[TEK] Examen-voorbeeldopdracht: Water.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveLita

[TEK] Examen-voorbeeldopdracht: Water.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 17:49

Hallo.
Voor school hebben wij voor het praktischschoolexamen 4 voorbeeldopdrachten. Dit zijn examenopdrachten van examens vorige jaren. In principe zijn de opdrachten dus hetzelfde, alleen mag je nu nog geholpen worden door de docent.

Het thema is water. Ik ben nu in onderdeel C het schetsen en maken van een voorstelling van het eindwerk. Ik ben hierbij bij een appel uitgekomen waar water opgespoten wordt.

Ik vind mijn tekening zelf er goed gelukt. De materialen die ik heb gebruik zijn:
- Pastel-olie krijt
- Verf. Geen waterverf. Die dikkere verf bedoel ik. Weet de naam niet

Graag zou ik tips hebben van wat ik zou kunnen verbeteren! Hoe meer hoe beter :D.

Afbeelding

Groetjes!
Copieright is niet voor niets :o

Bellex

Re: [TEK] Examen-voorbeeldopdracht: Water.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:07

Ik vind hem érg mooi Lianne :j misschien kan je de kraan nog wat bijwerken? Die vind ik er raar uitzien :j

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:21

Ik vind hem ook erg mooi Lianne ;) ,
misschien schaduw bij het stokje van de appel nog wat veranderen? ( iets meer diepte?)

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:27

Ik denk dat je met olieverf hebt gewerkt? Met deze verf had ik ook vaak geverfd in mijn eindexamenjaar; is erg fijne verf :j.

Ik vindt ook de kraan een beetje raar, tis nu net of het water uit een tuinslang komt...En misschien dat je inderdaad op sommige puntjes meer schaduw kunt aanbrengen :j. En het water misschien wat meer 'doorzichtiger/zachter' maken, want het is nu net of het water tegen de appel 'aanvalt'. Verder vindt ik de appel erg goed gelukt, en de kleuren die je gebruikt hebt ook!

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:27

Knap hoor !
Het commentaar is al gegeven ;)
Succes ermee ..!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:31

hey! De appel vind ik prachtig! het enige wat je zu kunnen doen is dmv arcering met krijt wat schaduw aanbrengen.
het water is imo wat statisch; zou de strepen dunner maken, meer onderbroken en meer kleine drupjes maken die opspatten, dan oogt het meer als water.

De verf was waarschijnlijk acrylverf.. ;)
Als je om de appel heen kringetjes maakt, lijkt het op waterrimpels. 8-)

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:05

Volgensmij bedoel je plakkaatverf. Het water zou denk ik ook wat meer naar boven kunnen spatten, dus boven de appel. Wanneer het water de appel raakt kaatst het terug, dat zie je niet zogoed in de tekening. (tenminste, dat doet het als het redelijk hard gaat. En bij jou ziet dat er wel zou uit met die druppels dichtbij de kraan). Succes, verder vind ik hem heel leuk!

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 15:02

sammyvriend schreef:
Volgensmij bedoel je plakkaatverf. Het water zou denk ik ook wat meer naar boven kunnen spatten, dus boven de appel. Wanneer het water de appel raakt kaatst het terug, dat zie je niet zogoed in de tekening. (tenminste, dat doet het als het redelijk hard gaat. En bij jou ziet dat er wel zou uit met die druppels dichtbij de kraan). Succes, verder vind ik hem heel leuk!

Ja plakkaatverf! Dat was het :j

Dankje voor de reactie's. Ik heb nu tekenles. Dus ga eens kijken wat ik eraan kan verbeteren!