[TEK] pastel hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LeonieL

[TEK] pastel hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 10:54

Hée Clown
Ik vind pastel echt héel moeilijk. 't wil echt nog niet lukken..
Dus kunnen jullie me helpen?
Ik werk nu mis ook wel op het verkeerde papier, Maar alsnog.

Ik krijg de haren niet als de haren, Noem maar op.
Tips dus Héééééél welkom!

Nou genoeg gepraat, wie wil me helpen?

Afbeelding

JoSav

Re: [TEK] pastel hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:30

Lees de regels van UK eens goed door. Je mag slechts 1 topic per week openen. Dit geldt vast niet voor topics van vóór de nieuwe indeling, maar die van jou zijn van later. Ik heb daarom getemd.

Om je toch een beetje op weg te helpen: je papier is erg grof van korrel. Dit type papier is vooral geschikt voor bijv. natte technieken (pastel is een droge) of werken op groot formaat. Je tekening is dus te klein of je papier te grof. Probeer eens of de achterzijde van dit papier beter werkt, en anders probeer je ander papier voor een volgende keer.

Vachtstructuur bouw je op door lagen, veel lagen en kleuren, veel kleuren. Kies een harmonieus palet en vermijd absoluut grijs, wit en zwart zoveel mogelijk.
Besteed wat meer tijd aan je basisschets; bij dit hondje puilen de ogen wel heel erg, waardoor zijn schedel een onnatuurlijke vorm lijkt te hebben. Probeer je werk ook niet te snel dicht te smeren met een tint, want dan verzadigt je papier en wordt het werk erg vlak.

Succes ermee!

Mireille

Re: [TEK] pastel hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:33

Neem de regels van UK even door. Je mag maximaal 1 topic per week openen. Je vorige topic is van 28-12, dus dit topic had je nog niet mogen plaatsen. Vandaar hier een slotje.

[UK] [TEK] X-maspony W.I.Pje