Eerst en vooral bedankt. 
Lontje: Over de blauwtinten heb je langst de ene kant wel gelijk. Maar het veulen wilde ik zowiezo zwart/bruin/wit. Kwam realistischer over. In het begin (toen ik minder verf gebruikte) liepen de kleuren ook meer uit en werd het meer blauw, maar dat kwam toch een pak minder realistisch over. In de achtergrond heb ik het wel zo gedaan om het 'vager' te laten lijken. Mede een antwoord op de opmerking van C_arola en _likepink_ . Als ik de achtergrond duidelijker had gemaakt, ging die te veel overheersen en ging er te weinig aandacht naar het jong. Daarom dat blauwe/wazige, springt het jong er veel beter uit. Dus daar heb ik expres zo voor gekozen. 
Uitdrukking in het oog.. Ja misschien is dat wel waar. Ik merkte dat een zebra wel degelijk een ander oog heeft dan een paard, en dat viel wat tegen. De pupil is rond ipv ovaal en je hebt veel minder rimpeltjes rond het oog die zorgen voor uitdrukking. Misschien ligt dat ook wel aan de leeftijd van het diertje, maar toch, geen enkel rimpeltje rond het oog.. Dus misschien vandaar dat het uitdrukkingloos lijkt. Ik moet toegeven dat ik er ook wel moeite mee had.