Maar, een paard heeft geen ogen zoals onze ogen een pupil hebben. Ook zitten de neusgaten niet recht voorop de neus, zoals jij t hebt getekend.
De voorpluk en de manen zijn ook nog erg krasserig, denk dat je dat wel netter kan uitwerken.
Succes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:41

Maar het leuke van cartoontekeningen is juist dat er menselijke aspecten aan dieren toegevoegd kunnen worden om e.e.a. 'herkenbaar' te maken. Daarom vind ik juist die pupil en bv de neus voorop juist heel grappig :)