[FOTO] Kuyichi episodeII

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_lucy_

[FOTO] Kuyichi episodeII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 00:23

Na het 1e topic [FK] [FOTO] Kuyichi Heb ik van mijn fotografie leraar te horen gekregen dat het veelste braaf was, het moest ruwer, andere standpunten.

Dus dit heb ik gedaan, ander model, de ISO op 1600 gezet, de sluitertijd was ongeveer rond de 1/20 en het diafragma ong. 4.0 zonder statief.
Erg verkeerd, I know.
Ben daarom erg benieuwd wat jullie ervan vinden, mijn leraar heeft ze al gezien en vond dit vele malen beter.

1.

Afbeelding

of: http://i38.photobucket.com/albums/e129/ ... G_4591.png

2.

Afbeelding

3.

Afbeelding

4.

Afbeelding

5.

Afbeelding

of: http://i38.photobucket.com/albums/e129/ ... G_4593.png

6.

Afbeelding

7.

Afbeelding

8.

Afbeelding

Denk er wel aan dat deze foto's van mij zijn dus hoop ze nergens anders tegen te komen dan hier. Lachen

imd

Re: [FOTO] Kuyichi episodeII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:45

Hoe hoog had je je iso hier staan?

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 12:17

Staat in de beginpost; 1600
Ja is met opzet. Knipoog

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:26

Ik vind het een beetje moeilijk beoordelen.
Ik denk dat je heel erg hebt voldaan aan je opdracht (ik heb ook even je andere topic bekeken) en daar ging het natuurlijk om. Maar ik vind het idee van die iso niet bij alle foto's zo mooi. Misschien kun je daar wat meer mee gaan spelen? Wisselen bij foto's.. kijken wat mooier is et cetera!

Succes verder met je opdrachten!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:11

Ik snap heel goed dat je leraar je heeft 'teruggestuurd' met dit commentaar. Hij wil je bewegen om eens anders te werken, eens uit je vaste kader te stappen en te ontdekken hoe andere dingen uitpakken! Lachen

Vind het goed gedaan. Het ligt dichter bij creativiteit en hieraan moeten veel mensen wennen.
Qua contrast hadden de foto's imo nog een stuk sterker gekund. Het mocht van mij dramatischer. Lachen

Verder heel netjes gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:31

Veel ruiger inderdaad, erg gaaf! 5 is een erg goed idee, alleen hier vind ik de ruis iets te veel aanwezig en je overbelichting erg storen. Bij 6 vind ik de achtergrond van takken te druk en iets te liefjes voor bij de rest van de foto's. Je standpunt en de pose van je model bij 6 vind ik wel geweldig gevonden. 7 Vond ik grappig maar net als 8 iets minder dan de rest van je serie. 1 en 4 vind ik echte uitblinkers qua standpunt etc, maar ook qua uitstraling, top! Bij 3 lijkt er wat bewegingsonscherpte op haar hoofd te liggen die ik niet passen vindt. 2 Is ook gewoon erg gaaf, goed gezien en de foto heeft een goeie uitstraling.

Mag ik vragen wat voor locatie je gebruikt hebt/waar dit ligt?

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 22:04

Bedankt voor jullie reacties, was idd een beetje bang dat jullie deze manier van fotograferen niet zouden snappen omdat over het algemeen hier op bokt alles heel braaf is en super scherp moet zijn..

_Marianne : Hier heb ik wel expres voor gekozen omdat het 1 serie meot worden, van 8 foto's moet nog even kijken welke het precies gaan worden, heb er namelijk nog meer..

smeetjoew : helemaal mee eens!

WildWings : Het bewerken is ook allemaal proberen, heb bij somige ook meerdere bewerkingen gemaakt (staan er ook bij) om te kijken wat nou wel en niet goed is, ben er eigenlijk nog niet uit..
De locatie is haar achtertuin! Daar staat een oud schuurtje en een boomhut..

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:24

De eerste 4 foto's vind ik gaaf! Van de vijfde vind ik de versie die je eronder hebt gezet mooier, die er nu staat is imo een beetje te licht en teveel ruis vergeleken bij de andere foto's.

De laatste 3 doen me niet zo veel, ik vind al dat groen op de achtergrond niet zo bij de sfeer van de andere foto's passen.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:30

Veel beter, vooral 1 en 6 zijn erg goed, hoge iso is een prima keus hier, geeft je foto veel meer inhoud. Good work.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:34

1ste :"wauww
echt gaaf deze foto, de ruis past hier helemaal perfect bij, nee vindt deze fotot echt gaaf, en dan ook haar kleren enz helemaal goed!
eigenlijk vindt ikde beste,
bij de anderen valt de ruiste veel op, of vindt ik het licht niet zo mooi,
nee 1 vindt ik het mooist, overduidelijk :D

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:46

Ik vind de hoge iso niet bij alle foto's mooi ;)
Ik hou er noiet van maar wel mooie foto's! :)

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:19

idd elizabeth
dat vind denk i kbijna iedereeen
maar bij de eerste foto klopt het gewoon, hier door is e sfeer goed anders zou de foto lang niet zo intressant zijn