[SCH] Abstract - relief

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

R0X

[SCH] Abstract - relief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 14:51

Ooit heb ik een schilderij gemaakt met daarin gips verwerkt. Dit werd toch wel een heel gaaf schilderij, en nu ben ik gaan experimenteren met textielverharder, om zo ook weer een schilderij te krijgen met relief erin. Dit keer is het relief wat beeldender verwerkt, bij het vorige schilderij waren het echt vegen en nu volgt het de abstracte afbeelding (snappen jullie mij nog? :D )

Materiaal: Acryl Amsterdam
Doek: 90x100
Tijd: relief 5 uur, schilderen 12-14 uur (ongeveer hoor! heb het niet exact bijgehouden)

Wil je nog meer weten? Ask me!

Genoeg gepraat... Hier komen de foto's.

Zo hangt ie, hier komen de kleuren ook het beste uit.
Afbeelding

Met en zonder flits
Afbeelding

Afbeelding

(grote foto: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-V6JFBNO6.jpg)

Details
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En? :)

Tivoli

Re: [SCH] Abstract - relief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:08

Woaw!
Ik vind het prachtig!
Zal ongetwijfeld veel werk zijn geweest?

Hele mooie kleuren,lekker ruw opgezet,maar niet slordig.

Het is wel echt een schilderij om van een afstand naar te kijken,van te dichtbij probeer ik er te hard iets in te zien.
Het doet me denken aan een reptiel,weet even niet zo één heet.
(Heet het een luguaan? O:) )

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:11

Jeej! een van de eerste echt abstracte werken die ik hier op bokt zie *\o/*

Ik vind hem erg goed. Ik ben wel benieuwd of er nog iets achter zit of dat je 'gewoon' wat gemaakt hebt.

Het werk heeft in iedergeval aantrekkings kracht. Je wordt er onmiddelijk naar toe getrokken. Kleuren zijn helemaal perfect. Niks op aan te merken.
Het enige punt wat ik denk dat misschien een tip voor de volgende keer is, is hoe je het plaatst. Ik kijk nu direct naar rechts onder. Pas na een tijdje denk ik 'oja, links boven zit ook nog wat'. Je werk valt als het waren naar beneden. Dat is iets wat misschien beter had gekund. Maar ik wil wel benadrukken dat ik dat alleen vind als ik er echt met een kritisch blik naar kijk. Over het algemeen genomen: top werk 8-)

Wat ik je overgens kan aanraden: koop in de schilderswinkel een flinke tube/pot heavy medium voor acryl. Deze behangplaksel achtige slobber meng je door je verf, en dan krijg je direct relief. Zo hoef je in het vervolg niet eerst je relief te maken en daarna te schilderen, maar kan je je schilderij direct 'vormen'. Je dan daar echt hele leuke dingen mee doen. Ik moet echter wel toegeven dat je eerst even moet oefenen met het spul, want het verft in het begin erg lastig.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:28

echt heel erg gaaf!!!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:37

@hoefijzer: als je het met een spatel opbrengt ipv een penseel werkt het al veel fijner.
Volgens mij heb ik het beest dat je hier uitbeeld pas nog in een bokttopic langs zien komen, waar iemand ermee onder de douche wilde. Ik weet de naam niet meer.
Hij hangt erg leuk, zou nog een extra spotje opmogen om het helemaal de blikvanger van de ruimte te maken.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 17:31

Bedankt voor de leuke reacties!

@Tivoli: Tnx ! :) Ja het was wel veel werk. Op zich viel de basislaag me nog wel mee, meestal heb ik echt 1000en laagjes (dit is echt wel één van mn eerste abstracte werken, normaal schilder/teken ik juist heel erg realistisch en ben ik te perfectionistisch.. dus dit was echt uitdaging... Alleen hier zat het werk in de groefjes/gleufjes, en juist schaduw creeeren op vlakken waar die niet zit en ook weer de kieren juist extra accentueren. heel erg gaaf om relief te schilderen en mee te nemen in het schilderij. Bij deze compositie was het gaaf dat je door het relief juist ook de structuur van het onderwerp mooi doet uitkomen.

@hoefijzer: tja, het moet wel iets voorstellen, sommigen hier raden het al, maar of het echt te zien moet je je hoofd even naar rechts draaien :D Maar omdat het dan te figuurlijk wordt, heb ik het een kwartslag gedraaid. }>
En die structuurverf is wel een goed idee, daar heb ik natuurlijk ook wel aan gedacht, maar geen ervaring mee. Wordt dat echt helemaal hard? Dit spul kan je echt never nooit niet meer kapot krijgen :P Mijn gipsen schilderij heb ik zo gemaakt dat ik gips met houtlijm mengde om het toch niet zo breekbaar te laten zijn... maar ja, hoe hangt het er over 10 jaar bij? Dit spul blijft voor eeuwig en altijd.

Maar ik denk dat ik je tip wel mee neem naar de verfwinkel :D om zo'n tube te halen zodat ik eens kan experimenteren. Heerlijk, al die hobbels op je doek :D

@TinkerTom: tnx ! :D

@CaPrIole '79: Hm... dat topic ken ik (gelukkig?) niet :D Dit doek wacht al een jaar op een kleurtje (oooh... schaam). Tja, soms blijft er wel eens iets liggen, en dan heb je ineens inspiratie! (en niet uit een bokttopic haha)

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:01

Erg apart, van veraf vond ik het niet zo apart. Maar als je de details ziet dan is het erg mooi.
Citaat:
="CaPrIoLe`79. Ik weet de naam niet meer.

Is het een gekko/ leguaan?

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 18:11

:j

Alleen vind ik hem op zijn kant (en dus niet echt meer wat voorstelt) leuker := :oo

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:23

CaPrIoLe`79 schreef:
@hoefijzer: als je het met een spatel opbrengt ipv een penseel werkt het al veel fijner.

Klopt ja. 8-) Ik heb het indertijd gewoon met de kwast gedaan bij gebrek aan beter, en dat ging opzich ook goed. Maar ideaal is anders.

@ROX: Het wordt knal hard, en droogt in een dag. Het blijft wel een pietsje fexibel, maar dat hinderd niet wat betrefd het verven. Je kan gewoon per laag het steeds hoger zetten.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:16

Mooi sfeervol schilderij, had meteen het idee van een reptiel in mn hoofd. Mooi gedaan zo met die structuren en kleuren.Ondanks dat het abstract is toch een heel sprekend schilderij :j