Wat werkt het makkelijkst bij welke stijl, en welk merk kwasten is goed?
Ik verf met acrylverf (vaak met retarder/water erdoor zodat het beter verft en niet te snel droog is) in verdunde of minder verdunde laagjes over elkaar heen.
Ik heb
* gele System 3 kwasten van Daler Rowney die erg goed bevallen. (= Synthetisch voor acryl).

Erg dunne kleine ronde voor de details, platte/ronde/kattentong voor wat grotere vlakken, en 1 1.5 skyflow grote platte om achtergronden mee te doen en te blenden.
En ook een paar "script"/ "liners" ook van Daler Rowney, ook voor details.
* een paar niet te dikke van andere merken (waar een duidelijk langere steel aan zit dan aan de DR - heeft voordelen soms).
* van Ebay goedkope Royal Fine Sable kwasten (stuk of 30 voor 10 euro) die wel redelijk goed blenden en lekker zacht zijn, maar wel een beetje uitharen.
* varkenshaar kwasten - helemaal waardeloos, kan ik niets mee. Te hard *laat sporen achter* en haart ontzettend uit.
(Die bewaar ik dus voor als de buurkindjes een middagje komen kliederen
)Er zijn nog een paar andere kwasten onderweg (is lastig als je een grote droge kwast voor blenden nodig hebt, en de enige grote kwast die je hebt al gekleurd, en nat, is van de achtergrond..) dus die test ik nog uit en voeg ik dan aan het lijstje toe.
)

)
)
Maar die zou ik nooit voor acril gebruiken.. Enkel voor Aquarell. Omdat ze zo vreselijk duur zijn (ik heb er van 75 tot 125 euro, de dunnere zijn goedkoper uiteraard) en je acril er nooit helemaal uit krijgt waardoor je heel je penseel verbrod. En das wel echt zonde