[TEK] Dolfijn, zeer gedetailleerd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[TEK] Dolfijn, zeer gedetailleerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 19:22

Laatst bijgewerkt door CoonArt op 19-01-09 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjonTampon

Re: Dolfijn, zeer gedetailleerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:23

De bovenkaak lijkt een beetje kort, maar is het volgens mij niet?

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:24

volgens mij, klopt er iets niet aan het oog die lijkt op de tekening groter dan op de foto... en verder kan ik het ook niet echt zien :P

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:27

De snuit is het niet lijkt me. Maar het oog hangt wel te laag en daarom krijgt hij een wat oenige uitdrukking en lijkt het alsof het oog er helemaal niet bijhoort.

Althans, dat is wat me opvalt.

Ook de waterlijn vind ik wat harkerig.

WhiteRose

Je details zijn vrij "korrelig" of "hoekig", terwijl juist de glans van water & huid het dier op de foto zo smooth over laten komen :)

Maar: nice job!

Lot1987

ik denk omdat je de kaak niet duidelijk kan onderscheiden met de rest van het hoofd. Op de foto is zeg maar de wang zwart maar bij jou niet.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:30

de kaaklijn boven mag wat vloeiender/rechter, terwijl de onder kaak juist aan de rechterkant (mondhoek dus zeg maar) wat ronder/afvloeiender mag. Kijk maar eens goed naar het verschil, volg de 2 lijnen! je bent netjes bezig hoor!! :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 19:30

Lot1987 schreef:
ik denk omdat je de kaak niet duidelijk kan onderscheiden met de rest van het hoofd. Op de foto is zeg maar de wang zwart maar bij jou niet.
Aha, dus de kaak... ja, daar zat ik ook al naar te kijken... beetje vreemde kaak! Heb de ronding met potlood geprobeerd maar lukte steeds voor geen meter!

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:45

Wat ik me al een tijdje afvraag is waarom je niet gaat 'inkleuren'. Schaduwen, lichtinvallen gebruiken en spelen met contrast. Zou hem veel meer tot zijn recht laten komen. :)
Je tekening is plat, en al de verschillende lijntjes zijn moeilijk te plaatsen zonder de foto ernaast. Ik weet niet naar wat ik aan het kijken ben en wat de verschillende lijntjes moeten voorstellen. Met de foto ernaast zie ik wel dat het de randjes van schaduwen en lichtweerkaatsingen zijn, maar waarom teken je niet gewoon de schaduw zelf? :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 20:50

marjoke schreef:
Wat ik me al een tijdje afvraag is waarom je niet gaat 'inkleuren'. Schaduwen, lichtinvallen gebruiken en spelen met contrast. Zou hem veel meer tot zijn recht laten komen. :)
Je tekening is plat, en al de verschillende lijntjes zijn moeilijk te plaatsen zonder de foto ernaast. Ik weet niet naar wat ik aan het kijken ben en wat de verschillende lijntjes moeten voorstellen. Met de foto ernaast zie ik wel dat het de randjes van schaduwen en lichtweerkaatsingen zijn, maar waarom teken je niet gewoon de schaduw zelf? :)
Nou, zoals je wel kunt zien, ben ik al een beetje begonnen met de onderkaak (is al een beetje lichtgrijs) maar voor de rest (ja, hij wordt wel een béétje grijs!) zal ik 'm maar zo veel mogelijk arceren. Kijken hoe dat uitpakt. Of is dat een domme fout van me?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:51

Inderdaad klopt het oog niet en is de bovenkaak te kort. Op de foto zie je duidelijk "relief" om het oog, op de tekening totaal niet. Ook zie ik sommige schaduwen die je getekend hebt, niet op de foto, en schaduwen die ik wel op de foto zie, niet op de tekening :+

CoonArt

Re: [TEK] Dolfijn, zeer gedetailleerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 20:56

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:45

HorseyDude schreef:
marjoke schreef:
Nou, zoals je wel kunt zien, ben ik al een beetje begonnen met de onderkaak (is al een beetje lichtgrijs) maar voor de rest (ja, hij wordt wel een béétje grijs!) zal ik 'm maar zo veel mogelijk arceren. Kijken hoe dat uitpakt. Of is dat een domme fout van me?

Dat beetje grijs onder zijn kin lijkt eerder op een vlek die perongeluk was en die er niet had moeten staan. Sorry voor de hardheid. :) Als je schaduw aanbrengt, doe dat dan overal. Durf eens wat op papier zetten. Durf eens wat 'inkleuren'. En dan heb ik het niet over arceren he. Voorzichtig kleuren, niet te hard op je potlood drukken. Succes. :)