HELP!! tekenen/schilderen op 70x100. 1e keer!! Tips??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Irisjuuuhh

HELP!! tekenen/schilderen op 70x100. 1e keer!! Tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 13:48

Hallo allemaal.

even voor stellen:
Naam: Iris Backx (irisjuuuhh)
Leeftijd: bijna 15 jaartjes (20 januari ben ik jarig)
Hobby's: Dieren!!
School: H3a markenhage

Ik heb een groot wit vel van 100 bij 70 cm en wil er graag een tekening of schildering op maken maar ben er niet zo goed in.

Ik heb ook weinig inspiratie..
Ik denk dat ik al mijn beestjes bij elkaar op dat blad wil tekenen of schilderen.
is dat leuk?

kan iemand misschien stap voor stap uitleggen hoe je een mooie tekening of schildering kan maken?

Ik heb geen speciale materialen. Ik heb gewoon: waterverf, acrylverf, potloden, kleurtjes (en stiften) en dat was het.

Alvast bedankt!!

highwaykind

Re: HELP!! tekenen/schilderen op 70x100. 1e keer!! Tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:53

Voor stap voor stap kan je even naar topic hier kijken waar WIP (Work In Progress) achter staat (of op DeviantArt).

Veel voorbeelden zoeken van wat je mooi vindt, dan krijg je vanzelf een leuk idee Lachen

Irisjuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 13:57

oke thanx:)

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:17

Schets enkele composities uit op klein papier, zodat je je uiteindelijke werkvlak optimaal gebruikt en niet in een klein hoekje zit te frutten met daar omheen een zee van leeg vel.

Een mooi werk maken doe je niet zomaar: je plant (compositie, kleurenpalet, onderwerp, enz) en je hebt een dosis ervaring nodig want zomaar out of the blue een goed werkje neerzetten is een gave die weinigen gegeven is. Lachen

Om inspiratie op te doen is het aan te raden veel dingen te zien (een mooie film, een mooi boek lezen, andermans werk zien, iets anders als een mooi landschap oid) en een schetsboekje te gebruiken, zo kun je op elk moment van de dag schetsen en ideeën opdoen voor een 'echt' werk. Ook is het schetsen in dummies lekker ontspannend. Zo kun je toch wat leuks maken zonder dat je naar een groot blanco vel staart en geen idee hebt waar te beginnen. En in je schetsboek kun je ook verschillende composities maken van bijv al je geliefde beestjes bij elkaar. Ga dus (hoeft niet, maar is aan te raden) eerst lekker schetsen op klein formaat voor je je stort op het uiteindelijke echte schilderij op je grote vel papier. Lachen En verwacht niet over 1 nacht ijs te gaan.

Irisjuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 22:30

Oke! Thanx Knipoog

Ik heb vroeger veel getekent en dat werd echt altijd heel mooi (al zeg ik het zelf Bloos )
Laatst probeerde ik weer iets maar dat werd een echte flop, als of ik het "verleerd" ben.. Huilen

Maar oke, dan ga ik wel een soort schetsboekje bijhouden! Vind ik wel leuk!
Dankje!! Haha!

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:33

Ik zou idd eerst wat tekeninge op kleiner formaat gaan proberen, als je eenmaal de slag weer te pakken hebt kun je groter gaan... s6!!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:39

Heb je maar 1 vel? Dan zou ik ook eerst even in het klein uitproberen. Zelf werk ik het liefst direct groot, dat schetst ook veel fijner. Het vel kun je op een plank tapen of op de deur, zodat je makkelijker werkt.