[SCH] Mijn hondje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cavaliere

[SCH] Mijn hondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 10:56

Voor onder de kerstboom heb ik onze hond geprobeerd op doek te krijgen, pf wat valt dat schilderen tegen zeg!
een hele duidelijke foto is me niet gelukt, maar misschien is hier toch nog wel wat nuttig comentaar uit te halen!

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Haha!

Riss

Re: [SCH] Mijn hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:55

ach wat een liefie zeg Haha! !
hij kijkt ook zo schattig hè .
Ik vind de oren alleen wel een beetje apart, maar ik weet natuurlijk niet hoe jou hond er uit ziet Tong uitsteken
Ik vind de witte neusgaten ook een beetje gek ..
maar voor de rest, leuk gedaan hoor Lachen

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:40

Ik heb even in je profiel gespiekt en de foto van je hond gezien Lachen
Ik vind dat je de blik van zijn ogen heel mooi te pakken hebt Ja
Alleen denk ik dat de verhoudingen niet helemaal kloppen, en voor mijn gevoel lijkt het neusje iétsje scheef te zitten t.o.v. de andere delen van zijn hoofdje.
Maar ik vind het erg knap hoe je dit resultaat hebt weten neer te zetten, ik kan verder geen schildertechnisch commentaar geven want ik bak er zelf helemaal niets van, maar vind vooral de blik in z'n ogen heel pakkend en levendig OK dan!

Irisjuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 12:47

Schattig!!
Ik vind hem heel mooi gemaakt.
zijn alleen de oren niet wat groot?

Lizzy_Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 16:41

Ik vind hem wel mooi Lachen Alleen klopt de verhouding van de oren niet in tegenstelling van het hoofd

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 17:16

bedankt voor het commentaar,
ik heb ook het idee dat er iets niet klopt aan de verhoudingen maar ik kan niet goed zien wat. ik denk dat het hoofdje misschien iets breder had gemoeten en dan de ogen iets verder uit elkaar, maargoed ik durf er nu niet meer aan te prutsen haha!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:43

De verhoudingen zitten inderdaad niet helemaal lekker, de ogen zitten wat te dicht bij elkaar en je hond heeft een iets meer omgekeerde peervorm hoofd dan dat je nu hebt weergegeven, iets gedrongener. Om verhoudingen te controleren is een heel makkelijk maniertje tegenwoordig Knipoog . Maak een digitale foto van je werk, zet dit op de pc en spiegel het, vaak zie je dan pas goed waar het net niet helemaal lekker zit.

Verder qua kleuren zou ik willen zeggen... geen zwart gebruiken Clown Meng meerdere kleuren ik zie namelijk op de foto van je hond in je profiel veel meer andere kleuren dan dat je nu gebruikt hebt in je schilderij. De achtergrond heb je leuk gedaan vind ik. Al met al niet slecht en misschien heb je wat aan mijn tips voor een volgende Knipoog

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 13:49

Lontje schreef:
De verhoudingen zitten inderdaad niet helemaal lekker, de ogen zitten wat te dicht bij elkaar en je hond heeft een iets meer omgekeerde peervorm hoofd dan dat je nu hebt weergegeven, iets gedrongener. Om verhoudingen te controleren is een heel makkelijk maniertje tegenwoordig Knipoog . Maak een digitale foto van je werk, zet dit op de pc en spiegel het, vaak zie je dan pas goed waar het net niet helemaal lekker zit.

Verder qua kleuren zou ik willen zeggen... geen zwart gebruiken Clown Meng meerdere kleuren ik zie namelijk op de foto van je hond in je profiel veel meer andere kleuren dan dat je nu gebruikt hebt in je schilderij. De achtergrond heb je leuk gedaan vind ik. Al met al niet slecht en misschien heb je wat aan mijn tips voor een volgende Knipoog

heel erg bedankt voor je tips en commentaar hier kan ik wat mee Haha! ,

een klein puntje is dat ik geen zwart heb gebruikt, er zitten maar 5 kleuren in: wit, paars, de kleur van de achtergrond en 2 kleuren donkerbruin.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:01

Zo zie je maar weer hoezeer een foto iets kan vertekenen...

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 14:41

ja idd, heel jammer maar ik krijg hem er niet beter op.