http://i202.photobucket.com/albums/aa43 ... 03e136.jpg << Grote versie!
EDIT Tag toegevoegd!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Lot1987 schreef:Aha, dus de kaak... ja, daar zat ik ook al naar te kijken... beetje vreemde kaak! Heb de ronding met potlood geprobeerd maar lukte steeds voor geen meter!ik denk omdat je de kaak niet duidelijk kan onderscheiden met de rest van het hoofd. Op de foto is zeg maar de wang zwart maar bij jou niet.

marjoke schreef:Nou, zoals je wel kunt zien, ben ik al een beetje begonnen met de onderkaak (is al een beetje lichtgrijs) maar voor de rest (ja, hij wordt wel een béétje grijs!) zal ik 'm maar zo veel mogelijk arceren. Kijken hoe dat uitpakt. Of is dat een domme fout van me?Wat ik me al een tijdje afvraag is waarom je niet gaat 'inkleuren'. Schaduwen, lichtinvallen gebruiken en spelen met contrast. Zou hem veel meer tot zijn recht laten komen.
Je tekening is plat, en al de verschillende lijntjes zijn moeilijk te plaatsen zonder de foto ernaast. Ik weet niet naar wat ik aan het kijken ben en wat de verschillende lijntjes moeten voorstellen. Met de foto ernaast zie ik wel dat het de randjes van schaduwen en lichtweerkaatsingen zijn, maar waarom teken je niet gewoon de schaduw zelf?
HorseyDude schreef:marjoke schreef:Nou, zoals je wel kunt zien, ben ik al een beetje begonnen met de onderkaak (is al een beetje lichtgrijs) maar voor de rest (ja, hij wordt wel een béétje grijs!) zal ik 'm maar zo veel mogelijk arceren. Kijken hoe dat uitpakt. Of is dat een domme fout van me?Wat ik me al een tijdje afvraag is waarom je niet gaat 'inkleuren'. Schaduwen, lichtinvallen gebruiken en spelen met contrast. Zou hem veel meer tot zijn recht laten komen.
Je tekening is plat, en al de verschillende lijntjes zijn moeilijk te plaatsen zonder de foto ernaast. Ik weet niet naar wat ik aan het kijken ben en wat de verschillende lijntjes moeten voorstellen. Met de foto ernaast zie ik wel dat het de randjes van schaduwen en lichtweerkaatsingen zijn, maar waarom teken je niet gewoon de schaduw zelf?
Als je schaduw aanbrengt, doe dat dan overal. Durf eens wat op papier zetten. Durf eens wat 'inkleuren'. En dan heb ik het niet over arceren he. Voorzichtig kleuren, niet te hard op je potlood drukken. Succes.