[TEK] Mijn eerste 4 tekeningen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mireya

[TEK] Mijn eerste 4 tekeningen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 21:51

Hallo Lachen
Ik zie hier altijd van die mooie tekeningen staan... Dus ben ik naar de teken winkel gegaan en heb een grafiet stift gekocht en ik ben ook maar begonnen Lachen
Ik gebruik mijnalbum.nl + een 3 megapixel camera dus de foto's zijn heel vaag.
Ik vind het zelf voor de eerste keer wel redelijk, maar ik zou graag van wat andere bokkers tips willen lezen Lachen
Dus kom maar op Lachen Wees wel lief voor me Tong uitsteken

1 Meisje op boomstam.
Afbeelding

2 Zeepbellenmannetje.
Afbeelding

3 Kangeroe met jong.
Afbeelding

4 Hert met twee jongen.
Afbeelding

Groetjes!! Doei, doei

marjoke

Re: [TEK] Mijn eerste 4 tekeningen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:46

Alle begin is moeilijk. Lachen Hoewel ik moet zeggen dat dit toch al wel aardig is voor een eerste keer. De verhoudingen kloppen vrij goed voor zover ik kan zien (de foto's zijn wel erg onduidelijk).
Ik zou zeggen, begin met gemakkelijke dingen. Niet onmiddellijk een heel landschap met verschillende onderwerpen. Begin met 1 onderwerp en misschien best zonder landschap. Heb je dat onder de knie, kan je moeilijkere dingen gaan proberen. Maar als je alles ineens wil kunnen, ga je het snel opgeven lijkt me. Want óefening baart kunst. Lachen
Om te beginnen kan je misschien je contrast al wat hoger leggen. Durven iets op papier zetten. De laatste met de hertjes bijvoorbeeld, daar staat amper iets op, en het is zo licht dat je amper iets ziet. Lachen Probeer ook schaduwen te gebruiken, kijk op een voorbeeldje waar het donker is en waar de lichtinval zit. Dan kan je zo ook lichtere plekken en donkere plekken tekenen. Dit doe je best niet door harder te gaan drukken op je potlood, want da krijg je strepen, neem dan liever een zachter potlood (waar meer stof vanaf komt). En verder oefenen oefenen oefenen, maar zoals ik al zei, voor de eerste keer ziet het er al goed uit !

Misschien nog een tip voor op bokt. Niet uploaden bij 'mijnalbum'. Dat haalt de kwaliteit erg achteruit. Gebruik liever imageshack.us ofzo. En het is voor de lezers handiger als je maar één tekening per keer plaatst. Dan moeten we ons maar op 1 ding concentreren en krijg je eens zo veel tips. Knipoog

Hoop dat je hier wat mee kan. Lachen

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 19:28

Bedankt daar kan ik zeker wat mee Lachen
Nog meer reacties of is het echt zo slecht? Clown

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:33

Ik vind ze goed gelukt, je kan voor de volgende keer proberen meer contrasten toe te voegen, dan gaan ze meteen meer spreken.

Dat meisje op de boomstam heb ik een tijdje geleden ook getekend, maar dan met potlood.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:53

Ik heb de indruk dat je andermans werk natekent? Kan dat?
Je werken zijn an sich niet verkeerd, maar je zet heel duidelijk alleen wat losse onderdelen op papier: een omtreklijn voor een hoofd, een losse neus, twee ogen, wat vlekken die voor diepte moeten zorgen maar op de verkeerde plek zijn neergezet. Dit is waarschijnlijk omdat je nog niet goed begrijpt wat je ziet en wat je vervolgens op papier tekent, waarom je een donkere plek ziet, bijvoorbeeld. Daardoor mist je werk diepte en zijn het meer leuke omtrekken van mens en dier.

Ook vind ik de presentatie van je werk echt onder de maat, sorry. Dit zijn wel heel slechte foto's/scans, waarop moeilijk beoordelen is.

Hopelijk kun je wat met mijn commentaar. Lachen