paardenoog

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

drafbalk

paardenoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 10:06

hallo,
ik zou graag willen vragen hoe jullie iets tekenen
met name een paardenoog. dat is toch iets dat de uitstraling van het paard zegt.
hier een link die ik graag wil natekenen:

http://home.scarlet.be/~cilfrank/cursus ... age001.jpg

dus mijn vraag: hoe teken je dat?

hopelijk krijg ik opbouwende tips.

drafbalk

thea_

Re: paardenoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:16

Je moet gewoon heel goed kijken, en ik begin altijd eerst gewoon met de buitenlijnen heel zachtjes te schetsen, dat is boven een beetje en krom lijntje en dan er onder die de twee punten verbind, ik kan dat eigenlijk niet goed uitleggen, maar je moet het zelf maar eens proberen. Dan kijk ik altijd waar de wimpers zitten en het ooglid!
Daarna begin je met het pupil en de iris, daar moet je vooral heel goed naar kijken, en waar je lichtpuntjes ziet moet je die vooral tekenen!
Als ik jouw was zou ik gwoon beginnen, en goed kijken, ook heb je wel vna die tekenboekjes in de bieb, waar je ontzettend veel van kunt leren! (zoheb ik het ook geleerd ;) )

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 12:04

oke bedankt.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:32

thea_ schreef:
Je moet gewoon heel goed kijken, en ik begin altijd eerst gewoon met de buitenlijnen heel zachtjes te schetsen, dat is boven een beetje en krom lijntje en dan er onder die de twee punten verbind, ik kan dat eigenlijk niet goed uitleggen, maar je moet het zelf maar eens proberen. Dan kijk ik altijd waar de wimpers zitten en het ooglid!
Daarna begin je met het pupil en de iris, daar moet je vooral heel goed naar kijken, en waar je lichtpuntjes ziet moet je die vooral tekenen!
Als ik jouw was zou ik gwoon beginnen, en goed kijken, ook heb je wel vna die tekenboekjes in de bieb, waar je ontzettend veel van kunt leren! (zoheb ik het ook geleerd ;) )

weinig aan toe te voegen, en vooral niet te gehaast willen tekeken! op je gemak en goed naar de kleine details kijken!

hier een voorbeeldcloseup van een getekend paardenoog door mij
Afbeelding

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 17:36

wow mooi. ik teken dan met potloden. heb zo'n tekentablet jmmr genoeg niet.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:35

in principe kun je met potlood hetzelfde werken alleen heb je ene wat fijner punt

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 17:16

iemand ook nog een tekening van een paardenoog met potlood???

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:11

Afbeelding

Ook digitaal, even in een paar minuten, maar met een "potlood brush" en ook zoals ik hem met potlood maken zou.
Eerst de schets, en dan met 6B (voor donkerste) 2B (voor midden) 3H (voor licht) kneedgum (voor dunne witte streepjes als onderste ooglid en wimpers).

En verder goed naar de foto kijken waar het licht/donker is en hoe de vorm is. (kan bij mij wat aan mankeren omdat het even snel moest ;) )

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 13:12

egt hartstikke bedankt, ga er ook meteen mee aan de slag