[DIGI] Etiket

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Meraki

[DIGI] Etiket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 13:51

Afbeelding

Yeah m'n voorkant is ein-de-lijk af. Ik had het idee al vet lang in m'n hoofd zitten, maar het is net als een liedje waar je niet op kunt komen.. verschrikkelijk irritant..
Nu vind ik m écht super geworden.. Haha!

Even een toelichting van m'n stageverslag:

Ik ben grafisch vormgever (in spé, laatste jaar). En van ons wordt verwacht dat je creatieve en originele stageverslagen maakt. Bij deze..dit stageverslag komt in een verfblik te zitten Vork Dit is dus het etiket.. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik mijn verslag (ong 40 blz) ga verwerken in het blik.. Misschien doe ik het wel rond.. of ik doe het op 1 heel lang vel.

Mochten er hier nog mensen met ideeën zijn, dan hoor ik ze écht heel erg graag! Vingers aflikken
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 05-01-09 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] juist in titel gezet.

marrlinde

Re: [DIG] Etiket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:54

haha wat leuk! nou, ik wens de docenten vast succes met lezen Huilen van het lachen

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 13:58

Whehe.. ja ze zeiden al dat ze niet álles gingen lezen Vingers aflikken

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:18

Wat een super leuk idee, in blik *LOL* . Je zou misschien zo´n soort drop-blik dicht kunnen laten maken bij de Jamin, en dan een zonder etiket? Dan zit ie echt dicht en hebben ze een opener nodig Huilen van het lachen .

Etiket ziet er ook leuk uit, alleen wat mij meteen opvalt is dat de goude letters niet zo goed leesbaar zijn over het plaatje heen, misschien dat je er een iets grotere schaduwrand overheen kunt zetten?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 14:31

Haha ja toch.. nou ik heb een hele klus gehad aan de verfblikken (heb ze al), ik ben naar iedere mogelijke bouwmarkt hier in de buurt geweest en ze zeiden allemaal dat ze dat niet hadden (blanco verfblikken) .. Sigaar

Toen is mijn vader ook nog wezen kijken en die heeft bij een verfboer een stukje verderop 2 blikken mee gekregen! Haha! gelukkig!

Heb dat wel inderdaad overwogen zo'n drop-blik.. über comisch als ze dat met een opener moeten doen Vork maar dan had ik met stageverslag en al naar de jamin heen moeten gaan, aangezien ze die daar meteen inblikken Cool En daar had ik net weer geen zin in.. aangezien hier geen jamin zit Huilen van het lachen

De letters blijven inderdaad irritant onleesbaar, zal nog eens kijken wat ik daar aan kan doen.. Haha! bedankt in ieder geval

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:18

Heel erg mooi gedaan! Je kunt echt zien dat daar de nodige uurtjes in hebben gezeten. En het resultaat is super! Ontzettend netjes afgewerkt. Ben erg benieuwd wat je docenten ervan vinden! Haha!

Voor de schaduw van de gouden letters; je moet de schaduw iets dichter op de letters zetten (volgens mij heb je nu afstand 5, maar ik zou eerder 1 of 2 kiezen), dan zal het al veel duidelijker leesbaar zijn. Tenminste het werkt zo als je in Photoshop werkt.

Verder echt top gedaan! Ja

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:24

Haha, die apple die erop staat daar zit ik nu mee te computeren Knipoog
Ik heb er eigelijk niet zo veel aan toe te voegen, het is gewoon top ! OK dan!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 18:20

Dank jullie Haha!

Ik ben ook benieuwd wat ze er van vinden, maar meestal krijg ik 6jes.. hooguit 6.8 Huilen van het lachen
't is net een jurysport bij ons op school Verdrietig

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:58

Ah, da's minder. Wij weten natuurlijk ook niet hoe jij tov de rest van je klas ligt natuurlijk. Maar een 6je vind ik het niet hoor.
Wel moet ik nog toegeven - vind het zelf altijd wel mooi - dat het erg symmetrisch is.

Maar het feit dat het op een blikje gaat maakt het al dat het minstens een 8 moet worden! Haha!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 22:12

Njah, volgens mij ben ik niet echt een draak in de klas.. haha en ook niet contact gestoord.. Knipoog ik slijm gewoon niet zoveel bij de leraren Vingers aflikken zoals het gros van mijn mede 'studenten'.. Clown

Jaa, ik heb ook ontzettend m'n best gedaan om het symetrische bij dit ontwerp Haha! .. aan originaliteit geen gebrek inderdaad deze keer Cool

R0X

Re: [DIGI] Etiket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:22

Dan doe je het toch in een latex emmer? Ook een verfblik Haha!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:28

welke klas zit je? Ik zit nu in 3e jaar van Grafisch vormgeven. Leuk idee voor je verslag! Ik heb mijn eigen verslag simpeler gehouden omdat boekvorm toch vaak het makkelijkst leest. Orgineel is het wel! Leuk etiket ook, maar ik vind de lettertypes niet echt mooi..Creatief in Blik springt er niet uit, en je naam is een erg hard lettertype Daartussen zit weer een ander lettertype, wat het in mijn ogen te druk maakt. Ik vraag me af hoe je 40 paginas wilt gaat drukken, een heel lang papier is een optie.. maar kijk wel goed hoe je dat wil laten drukken..( stukje bij beetje door de printer en dan aan elkaar plakken?... is niet erg mooi)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 13:35

4e jaar, ben bijna klaar Lachen

Ik heb mijn vorige verslag ook in boekvorm gedaan, maar ik vond dit zo'n leuk idee.. en het is haalbaar. Dus werd het dit maar.

De lettertypes ben ik heel lang mee bezig geweest, nu ook nog.. ben er nog niet helemaal over uit. Het basis ontwerp is het etiket van Jack Daniels

Haha, was ook niet van plan om het zo te doen (stukje aan stukje te plakken Knipoog ).
Ik kan ook nog dubbelzijdig laten drukken en dan rond.. maar dan moet ik even kijken wat het makkelijkst is en hoeveel er uit 1m2 papier gehaald kan worden.

Morgen ofzo even langs bij een drukker wat hij ervan zegt en mij aanraad.. kijk wel even.

Ik had ook al offertes de deur uitgedaan voor het etiket.. ik wil ze als stickers, zodat ik zer er netjes op kan plakken.
Maar dat kost me gewon 25 euro voor 2 stickers.. puuhj en dan komt m'n verslag er nog bij!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:42

Vind het een erg leuk idee. Belachelijk van je docenten dat ze niet alles zeggen te gaan lezen. Je werkt je uit de naad voor een goed verslag en dan bekijken zij niet alles? Vind ik echt niet kunnen. Even op een paardenvoorbeeld terugkomen dan maar:
Hoe kun je een dressuurproef beoordelen als je de helft van de oefeningen niet ziet?
Zou hier echt een klacht voor gaan maken!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 13:44

Tsjah, om heel eerlijk te zijn.. ik kan me er niet druk meer om maken. Ik maak mijn werk voor mijzelf, en niet meer voor hun..
Of ik nou veel werk aan lever of weinig werk.. veel tijd ergens aan besteed, of weinig.. het is en blijft een 6/6.8.
Die strijd ben écht beu.. Bloos

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:51

Ja dat kan ik me ook wel heel goed voorstellen maar als je hard je best doet wil je toch ook dat het gezien wordt?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 13:55

Jep.. wil ik zeer graag zelfs.. Ik zou ook dolgraag een keer willen zien dat mijn harde werk beloont wordt. Maar dat krijg ik helaas gewoon niet op school.

Maar bij mijn stagegesprekken (waar ik ook werk moet laten zien), wordt mijn harde werken wél beloond.
Straks moet ik gaan solliciteren voor een baan, en dan kijken ze toch naar mijn werk.. en niet naar wat de school er van vind.
Gelukkig zijn een heleboel bedrijven hier in de omgeving op de hoogte van het beoordelings 'systeem' bij ons op school ..

Dus dat zegt ook al weer genoeg Knipoog

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:58

Dat ben ik ook weer met je eens hoor. En via je stage plekken kun je toch mooi een plekje voor jezelf zoeken in de sector waar jij wilt werken. Dus is inderdaad een stuk belangrijker dan wat ze er op school van zeggen.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 14:01

Jep Lachen dus tsjah, ik vind het nog steeds best klote hoe ze doen op school Knipoog maar.. jah.. ik heb het maar 'uitgebant'.

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:04

wat een super leuk idee!
misschien kan je de tekst inlange kolommen zetten (2 op een blad)
en die snijden zodat je allemaal halve a4'tjes hebt.
dat oprollen en erin doen?
hele a4'tjes gaan namelijk niet passen.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 16:08

Heb net weer even contact gehad met de drukker, die gaf me een adresje waar ik het allemaal achter elkaar aan kan doen..

Rian_Luna, dat breng me weer op een ander idee