Tips voor productfotografie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Michelle_

Tips voor productfotografie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 15:11

Ik heb een eigen bedrijfje in verkoop van woonaccessoires, sieraden en tassen (op braderieën en thuisparty's). Hiervoor heb ik een informatieve website, dus geen webshop. Op mn website staan wel een aantal foto's om een indruk te krijgen van de producten die ik verkoop. Alleen, ik ben totaal niet tevreden over die foto's, vind het zelfs lelijk staan :o
Heeft er iemand tips hoe je het beste producten kunt fotograferen? Watvoor achtergrond kan je het beste gebruiken? Meerdere producten bij elkaar, of enkele? Heel product in beeld of details? Leg of zet je producten neer? Ik zou graag willen dat er meer één lijn in de foto's op mn website komt. Nu heb ik allemaal verschillende onder- en achtergronden en ik denk dat het vooral daardoor al lelijk oogt. Heb in het begin wel eens geprobeerd met een doek als onder-en achtergrond maar dat vond ik ook niet mooi, zie je al die kreukels in de doek. Mijn vader heeft laatst een sony a300 gekocht. Ik heb daar alleen totaal geen verstand van en hij is er nog mee in de oefen fase :P Foto technische tips zouden wel mogen maar ik weet dus niet of mijn vader kan helpen uitvoeren :+

sharonalover

Re: Tips voor productfotografie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:23

De sieraden kan je evt. op de eettafel leggen, en dan een wit hoeslaken ofzo over de eetstoel(als die er bovenuit komen natuurlijk ;) ) ik heb dat ook een keertje met de cavia's gedaan ( :+ )en toen zag je geen kreukels :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:23

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 15:26

Fnanne

Re: Tips voor productfotografie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:49

Je vraag kan je inderdaad stellen in het topic wat imd hierboven aangeeft.
Daarom hier een slotje.