[FOTO] Middagje koulijden met de nieuwe camera van me pa..!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimo_

[FOTO] Middagje koulijden met de nieuwe camera van me pa..!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 16:15

Mijn vader heeft voor kerst een nieuwe camera gehad Haha!
Dus ik heel sportief op de fiets gesprongen en naar een natuurgebiedje hier in de buurt gefietst Lachen
Heb nog niet veel ervaring, en ben dus nog druk bezig met oefenen en uitproberen..

Daarom plaats ik hier wat foto's, zodat ik misschien wat tips kan krijgen Lachen

De camera is de Sony a200
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding
Jammer van me fiets..

Kom maar op met tips en commentaar! Clown
Maar houd het wel vriendelijk aub Bloos

sammyvriend

Re: [FOTO] Middagje koulijden met de nieuwe camera van me pa..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:19

Ik heb even getemt.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 16:21

hoezo..?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:23

Ik ook beginner, dus vrees niet.
Je moet alleen beetje op je horizon letten.

Fiets had zelfs wel grappig kunnen zijn, als hij er juist helemaal op had gestaan.
Typisch hollands toch, fiets, laantje met wilgen en water?

Bij foto 3 misschien wat gochelen met je diafragma, zodat je meer invloed hebt op wat je scherp wilt of niet.
Of juist zo gemaakt omdat je het zo bedoeld had, kan natuurlijk ook.

Kapotte windmolentje vind ik ook leuk, juist omdat ie stuk is en
zelfs paaltje in de wei ligt om.

Heb vandaag ook met mijn toestel rondgelopen, slechts 2 foto's gemaakt,
vond de lichtval wat flets, je snapt wel wat ik bedoel,
soms is ie warmer. Maar ja, daar kun je weinig aan doen als je foto's maakt.

Geloof wel dat je vingers bevroren zijn nu!
(metalen lens (ouderwets) of nieuwerwetse, scheelt al kou aan je vingers.)

Denk dat ik temmen al snap, je hebt het bij Uit de kunst geplaatst moet bij foto!
zie dat ook nu pas! Moet je even vragen of een mod het wil verhuizen.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 16:28

Sjolvir schreef:
Ik ook beginner, dus vrees niet.
Je moet alleen beetje op je horizon letten.

Fiets had zelfs wel grappig kunnen zijn, als hij er juist helemaal op had gestaan.
Typisch hollands toch, fiets, laantje met wilgen en water?

Bij foto 3 misschien wat gochelen met je diafragma, zodat je meer invloed hebt op wat je scherp wilt of niet.
Of juist zo gemaakt omdat je het zo bedoeld had, kan natuurlijk ook.

Kapotte windmolentje vind ik ook leuk, juist omdat ie stuk is en
zelfs paaltje in de wei ligt om.

Heb vandaag ook met mijn toestel rondgelopen, slechts 2 foto's gemaakt,
vond de lichtval wat flets, je snapt wel wat ik bedoel,
soms is ie warmer. Maar ja, daar kun je weinig aan doen als je foto's maakt.

Geloof wel dat je vingers bevroren zijn nu!
(metalen lens (ouderwets) of nieuwerwetse, scheelt al kou aan je vingers.)

Denk dat ik temmen al snap, je hebt het bij Uit de kunst geplaatst moet bij foto!
zie dat ook nu pas! Moet je even vragen of een mod het wil verhuizen.

Bedankt voor je leuke reactie!
Maar dit moet toch bij uit de kunst..?
Ben 19, dus mag niet meer bij crea bea..

Foto 3 was zo bedoeld, was alleen helaas niet geworden zoals gepland.. Tong uitsteken

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:36

sammyvriend schreef:
Ik heb even getemt.
waarom dat dan? ze staan goed hoor. TS wil commentaar bij dr foto's en ze is ouder dan 18, dus bij UK zit ze dan helemaal goed. Waarom temmen?

maar oke, de foto's!
vind t heel leuk voor je dat je nu met een spiegelreflex kan rotzooien an!
nu heb je veel meer mogelijkheden! Haha! maar nu ook geen smoesjes meer dat je niks kan instellen op die rotcamera he, haha! Tong uitsteken
ik vind je foto's over het algemeen wel mooi, de meeste zijn aardig- tot goed scherp Lachen

foto 1: vind ik de mooiste van alle foto's die je me hebt laten zien, omdat ik de ''lijnen'' mooi vind, bovenkant van de bomen lopen in een soort driehoek, en het water is een halve cirkel, vind t zo wel n mooi & rustig beeld, en het heeft een wintersfeertje Lachen

foto 2: vind ik ook leuk, alleen een ontzettende stomme compositie. sorry Tong uitsteken hij staat precies in t midden, maakt de foto gelijk saai vind ik. Had het veel mooier gevonden als je m op 1/3 van de foto had gezet, meer naar rechts.

foto 3: vind ik niks, saaie kleuren, weinig scherptediepte, vooraan is het onscherp, en er zijn 2 rare schaduwen.. waarschijnlijk van jou/een boom/of een monster Tong uitsteken

foto 4: vind ik weer beter, water heeft een mooie blauwe kleur aan de voorkant (onderkant van de foto)
had t alleen leuker gevonden als de stenen helemaal doorliepen tot linksonderaan de foto.

foto 5: vind ik weer niks (ja, ik weet t, ik zeur Schijnheilig ) weinig kleurverschil, er ''springt'' niet echt iets uit ofzo, gewoon een saaie foto om naar te kijken vind ik. ook die takjes rechtsonderaan storen best wel...

foto 6: heel leuk idee! alleen heb je je camera helemaal naar rechts gekanteld ofzo? of viel je om? Tong uitsteken
als ie recht was geweest had ik m leuker gevonden. en dat witte bij die 7e-8e boom (van achteraan geteld) stoort Tong uitsteken

foto 7: jammer van me fiets? t verpest de foto Tong uitsteken maar oke, wel weer leuk idee, dat die bomen zo naar elkaar toe komen, alleen jammer van dat stukje boom helemaal linksbovenaan. en de stukken die overbelicht zijn storen me.
edit : (echt sorrysorrysorry dat ik m zo afkraak, is misschien ook wel persoonlijke ''smaak'' ofzo dat ik m niks vind Tong uitsteken maar oke, blijven oefenen! en zet m op handmatig he, lekker zelf alles instellen en rotzooien!)
Laatst bijgewerkt door Melissaaaaa op 28-12-08 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:37

Nee je hebt ook nog, algemeen, andere intresses dan paarden, fotokunst [FK] en daar kan je dan je foto plaatsen.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 16:49

Melissaaaaa schreef:
sammyvriend schreef:
Ik heb even getemt.
waarom dat dan? ze staan goed hoor. TS wil commentaar bij dr foto's en ze is ouder dan 18, dus bij UK zit ze dan helemaal goed. Waarom temmen?

maar oke, de foto's!
vind t heel leuk voor je dat je nu met een spiegelreflex kan rotzooien an!
nu heb je veel meer mogelijkheden! Haha! maar nu ook geen smoesjes meer dat je niks kan instellen op die rotcamera he, haha! Tong uitsteken
ik vind je foto's over het algemeen wel mooi, de meeste zijn aardig- tot goed scherp Lachen

foto 1: vind ik de mooiste van alle foto's die je me hebt laten zien, omdat ik de ''lijnen'' mooi vind, bovenkant van de bomen lopen in een soort driehoek, en het water is een halve cirkel, vind t zo wel n mooi & rustig beeld, en het heeft een wintersfeertje Lachen

foto 2: vind ik ook leuk, alleen een ontzettende stomme compositie. sorry Tong uitsteken hij staat precies in t midden, maakt de foto gelijk saai vind ik. Had het veel mooier gevonden als je m op 1/3 van de foto had gezet, meer naar rechts.

foto 3: vind ik niks, saaie kleuren, weinig scherptediepte, vooraan is het onscherp, en er zijn 2 rare schaduwen.. waarschijnlijk van jou/een boom/of een monster Tong uitsteken

foto 4: vind ik weer beter, water heeft een mooie blauwe kleur aan de voorkant (onderkant van de foto)
had t alleen leuker gevonden als de stenen helemaal doorliepen tot linksonderaan de foto.

foto 5: vind ik weer niks (ja, ik weet t, ik zeur Schijnheilig ) weinig kleurverschil, er ''springt'' niet echt iets uit ofzo, gewoon een saaie foto om naar te kijken vind ik. ook die takjes rechtsonderaan storen best wel...

foto 6: heel leuk idee! alleen heb je je camera helemaal naar rechts gekanteld ofzo? of viel je om? Tong uitsteken
als ie recht was geweest had ik m leuker gevonden. en dat witte bij die 7e-8e boom (van achteraan geteld) stoort Tong uitsteken

foto 7: jammer van me fiets? t verpest de foto Tong uitsteken maar oke, wel weer leuk idee, dat die bomen zo naar elkaar toe komen, alleen jammer van dat stukje boom helemaal linksbovenaan. en de stukken die overbelicht zijn storen me.
edit : (echt sorrysorrysorry dat ik m zo afkraak, is misschien ook wel persoonlijke ''smaak'' ofzo dat ik m niks vind Tong uitsteken maar oke, blijven oefenen! en zet m op handmatig he, lekker zelf alles instellen en rotzooien!)

Kijk daar heb ik wat aan Tong uitsteken
Over foto 2 heb je zeker gelijk.. Wou hem ook liever van een andere kant, maar er zat water omheen Vork
Dus dat was helaas geen optie Tong uitsteken
En over de kleuren/schaduwen/scherpte diepte, tja.. moet ik helaas nog even moe oefenen Tong uitsteken

En dat witte was vorst/sneeuwachtig spul dat op het gras lag Tong uitsteken

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 18:06

niemand meer..?

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:23

Laatst bijgewerkt door Lontje op 28-12-08 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:25

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 18:28

oow oke, sorry dat wist ik niet Tong uitsteken
Bedankt voor het verplaatsen!

*Edit- nog even terug komend op jou edit melis Tong uitsteken
Hij stond ook op handmatig Tong uitsteken
Automatisch kan ik ook met me eige cameratje, dus ik ga nu voor t echte werk!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:41

Je kunt volgende keer beter niet bij mijnalbum uploaden, niet zo goed voor de kwaliteit Knipoog

Foto 1 vind ik niks, de kleuren zijn niet mooi, en het onderwerp vind ik niet interessant. De tweede vind ik erg leuk, en bij de derde vind ik ook de kleuren niet zo mooi, en je horizon is niet recht Lachen Foto vier vind ik beter, foto 5 vind ik niet zo. Foto 6 vind ik een mooie foto, de kleuren spreken mij ook erg aan. Foto zeven: loop dan even twee stappen naar voren of zet je fiets weg.. Dit vind ik erg jammer.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:35

Foto 1 vind ik net als de rest van de mensen die reageren ook niet heel spannend. Persoonlijk vind ik de lucht wat overbelicht en dat maakt dat de bonen erg donker ogen.

Foto 2: Was denk ik iets spannender geworden als je onderwerp (windmolentje) niet netjes in het midden had geplaats, maar uit het midden. Spelen met de diagragmawaarde (F) levert ook hele leuke resultaten op. Dan had je de achtergrond wazig kunnen maken, zodat de aandacht meer naar het windmolentje getrokken wordt.

Foto 3: Leuke foto, maar ik krijg het idee dat de foto niet helemaal scherp is.

Foto 4: Ook een mooie foto. Persoonlijk had ik 'm denk ik uit een iets andere hoek genomen.

Foto 5: Mooi foto. Alleen vind ik de takjes op de voorgrond jammer.

Foto 6: Leuk idee. Dat soort laantjes hebben hebben we hier in Limburg eigenlijk niet, dus ik ben jaloers. Ook bij deze foto zou je wat kunnen spelen met scherpte/diepte.

Foto 7: Jammer van de fiets. Mijn cursusleider (volg momenteel een cursus: fotograferen met de digitale spiegelreflex) roept altijd dat afsnijden van onderwerpen een vak apart is en dat ben ik met hem eens (nadat hij het een keer of 10 tegen mij geroepen heeft Knipoog ) Ook jammer van het water/ijs over het pad.

Ik heb zelf overigens ook een Alpha200, dus persoonlijk vind ik dat jullie een goede keuze gemaakt hebben. En hoewel ik de foto's voor een eerste keer fotograferen super vind, komt het nu vooral neer op veel (heel veel) oefenen en persoonlijk zou ik je zeker het volgen van een cursus aanbevelen. Volgens mij heb je nu lekker veilig op het automatische programma geschoten, maar geloof me, fotograferen wordt vele malen leuker als je dusdanig met de camera uit de voeten kunt dat je zelf de waardes kunt instellen (ISO, diafragma, sluitertijd, verschillende flitsmethodes enz)

Veel plezier met de camera.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 08:53

imd schreef:
Je kunt volgende keer beter niet bij mijnalbum uploaden, niet zo goed voor de kwaliteit Knipoog

Foto 1 vind ik niks, de kleuren zijn niet mooi, en het onderwerp vind ik niet interessant. De tweede vind ik erg leuk, en bij de derde vind ik ook de kleuren niet zo mooi, en je horizon is niet recht Lachen Foto vier vind ik beter, foto 5 vind ik niet zo. Foto 6 vind ik een mooie foto, de kleuren spreken mij ook erg aan. Foto zeven: loop dan even twee stappen naar voren of zet je fiets weg.. Dit vind ik erg jammer.

Ja daar dacht ik ookal aan..
Maar het was al een heel gedoe om die foto's uberhaubt op de computer te krijgen, dus had er niet echt aan gedacht Tong uitsteken

Bedankt voor je tips!
Van die foto is idd jammer.. Ik zag het later pas, en had geen zin om weer terug te gaan Bloos

Mikkie schreef:
Foto 1 vind ik net als de rest van de mensen die reageren ook niet heel spannend. Persoonlijk vind ik de lucht wat overbelicht en dat maakt dat de bonen erg donker ogen.

Ja de lucht is idd jammer.. Maar dat is iets waar ik zeker mee ga oefenen!

Foto 2: Was denk ik iets spannender geworden als je onderwerp (windmolentje) niet netjes in het midden had geplaats, maar uit het midden. Spelen met de diagragmawaarde (F) levert ook hele leuke resultaten op. Dan had je de achtergrond wazig kunnen maken, zodat de aandacht meer naar het windmolentje getrokken wordt.

Ik wou hem ook niet in het midden, maar hij was omringt door water/ijs Vork Wou hem toch graag op de foto, omdat ik het toch een leuk ding vond!

Foto 3: Leuke foto, maar ik krijg het idee dat de foto niet helemaal scherp is.

Ja dat klopt, dat was ook de bedoeling Tong uitsteken Hij was helaas niet zo geworden zoals ik in gedachten had..

Foto 4: Ook een mooie foto. Persoonlijk had ik 'm denk ik uit een iets andere hoek genomen.

Ja ik heb in veel verschillende posities en hoeken gezeten, maar vond hem persoonlijk zo het mooist.. Kon ook niet veel verder, want een paar cm naast me zat water Tong uitsteken

Foto 5: Mooi foto. Alleen vind ik de takjes op de voorgrond jammer.
Bedankt Lachen De takjes vind ik idd ook jammer.. De volgende keer bij zoiets misschien proberen weg te halen ofzo

Foto 6: Leuk idee. Dat soort laantjes hebben hebben we hier in Limburg eigenlijk niet, dus ik ben jaloers. Ook bij deze foto zou je wat kunnen spelen met scherpte/diepte.

Ja was ook blij dat ik deze tegen kwam! Vond het al heel wat dat ik het voor elkaar kreeg om de 1e bomen scherp te krijgen en de rest wat waziger Vork Maar ik ga het proberen met de scherpte/diepte!

Foto 7: Jammer van de fiets. Mijn cursusleider (volg momenteel een cursus: fotograferen met de digitale spiegelreflex) roept altijd dat afsnijden van onderwerpen een vak apart is en dat ben ik met hem eens (nadat hij het een keer of 10 tegen mij geroepen heeft Knipoog ) Ook jammer van het water/ijs over het pad.

Fiets was idd jammer.. Zag het later pas, maar zal er de volgende keer wat meer op letten Tong uitsteken

Ik heb zelf overigens ook een Alpha200, dus persoonlijk vind ik dat jullie een goede keuze gemaakt hebben. En hoewel ik de foto's voor een eerste keer fotograferen super vind, komt het nu vooral neer op veel (heel veel) oefenen en persoonlijk zou ik je zeker het volgen van een cursus aanbevelen. Volgens mij heb je nu lekker veilig op het automatische programma geschoten, maar geloof me, fotograferen wordt vele malen leuker als je dusdanig met de camera uit de voeten kunt dat je zelf de waardes kunt instellen (ISO, diafragma, sluitertijd, verschillende flitsmethodes enz)

Veel plezier met de camera.

Bedankt! Vind het zelf ook echt een super camera! (ookal is hij van me vader Tong uitsteken ) We hadden er niet heel veel verstand van, wisten maar een paar kleine dingetjes waar we op moesten letten, maar vind ook wel dat we de goeie uit hebben gekozen Vork

Een curcus ga ik ook zeker doen! Hier in de buurt zit er één, en het heeft me altijd leuk gevonden! En nu kan het ook gewoon (H) (na toestemming van me vader Tong uitsteken )
Ik had hem nu ook handmatig staan, want ik heb zelf met me digitale camera (is gewoon een simpele) ookal zitten oefenen met diagragma enzo Lachen Dus vond dit al wel mee een uitdaging Tong uitsteken Automatisch doe ik niet aan , zonde van zo'n gave camera!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:37

Leuk dat je er zo een middagje op uit getrokken bent Lachen
Hopelijk heb je wat aan m'n commentaar!

Foto 1: Ik vind de kleuren te donker, en de foto schiet er niet écht uit. Beetje standaard, je blijft niet ''hangen'' bij de foto om er naar te kijken!
Foto 2: Door te spelen met het diafragma zou de achtergrond minder scherp moeten worden. Verder zou het denk ik leuker zijn geweest als hij niet recht in het midden stond, maar er bijv. uitsprong rechts of links.
Foto 3: Jammer van de schaduwen en voorin helaas onscherp, mindere foto.
Foto 4: Redelijk goede foto, stenen zouden tot links onder mogen doorlopen, dan zou het nog net iets beter zijn. Maar het water heeft wél een fijne kleur goed zo!
Foto 5: Opzich wel leuk met de schaduwen zo in het water maar het doet me niets. Takjes op voorgrond beetje irriterend.
Foto 6: Leuke foto, alleen toont behoorlijk scheef bij de bomen. Verder wel leuk idee!
Foto 7: Erg jammer van de fiets, maakt het meteen minder. En lijkt scheef.

Ik denk dat je goed moet gaan oefenen om echt te richten op een ding, daar begon ik ook mee, en later beginnen met wat moeilijkere dingen zoals landschappen. Probeer er dingen te laten uitspringen. Want bijv. foto 7 zou ik nooit erop gezet hebben vanwege de fiets. Je moet dus proberen heel kritisch te zijn op je eigen foto's. Beter 2 écht goeie foto's dan 7 waar wat slechtere en wat betere tussen zitten. Want je wist van foto 7 sowieso al kritiek, dan is de foto dus sowieso al iets minder.

Wel een heerlijk natuurgebiedje zeg Lovers.
Lekker dooroefenen, en je komt er wel hoor, lekker aan het commentaar gaan werken!

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 15:39

Gipsylover schreef:
Leuk dat je er zo een middagje op uit getrokken bent Lachen
Hopelijk heb je wat aan m'n commentaar!

Foto 1: Ik vind de kleuren te donker, en de foto schiet er niet écht uit. Beetje standaard, je blijft niet ''hangen'' bij de foto om er naar te kijken!

Klopt Lachen Vind het zelf opzich wel leuk, maar hij had idd wat lichter mogen zijn

Foto 2: Door te spelen met het diafragma zou de achtergrond minder scherp moeten worden. Verder zou het denk ik leuker zijn geweest als hij niet recht in het midden stond, maar er bijv. uitsprong rechts of links.
Dat is iets waar ik vanaf nu aan ga werken!
Foto 3: Jammer van de schaduwen en voorin helaas onscherp, mindere foto.
Dat was de bedoeling Vork Hij was alleen helaas niet zo geworden als dat ik hoopte..
Foto 4: Redelijk goede foto, stenen zouden tot links onder mogen doorlopen, dan zou het nog net iets beter zijn. Maar het water heeft wél een fijne kleur goed zo!
Ja dat wou ik ook, maar de weg hield daar op Tong uitsteken Zat al in de bosjes, en zat een paar cm bij het water vandaan Tong uitsteken
Foto 5: Opzich wel leuk met de schaduwen zo in het water maar het doet me niets. Takjes op voorgrond beetje irriterend.
Misschien kan ik het wegwerken als ik ze ga bewerken Lachen
Foto 6: Leuke foto, alleen toont behoorlijk scheef bij de bomen. Verder wel leuk idee!
Bedankt!
Foto 7: Erg jammer van de fiets, maakt het meteen minder. En lijkt scheef.
Haha ja die fiets ga ik de volgende keer ook wat meer op letten Tong uitsteken

Ik denk dat je goed moet gaan oefenen om echt te richten op een ding, daar begon ik ook mee, en later beginnen met wat moeilijkere dingen zoals landschappen. Probeer er dingen te laten uitspringen. Want bijv. foto 7 zou ik nooit erop gezet hebben vanwege de fiets. Je moet dus proberen heel kritisch te zijn op je eigen foto's. Beter 2 écht goeie foto's dan 7 waar wat slechtere en wat betere tussen zitten. Want je wist van foto 7 sowieso al kritiek, dan is de foto dus sowieso al iets minder.

Wel een heerlijk natuurgebiedje zeg Lovers.
Lekker dooroefenen, en je komt er wel hoor, lekker aan het commentaar gaan werken!

Ik wou ook eigenlijk oefenen op dingen, maar kon niets leuks bedenken Tong uitsteken Dus vandaar de landschappen Tong uitsteken
Ja met welke foto's ik erop moest zetten vind ik nog erg moeilijk..
Ben zelf nog niet zo kritisch, omdat ik niet echt de fijne dingetjes weet waar ik op moet letten. Had rond de 30? foto's gemaakt, en daarvan had ik deze uitgekozen, omdat ik die zelf het mooist vonden Lachen

En het is idd een heerlijk natuurgebiedje! Zomers is het helemaal super!
Bedankt voor je tips, en ik ga er zeker wat mee doen!