[TEK] Hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_V

[TEK] Hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 16:24

Hee!

Vanochtend had ik de eerste 2 uurtjes vrij van school en besloot ik om met houtskool mijn hond te tekenen.
De tekening is nog niet af, maar wilde hem toch vast plaatsen mochten er bokkers zijn die tips hebben.
Het is mij zelf al opgevallen dat de neus te kort is. Hoe ik dat zou kunnen veranderen weet ik niet. Maar ik ga wel verder met deze tekening. Als hij niet naar mijn zin wordt kan ik altijd een nieuwe maken!

Hier de afbeelding, met bovenin ook nog de foto die ik heb gebruikt

Afbeelding

Ik vind de blik in zijn ogen nog wat raar, maar zelf denk ik dat dat komt omdat ik boven zijn ogen nog niet veel heb gedaan Knipoog .

××

Tallout

Re: [TEK] Hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:27

ik denk dat het idd komt omdat ie nog niet af is en inderdaad de neus is te kort.. hoe je dat veranderd weet ik ook niet, maar het is een mooie tekening!

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:38

ik zou t niet kunnen.. knap hoor ! Lachen

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:50

Knap werk,
Ik zou het niet kunnen!

Maar naar mijn mening is de neus wat te kort en de kop wat te breed.
Verder zoals je zelf al zegt, moeten de ogen nog wat meer uitdrukking!

Goed werk!

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:17

Op een schets (ok, dit is al wel iets meer dan een schets Lachen ) zie je nooit diepte of uitdrukking. Dit komt er pas als je de tekening gaat opvullen. En de manier waarop je dat doet bepaalt je uitdrukking. Ga je dus nu je contrast verhogen, meer schaduw op de neus en aan de zijkanten toevoegen en vooral het contrast in de ogen verhogen, dan komt de rest normaal gezien vanzelf wel. Lachen

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 20:53

Allemaal bedankt voor de reacties!
En idd als er wat meer contrast/schaduwen in komen dan is het al meteen een groot verschil!

Ik ben alweer iets verder gegaan, voornamelijk nog even met de sturctuur van de vacht, echt de schaduw doe ik pas later helemaal.

De ogen staan trouwens echt te scheef..

Maar ik heb gezegd, ik maak deze tekening gewoon af. Mocht ik niet tevreden zijn met het eindresultaat, ga ik ooit nog een nieuwe versie maken Haha!

Hier is ie tot nu toe:
Afbeelding

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:02

Ik vind het een mooie tekening! Alleen ik "erger" (is een te groot woord, weet even niet hoe ik het anders moet zeggen) me aan het (voor ons) linkeroog, ik heb het idee dat het te ver naar rechts staat.
De neus vind ik juist erg mooi! Ik denk als je het nog verder diepte gaat geven dat helemaal goed komt.

Ik ben benieuwd hoe hij er uit komt te zien als je hem nog verder uit gaat werken! Lachen

Even heel offtopic, maar die zin uit je onderschrift, wauw, het is een prachtig liedje, en dat is echt de mooiste zin van de hele song! Bloos

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 15:36

Bedankt!

Aan de ogen 'erger' ik me ook een beetje, maar vanochtend toen ik verder ging met schaduwen tekenen, viel het al iets minder op naar mijn idee. Vanavond zal ik weer een foto plaatsen om te kijken of het al verbeterd is Knipoog

Dat liedje, inderdaad Lachen

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:02

Leuke tekening,
De neus is idd te kort denk ik (heb zelf precies zo'n hond Lovers)
En de ogen zijn in het echt toch bruin met een zwarte stip?
Om de ogen wat levendiger te maken kan je de bruine rand wat duidelijker maken met een lichtere kleur dan het zwarte.
Dus minder hard drukken zegmaar ( of een beetje uitvegen).
Veel succes!

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 16:50

Dankjewel voor d reactie!
Sorry dat ik nu pas reageer, afgelopen dagen behoorlijk druk gehad :=
Ogen zijn inderdaad bruin met zwarte stip, maar ogen doe ik pas later, denk ik ;)
Bedankt voor je tip!

Ik weet nog niet wanneer ik een update plaats, want heb voorlopig even geen tijd aangezien ik volgende week examen-week heb ;)

Reacties en tips zijn natuurlijk nog steeds welkom!