[TEK] Project van school: Fantasievolk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marloez

[TEK] Project van school: Fantasievolk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 12:46

We kregen de opdracht van school om werk te maken van iets wat je het liefst zou willen doen om vervolgens te presenteren.

In mijn geval dus een museum over een fantasie wereld/volk waar ik al jaren over fantaseer & teken. :D

Bij deze een paar van mijn werken uit het project! :)

Pentekeningen op a-3 formaat:

1.Jammer dat de kwaliteit door de foto zo achteruit gaat. Hij ziet er zo best krasserig/rommelig uit.
AfbeeldingAfbeelding

2.
AfbeeldingAfbeelding

3. Deze is op a-4 formaat.
Afbeelding

En houtskooltekeningen. (a-2 formaat)

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Kwaliteit is sterk achteruit gegaan door de foto's, maar de tekeningen waren allemaal te groot voor onder de scanner. :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: [TEK] Project van school: Fantasievolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:48

Ik vind de tekeningen mooi, ziet er idd een beetje krasserig uit.
Ik vind alleen tekening 3 niet echt fantasieachtig.
Wat voor cijfer heb je gekregen voor je project?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 12:51

Bedankt voor je reactie.

En tja, foto 3, je moet eigenlijk het verhaal een beetje erbij weten. Het gaat over een soort nomadenvolk die te paard rondreizen. Dus er komen ook 'gewone' mensen in voor. :D

Ik heb een 7 gekregen. Er zat alleen nog meer werk bij, dat laat ik een andere keer in een nieuw topic zien. :)

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:54

Ik vind ze mooi! :D
Leuk dat je het dan eens hebt kunnen uitwerken voor school.
Ben benieuwd naar de andere eigenlijk! ;)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:55

Die anderen kun je anders misschien ook in deze topic zetten.
Ben erg benieuwd.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 12:57

Dat gaat helaas niet lukken omdat ze nu nog op school zijn, en ik er nog geen foto's van heb. :D

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:06

Ok, ik snap het ;)

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:53

Wat een leuke stijl! Ik vind vooral 1, 2 en 3 erg mooi, lekker veel details en "gekriebel" en toch erg netjes.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:08

Wow ziet er heel erg gaaf uit!! Lekker mee door gaan, je hebt een eigen stijltje en genoeg fantasie. Inderdaad, het lijkt rommelig maar als je goed kijkt, is het gewoon de 'vacht'. Erg leuk!!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 17:02

Voor de opdracht vind ik hem niet zo geslaagd, maar de tekeningen an sich (los daarvan dus) vind ik leuke illustraties, hoewel ik de houtskoolwerken eerder schetsen vind dan volwaardige illustraties.

Je drie werken in inkt vind ik geslaagd. Ze ogen echt als sprookjesillustraties, al zijn er een aantal elementen die wat mij betreft iets minder mogen verdwijnen in de detaillering (krasserige) van de vacht van bijv. paard of dat andere wezen. Het tuig valt bij beide namelijk te zeer weg en is daarmee teveel een geheel van het dier. Dit kan je bedoeling zijn, natuurlijk maar dat is niet geheel duidelijk en in de detailfoto's lijkt het niet zo te zijn.

Ik vind het prettig ogen, maar denk dat ze beter tot hun recht zouden komen als je een aantal punten wat zou aanzetten: het oog en de ketting vallen bij het monster weg, evenals de kraaltjes en tierlantijntjes rond het paard, om een voorbeeld te noemen.

Inkt doet je werk meer recht dan houtskool.
Is je werk beïnvloed door het werk van Pini (Elfquest bijvoorbeeld)?

Ik zou zeker je pentekeningen verder ontwikkelen. :)

hlidar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:04

ik vind vooral de eerste twee heel mooi!
dat je daar maar een 7 voor hebt gekregen... 10!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 20:45

@ JoSav (bedankt voor je uitgebreide reactie!): De punten die je opnoemt: het wegvallen van het tuig in de tekening zijn idd dingen waar ik me ook aan stoor. :D Het paard oogt erg krasserig op de foto, maar is in het echt net zoals de detail foto.

En Elfquest! :D Dat is lang geleden, ik las vroeger wel eens de stripboeken bij mijn buurmeisje. En nu je het zegt, misschien dat ik onbewust elementen ervan in verwerk. :)

Ik heb verder voor dit project nog 2 A-0 formaat tekeningen, en een schetsboekje die door een persoon uit dat volk 'gemaakt is'. Ook heb ik nog een rat gemaakt van klei en die beschildert. Het schetsboekje is helaas te klein om duidelijke foto's van te maken, en te dik en stug om te scannen.. Maar als je dat leest krijg je echt een indruk van het volk. Ik begrijp dat deze paar werkjes die ik er zo maar even 'uitgeplukt' heb, het idee van een fantasievolk niet echt overbrengen. :D

Mijn lerares was trouwens helemaal tevreden over het project. :D Een 7 bij haar is best een prestatie opzich dus ik ben er dik tevreden mee. :D