[DIGI] Avanti

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

[DIGI] Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 13:31

Toch maar een topicje. Ik twijfelde erg of ik hem wel af vond, hij is erg grof in vergelijking met andere werken maar nadat hij zo goed is ontvangen op een andere site toch ook maar op bokt (geloof het of niet maar hier zitten meer mierenneukers dan op echte kunstsites Huilen van het lachen ).
Wellicht dat ik hem nog verfijn als ik meer tijd heb maar dat zou meer voor anderen zijn dan voor mezelf, dat grove bevalt me wel Ja .
Afbeelding

Grotere versie: http://niarbon.deviantart.com/art/Avanti-108646709 (800px is echt te klein voor deze)
WIP: http://s174.photobucket.com/albums/w112 ... =slideshow

Schuur_

Re: [DIGI] Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:33

Ik vind het mooi, heel helder
het enige wat mij een beetje stoort is de voorbenen van het eerste paard maar ik begot niet weten wat je daar aan kan veranderen.
Het is echt prachtig

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:36

Ik vind hem echt prachtig.
Hoelang heb je er aan gewerkt?

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:42

Ik geloof zeker dat hier meer mierenneukers zitten. Clown Maar ik denk dat dat vooral komt omdat ze hier perfect weten hoe een paard eruit ziet, en een gewone kunstenaar niet. Die kijkt meer naar de techniek dan naar de vormgeving denk ik. Dat valt mij ook steeds op. Lachen

Maar om terzake te komen.. Hij is geweldig! Prachtige kleuren, de paarden stralen duidelijk ondeugendheid, plezier uit. Echt super Lachen
Misschien dat de zee nog wat realistischer kan, wat meer onregelmatigheden enzo, niet zo prefect en plat(?). En het meest rechtse been (rechtervoorbeen van achterste paard) is bij de kogel erg dik? en daardoor lijkt die wat gedraaid.. Iets wat me direkt opviel. Lachen
Verder niets op aan te merken !

Irisjuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:44

Ik vind hem echt mooi!!
Maar ik vind ook het voor been van het linkse paard een beetje appart!
succes verder!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 14:00

@ Kimmie_girl: een uurtje of 20 incl. schets.

marjoke schreef:
Ik geloof zeker dat hier meer mierenneukers zitten. Clown Maar ik denk dat dat vooral komt omdat ze hier perfect weten hoe een paard eruit ziet, en een gewone kunstenaar niet. Die kijkt meer naar de techniek dan naar de vormgeving denk ik. Dat valt mij ook steeds op. Lachen

Perfect weten hoe een paard in elkaar zit heeft er niet veel mee te maken, meeste van de mensen die op mijn werk reageren op kunstsites zijn zelf ook paardengek en daarin zeker niet anders dan bokkers. Hetgeen het verschil maakt laat je zelf al mooi zien:
Citaat:
Misschien dat de zee nog wat realistischer kan, wat meer onregelmatigheden enzo, niet zo prefect en plat(?).

Bokkers zien graag 1 ding: superrealistisch en perfect. Wijk je daarvan af krijg je dus dit mierengeneuk. Mijn doel was helemaal niet om een perfect plaatje neer te zetten, wil je realisme kijk je maar naar foto's. Het gaat om sfeer en uitstraling, al hadden ze korte kromme ongelijke pootjes Clown. Door het verkleinen zien de paarden er misschien wat realistisch uit, maar op normale grootte is het heel grof, zie je elke brushstroke en elke uitschieter, want oh jee, ik kleur niet binnen de lijntjes. Maar dat maakt het voor mij, en vele anderen juist mooier dan een fotorealistisch plaatje. Alleen zitten die mensen niet bokt. Maar dat maakt verder ook niet uit. Enige wat ik nog op bokt plaats zijn boktpaarden, de rest laat ik achterwege en bewaar voor de mensen die het wel waarderen zonder over elke misplaatste pixel te klagen Lachen .

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:43

Oei oei, zo had ik het niet bedoeld Tong uitsteken
Ik ben het toch even niet eens met wat je zegt.. Ik zeg juist "misschien niet zo perfect", over de zee dan natuurlijk. Ik had het leuker gevonden als die, net als de paarden wat wilder had geweest, inderdaad, zodat er juist nog wat meer sfeer zou inzitten. Ok, ik gebruik het woord realistisch, het is realistischer als ze wilder zou zijn. Maar ik zeg het niet daarom, het moet niet realistischer, maar dat zou in dit geval wel een meerwaarde geven als de zee wat onstuimiger zou zijn, en niet zo perfect zoals ze nu is.
Ik heb helemaal niks tegen onrealisme hoor, integendeel. Maar dan mag dat wel juist duidelijker vind ik. Dit plaatje is wel in een realistische stijl gemaakt? Als ik een meter verder van mijn scherm ga zitten, lijkt het echt een foto. Dus dan is het misschien ietje normaal dat mensen struikelen over een been dat te dik lijkt, oid, omdat dat nu eenmaal opvalt. Dat geeft je werk geen mindere waarde, maar dat valt gewoon op.
Teken je een paard met kromme beentjes, mij goed he, dat zou ik trouwens graag zien, en daar zou je dan volgens mij minder commentaar op krijgen. Omdat mensen dan zien dat het niet om realisme gaat, en dan maakt het ook niet uit als het paard er ook nog zonder kop op staat, ik zeg maar wat.. Dat zou het trouwens nog lekker dramatisch maken Tong uitsteken . Nee sorry, ik overdrijf. Maar zoals je zegt, een onrealistisch plaatje kan een mens soms veel dieper raken dan een tekening die eruit ziet als een foto. Dus, als het aan mij ligt, zeker niet twijfelen om die ook te plaatsen !
Maar nogmaals, wat ik dus eigenlijk wil zeggen, dit is een prachtig schildrij, of die nu een iets dikker voorbeen heeft of niet. Dat is gewoon iets wat ik zié en daarom even zeg, maar dat is niet als commentaar bedoeld, en zeker niet als 'klagen' (om jou even te citeren) Lachen .
En nogmaals, het speelse, het ondeugende dat je in de oogjes van de dieren hebt weergegeven is super, alleen had het er nog net iets meer uitgesprongen als de zee iets wilder was. Maar dat zijn dus details. Lachen

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:50

Zo klein als hij nu is lijkt hij best verfijnd. Omdat ik zelf natuurlijk ook regelmatig digitaal werk weet ik dus heel goed hoe misleidend dat kan zijn. Want het punt is, zo verfijnd als hij hier oogt is hij absoluut niet naar mijn smaak. Wel absoluut een mooie sfeer en heel geschikt als poster voor elke pennykamer (en veel mooier dan een poster uit de Penny!) maar ik ben heel, heel benieuwd naar een screenshot of fragment op 100% formaat. Ik vind het een heel net werk (net alsin: het pakt de juiste sfeer) met heerlijk speelse paarden die tegen een heel mooi contrast zijn opgezet, en ik vind het ook absoluut een goede keuze dat je twee bruinen hebt neergezet (wat je niet zoveel ziet bij 'paarden op het strand' schilderijen) omdat ze heel erg mooi vallen tegen de tinten van het strand, de zee en de lucht. In die zin vind ik het ook een goede keuze dat je voor een kalme zee en een kalme lucht hebt gekozen tegenover die frivole Clown paarden, zodat je goed vrij blijft van de kitschfactor die dergelijke scenes snel oproepen. Al met al dus een werk waar ik niks over te miereneuken heb. *LOL*

En ik wil wel nog even opmerken dat ik misschien in tegenstelling tot sommigen hier echt vind dat er al meer dan genoeg dosis realisme in zit en dat er ook echt zoiets bestaat als een overdaad aan realisme in een schilderij. Weer een heel nette digi van jouw hand, Deborah! Ja

Mocht je geen 100% detailshot willen plaatsen, mag ik er dan misschien 1 over PB? Ik ben razend benieuwd, namelijk. De 800x600 limiet van Bokt doet dit werk geen recht.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:53

IcePrincess, als jij het schilderij zelf al helemaal perfect vind, waarom plaatst je het dan, als je geen ''geklaag'' wil Verward
Dat geklaag is in dit geval commentaar, positief commentar: om je te helpen, mensen zeggen hun eigen mening.
Als je dat niet wil moet je het gewoon niet plaatsen....

Overigens is er een groot verschil tussen realistisch en onrealistisch, zo'n schilderij als dit is niet onrealistisch getekend: daarom kijken mensen naar dikte van de benen ed. valt hun dat op.
ALs je het verder ook onrealistisch getekend zou hebben zou dat geen barst uitmaken: dat zou dan bij de tekening passen.

Ik ga ook helemaal mee dat de zee wel wat wilder had gemogen Lachen

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 15:20

Jorieke, kun jij voortaan niet mijn berichten plaatsen, jij bent veel beter met woorden Huilen van het lachen . Dat wat je zegt klopt allemaal precies Lachen .

Waarom ik het plaats? Omdat ik weet dat er mensen zijn die het wél leuk vinden om gewoon naar plaatjes te kijken. Commentaar ben ik ook echt niet vies van, mits het gegrond is en daadwerkelijk helpt. Commentaar om het realistischer en perfecter te maken heb ik niets aan, been there done that, ik wil juist een andere kant op. Losser vrijer, speelser. Qua kleurgebruik zit het al flink in de goede richting, techniek begint er te komen. En ik heb het geluk dat ik een baan heb waarbij ik dat verder kan, mag en moet ontwikkelen Ja .

Zoals ik al zei, ik plaats enkel boktpaarden, paarden van bokkers, geen ander werk meer omdat daar toch de doelgroep niet voor zit.

Verder heb ik ook helemaal nergens gezegt dat ik hem perfect vind, hij bevalt me, dat is iets heel anders. Als er iemand is die goed is in zoeken naar 'foutjes' ben ik het zelf wel Clown .

Afbeelding
100%

Hij is 30x60cm groot (300dpi) denk dat ik hem ook op dat formaat laat drukken, eens zien hoe dat eruit ziet.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:25

Detail genoeg voor mij, nog meer details en het wordt een foto.
En dat zou ik juist voorkomen, je wilt toch laten zien hoe prachtig je met de computer zoiets kan maken. Althans, dat neem ik aan! Knipoog
Ik vind het prachtig hoe je nu nog kan zien dat het gemaakt is op de computer, dat je je brushes nog ziet, een kunstwerk.
Ik vind dat juist een hele 'zachte' uitstraling geven, en dat vind ik persoonlijk erg mooi aan (de wat mindere realistische) digitale werken..
Dit zie je ook op de afbeelding van 100% Ja

Ik vind de zee nu ook erg mooi, juist omdat hij zo rustig is vallen de paarden heel erg op. En dat moet, de paarden zijn en onderwerp en het zou zonde zijn als die weg vallen..
Ik vind het zand eerlijk gezegt het mooiste gelukt! Echt prachtig hoe je dat gedaan heb, de weerspiegelingen, de hoef afdrukken en het 'vliegende' zand.

En ook ik heb niks te miereneuken *LOL* Ik vind hem echt super!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:37

Erg mooi! (ook leuk om te zien dat de 100% veel groffer is!)
Mooie achtergrond, lekker glim op de paarden, mooie kleuren bij elkaar.
De weerspiegeling is geweldig!

Het enige waar ik over ze*ken wil is dat het zand rond de hoeven van het linkse paard in een andere 'stijl' lijkt dan de rest van de tekening, komt dat door het verkleinen?

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 19:01

Het opgegooide zand bedoel je? Dat is idd niet helemaal goed gelukt, heb tever ingezoemt waardoor het scherper is dan de rest en dus een andere stijl is/lijkt. Opstuivend zand is makkelijker dan van die natte klonten en korrels om te tekenen Nagelbijten / Gniffelen .
Heb nog niet echt een manier gevonden om dat mooi neer te zetten, tijdje terug ookal problemen mee gehad toen ik voor een opdracht aarde moest tekenen. Hele ontwerp was mooi, maar de aarde viel er een beetje buiten Scheve mond .

Toen ik net begon met digitaal vond ik de brushstrokes heel lelijk, maar nu zet ik ze er juist nog extra in als het verloop te fijn wordt Clown .

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:05

Een beetje mierenneuken is goed voor je hoor Deborah. Word je scherp van!

Heel mooi gedaan! Ik kan in de vacht goed terug zien dat je grover hebt gewerkt bij deze. Het heeft leuk uitgepakt, maar desalniettemin vind ik het erg statisch geworden. Wellicht was het je bedoeling, maar het komt - bij mij - niet lekker vlot en speels over. Wel qua objecten, houding en achtergrond maar qua werkwijze vind ik het nog wat te hard en te gedetailleerd.
Maar evengoed ziet het er erg mooi afgewerkt uit en heb je de paarden heel mooi neergezet evenals de achtergrond. De zee vind ik heel knap gedaan! Ja

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:18

wowww hij is echt heel erg mooi geworden IP
ik had hem al gezien in het HK topic toen hij nog niet helmaal af was
op welke grote werk je ?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:21

Prachtig werkje Deborah! Vooral de kleuren spreken me ontzettend aan. Een vlotte vrolijke plaat. De 100% tekening laat inderdaad goed je lossere stijl zien. Vind de ontwikkeling die je het afgelopen jaar op digitaal gebied hebt gemaakt echt wonderbaarlijk, en dit is absoluut weer een mooie toevoegingen aan je (paarden)werk Ja en begin stiekem toch wel benieuwd te worden naar al die andere werken die wij bokkers niet te zien krijgen Vork

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:51

Prachtig werkje, waauw.
Straalt rust uit, en prachtig gedaan Ja.

Ben benieuwd op welke grote je werkt!
Ga zo door, prima!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:40

hoe kunnen mensen hier nou kritiek op hebben.. het is prachtig! Ik geniet echt van de plaat, zo mooi.. Super! ( ik moet ook echt eens beginnen met mijn tablet:P.. ookal word t dan nooit zo mooi mjah:P )

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:48

Je weet het he, ik vind hetm geweldig!! tot nu toe ben je nog een groot voorbeeld voor mij Haha!

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:36

omg wat ee talent zeg!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:31

!Las ik hier in het topic dat dit plaatje als poster in de nieuwe penny komt? Dan ga ik die direct kopen!
Ik begrijp je commentaar dat jij je werk anders bekijkt dan de gemiddelde bokker die het perfecte plaatje belangrijker vindt als de kracht ervan, maar ik hoop dat je nog wel blijft plaatsen voor de groep die daar een andere mening over heeft.
Ik vind ze trouwens erg realistisch, al was dat niet je bedoeling. Doordat je dat realistische naar jouw smaak inricht heeft deze een beetje de uitstraling als sommige werken van dali, dat strand is echt prachtig!!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 10:33

Zal de penny eens echt benaderen kijken of ze interesse hebben :')

Vergelijking met dali is geweldig om te horen natuurlijk :D en nu je het zegt zie ik het idd ook wel, vooral de kleursamenstelling heeft weg van zijn werken :) .

@ Eline, er staat een aantal andere werken op mijn deviantart maar de betere mag ik (nog) niet laten zien. Zijn voor grotere opdrachtgevers en mogen niet gepubliceerd worden voor zij dat doen. Maar kan vast wel zeggen dat het voornamelijk motoren, horror is en momenteel bezig met boten, vuur en brandweermannen :=