[DIGI] Crimson

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

[DIGI] Crimson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 17:40

Ik zat achter mijn computer en kreeg weer eens de zin om te tekenen. Heb Photoshop geopend, een blanco bestand
en ben begonnen.
Zo uit het blote hoofd 'n werkje van mij, geen idee hoe lang ik er aan heb gezeten - erg kort, misschien twee uurtjes.
Iets totaal anders dan wat jullie (en ik ook) van mij gewend zijn, maar dit kwam zo uit de (Wacom)pen rollen.
Ooit eens gedroomd, nu op (digitaal) papier gezet. (:

Photoshop CS2, 1000 x 1000 pixels, Wacom-tablet.

Afbeelding

Tips & commentaar zijn welkom.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [DIGI] Crimson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:49

Wow! :+:
Fijne kleuren om naar te kijken, op zich redelijk 'simpel' gehouden maar daarom wel erg mooi om naar te kijken.

Jou dromen geven je wel inspiratie. :D

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:50

Vind hem erg gaaf, en toch wel wat creepy :=
Ik vind alleen de ogen wat raar (áls het ogen zijn, haha).

Maar vind hem wel mooi uitgewerkt. :j
Hele fijne kleuren.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:52

Mooie conceptschets die ook echt geen verdere verfijning nodig heeft. Het kleurenpalet is goed gekozen. Rood is heel gauw te aanwezig, en je hebt dat mooi opgelost door en een oranje rood te kiezen en hem mooi te zetten tegenover deze kleuren. Toch denk ik dat het werk beter tot zijn recht zou komen in traditionele media, of in meer setting en in die zin zie ik dit meer als een concept, dat zeker volwaardig is op zichzelf, maar vraagt om een 'vervolg'.

Zeker een werk dat op zichzelf kan staan. Ik stoor me niet aan de anatomie van haar, het past, en houdt heel goed een middenweg tussen realisme en illustratie.

Het grovere spreekt me aan, veel meer dan WIP portretten die ik van je gezien heb. Is het deel van hear no evil, speak no evil, see no evil? Of is dat een eigen, maar toch best vanzelfsprekende aanname?

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:53

Prachtig Bente!
Ik vind hem eigenlijk heel vredig. Echt een "droombeeld" wel. Super mooi de details in de haren en de "mond". Heel fijn gekozen kleuren. :)

Dikke pluim! :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 17:56

@ Bellatrix: bedankt. En inderdaad, genoeg inspiratie. :)

@ Muurp: ze heeft de ogen gesloten. ;)

@ JoSav: zoals je volgens mij al weet ga ik voor mijn eindwerkstuk dromen schilderen in traditionele media. En daar is dit een "voorstudie" van, dus het gaat inderdaad nog anders uitgewerkt worden.
Anatomie heb ik geen verstand van verder (nog niet) dus heb maar gewoon wat gedaan. En tsja, hear no evil, speak no evil, see no evil, ik weet het niet, alleen dat ik dit een keer gedroomd heb al weer een poosje geleden... denk dat iedereen er iets anders in kan zien. :)

@ _Florien_: dankje! :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:04

Hihi, ik snap dat haar ogen gesloten zijn. Maar ik mis wat waardoor ik het wat raar vind kijken. ('lijn' van het ooglid?)
Maar dat is puur anatomisch. Vind hem zo ook gaaf hoor, daar niet van. :))

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:53

Wauw, wat een sfeer! In het begin had ik zoiets van: mooie kleuren, komt een beetje dromerig over. Lekker om naar te kijken, toen zag ik de rest :=
Ja, echt super gedaan, het mysterie komt bij mij van het beeldscherm rollen eigenlijk.

Ik weet niet of het ook zo bedoeld is, maar zo komt het op mij over ;)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:54

Muurp:
Dat heb ik ook wel een beetje.
Het ooglid is te plat,en ik mis de wimpers in die mooie rode kleur.
Verder heel erg mooi gemaakt... prachtige kleuren!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 18:59

@ Muurp & _Tivoli_: ik zie wat jullie bedoelen, er mist een "bolling" van het oog? Het stoort mijzelf niet. Wimpers ga ik niet tekenen, past er niet bij en wordt niet mooi. ;)

@ Bolivia: of het bedoelt is als mysterie, tsja het was een droom en die snap ik toch nooit, dus dat is wel 'n beetje mysterie ja. :) Bedankt allemaal!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 20:59

Dankjewel. :)

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:01

Wauw Bente echt heel mooi , ! zeer mooi getekend :j ik ben helemaal weg van jou schilderijen/tekeningen!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 21:59

Dankje! :D Jouwe is ook in de maak hoor. :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:20

Ik vind hem echt heel erg naar :o
Doet me denken aan een slapend dan wel dood meisje met een bloederig stuk tape over haar mond. Jakkes.

Maar het feit dat ik hem zo naar vind is puur een compliment, want ik vind hem echt heel erg sterk :j Kleurgebruik, compositie.. Heel erg gaaf, maar ook erg naar :o :))

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:44

Berdien schreef:
Ik vind hem echt heel erg naar :o
Doet me denken aan een slapend dan wel dood meisje met een bloederig stuk tape over haar mond. Jakkes.

zo keek ik er ook naar ;)

vind hem echt helemaal super, als je kijkt heel oppervlakkig opgezet maar daarom is ie juist zo gaaf!!
super mijn complimenten!!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 12:08

@ Berdien & TT: iedereen kan het inderdaad anders zien, in mijn droom was ze niet dood. ;) Misschien is hij ook wel naar omdat alles er omheen niet zo "doods" is, qua kleuren.
En hij is inderdaad heel simpel en grof, maar ik vond het zo heel lekker werken. :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:11

Ik vind hem heel gaaf, sereen - maar tegelijkertijd toch ook een beetje eng. :D Da's ook echt jouw stijl volgens mij. De kleuren zijn echt super, aan oranje op roze zou ik niet zo snl denken maar met dat lichtte groen ziet het er echt heel mooi uit. Ook de grove toets past er goed bij. :j

Ze deed mij meteen denken aan Ophelia, omdat het voor mij lijkt alsof ze in het water drijft met waterplanten om haar heen. :)

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:11

WOW Bente :wow: _/-\o_
Echt net een lijk in een smerige vijver (ik weet niet of dat de bedoeling was :') ) Dahm prachtig die haren!

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:54

Erg mooi hoor Bente :D!
ik vind jou werk echt zo mooi elke keer!
ga zo door :*

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:45

elanor schreef:
Ze deed mij meteen denken aan Ophelia, omdat het voor mij lijkt alsof ze in het water drijft met waterplanten om haar heen. :)

Dat was ook mijn eerste gedachte, en tevens een schilderij van Millais: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Mi ... phelia.jpg
Heel fijn werk om naar te kijken Bente, fijne kleurstelling en prettige -vluchtige- toets.
Ondanks dat ik ergens 'voel' dat het verhaal van de persoon op de afbeelding niet prettig is (ze heeft immers een bloederige lap voor haar gezicht) wordt ik niet naar van het beeld, het heeft juist iets sereens (is dat een woord? := ) over zich, een soort berusting.
Fijn werk!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 20:05

Hee Ophelia, daar had ik zelf nog niet aan gedacht. :D Maar mijn figuur drijft ook niet in het water. Althans zo was het niet, maar snap wel wat jullie bedoelen met die plantachtige achtergrond.

En 't was juist de bedoeling om een rustig beeld te houden terwijl het eigenlijk vrij naar is, want dat gevoel had ik er zelf ook bij. :) Leuk dat de rest dat ook zo ervaart. Bedankt allemaal voor de leuke reacties! :)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:14

Fijne dromen heb jij zeg! :D

Maar erg leuk gedaan zo, mooi kleurgebruik ook. :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 20:36

Tsja, ze zijn niet altijd even leuk hoor..... ;) Het vervelendste is dat ik ze eigenlijk nooit begrijp, maar daarnaast zijn ze een goede bron van inspiratie. :j

Dankjewel! :)

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 08:55

Het heeft wat maar ik vind het iets engs uitstralen.
Ik zie er steeds meer dingen in als ik er langer naar kijk.
Het is mooi maar een beetje creepy.
Eerste indruk dat iemand niet mag spreken nadat zij een moord heeft gezien (gesloten ogen, bloed op de plek waar de mond zit, niet kunnen praten).
En de tweede indruk was dat ik aan de film 'Seven' moest denken aangezien er alleen een hoofd is getekend. :-)

Ik vind het mooi dat het bij iedereen gelijk iets oproept en dat het heel verschillend kan zijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 19:30

Leuk dat jij er weer totaal iets anders in ziet. :D (Niet wat ik droomde, maar dat zal ook moeilijk te raden zijn aangezien het nogal persoonlijk is).
De film Seven heb ik nog nooit van gehoord, maar ik ga even Googlen. :Y)

Ik probeer met mijn tekeningen sowieso bij iedereen iets op te roepen.... niet "gewoon" een portret. :)