@ Kimmie_girl: een uurtje of 20 incl. schets.
marjoke schreef:Ik geloof zeker dat hier meer mierenneukers zitten.

Maar ik denk dat dat vooral komt omdat ze hier perfect weten hoe een paard eruit ziet, en een gewone kunstenaar niet. Die kijkt meer naar de techniek dan naar de vormgeving denk ik. Dat valt mij ook steeds op.

Perfect weten hoe een paard in elkaar zit heeft er niet veel mee te maken, meeste van de mensen die op mijn werk reageren op kunstsites zijn zelf ook paardengek en daarin zeker niet anders dan bokkers. Hetgeen het verschil maakt laat je zelf al mooi zien:
Citaat:
Misschien dat de zee nog wat realistischer kan, wat meer onregelmatigheden enzo, niet zo prefect en plat(?).
Bokkers zien graag 1 ding: superrealistisch en perfect. Wijk je daarvan af krijg je dus dit mierengeneuk. Mijn doel was helemaal niet om een perfect plaatje neer te zetten, wil je realisme kijk je maar naar foto's. Het gaat om sfeer en uitstraling, al hadden ze korte kromme ongelijke pootjes
. Door het verkleinen zien de paarden er misschien wat realistisch uit, maar op normale grootte is het heel grof, zie je elke brushstroke en elke uitschieter, want oh jee, ik kleur niet binnen de lijntjes. Maar dat maakt het voor mij, en vele anderen juist mooier dan een fotorealistisch plaatje. Alleen zitten die mensen niet bokt. Maar dat maakt verder ook niet uit. Enige wat ik nog op bokt plaats zijn boktpaarden, de rest laat ik achterwege en bewaar voor de mensen die het wel waarderen zonder over elke misplaatste pixel te klagen
.