[TEK] Dressuur W.I.P

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Esther

[TEK] Dressuur W.I.P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 17:10

Afbeelding
Héhé Schijnheilig Wat vinden jullie zelf van deze eerste schets?
Wat vinden jullie van het grootste paard? En zouden jullie nog een ruiter op het kleinste doen?

Kortom: help Bloos

(formaat a3 200g)

_Esther

Re: [TEK] Dressuur W.I.P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 12:54

121 x bekeken en geen 1 reactie? Bloos

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:56

Ik zou het been van de ruiter wat langer maken, vind hem erg klein.

stoplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:29

Op zich is dit heel geen slecht begin. Niet alle verhoudingen kloppen, maar het is ook nog maar een schets. Wat ik je wel zou kunnen aanraden, is dan ook te tekenen als een schets. Het ziet eruit of je al behoorlijk dik hebt getekend, waardoor je foutjes moeilijk kunt verbeteren zonder dat je het ziet. Dus probeer de volgende keer dan met een zachtere hand heel voorzichtig te schetsen. Probeer het papier eigenlijk te aaien, zo moet je het zien. Als je dan zeker weet dat het goed is, kan je weer dikker tekenen. En probeer ook geen lijnen in 1 keer te tekenen, dan krijg je een soort stripfiguur (tenzij dat ook je bedoeling was).

Verder vind ik de compositie erg apart, leuk omdat het anders is, maar het is niet mijn smaak. Probeer wel alles wát je tekent, ook precies te doen. Bijvoorbeeld dat ding op z'n borst, dat zijn nu gewoon nog 4 lijntjes. Dus wees ook heel consequent voor jezelf, bij alles wat je tekent: maak het af! Het zadel van het kleine paard ligt wel erg ver naar achter, ook zijn rechtervoorbeen is wat dun vergeleken met het andere. Misschien kan je nog even naar de hoeven kijken, die vormen kloppen ook nog niet helemaal. En idd het been van de ruiter / amazone is wel erg kort.

Maar al met al nog geen verkeerde schets, je bent goed bezig. Goed blijven oefenen, en vooral goed kijken naar plaatjes, echte paarden en andere tekeningen. Daar alleen al van kan je zoveel leren. Fouten maken mag, daarom oefen je. Maar goed bezig! Succes er nog mee!