[SCH]Babyboom

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmes

[SCH]Babyboom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 12:59

Een opdracht op tekenles; maak van verschillende plaatjes een geheel.
Ik had 2 Anne Geddes plaatjes en een plaatje van de Anne Frank boom.
Ik heb er een babyboom van gemaakt. De babies groeien aan de boom en als ze rijp zijn, vallen ze er vanaf.
Oostindische inkt met aquarel op papier van 40 x 40.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kimmes op 05-01-09 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

bromfiets

Re: [SCH]Babyboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:00

Wat een leuk idee Haha! Vind hem mooi uitgewerkt, alleen had de boom van mij iets meer leven uit mogen stralen. Ik mis de blaadjes, maar je had waarschijnlijk beperkt de tijd?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:55

apart zeg! wel een leuk idee, je moet er maar op komen Knipoog

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:32

Idee is heel erg leuk. Lachen De uitwerking kan volgens mij nog iets beter. Lachen
Ik vind hem om te beginnen een beetje kaal. Je had bijvoorbeeld een kleurtje op de achtergrond kunnen zetten, of een idee van een landschap of wat dan ook. Dan komt je onderwerp ook duidelijker naar voren denk ik. Ik snapte het eerst niet zo goed, tot ik je verhaal las. Knipoog Als er iets van achtergrond was, kan je de dingen beter in hun context plaatsen.
Wat me ook erg opvalt is dat je de boom erg hebt dichtgeschilderd. Op zich misschien niet verkeerd, maar bij aquarell is het veel mooier als je het wit van je papier meer gebruikt. Nu is de boom plat. Je had er veel meer struktuur in kunnen brengen door stukjes wit te laten waar de lichtinval is, en de schaduw dan weer wat donkerder te maken. Een boom is niet egaal, effen, maar heeft structuur. Lachen
Ook vind ik de overgang boom-gras niet zo mooi. Het lijkt alsof je verf 'perongeluk' door elkaar is gelopen. (dit kan fout zijn, maar het lijkt Lachen ) Beter kan je eerst de verf van de boom laten drogen, en pas als die droog is, je gras schilderen. Dan loopt het niet in elkaar over. Tenzij dit de bedoeling was, maar dan had je ze juist wat meer in elkaar moeten laten overlopen. Lachen
Bij het kindje vooraan vind ik de techniek dan weer stukken beter. Lachen

En ook stoort het me wat dat je zo weinig speling hebt aan de zijkant van je blad. Het had leuker geweest moest er nog wat ruimte naast de boom zijn, dat zou lekkerder kijken.

Hoop dat je hier wat mee kan. Lachen