[ART] Orchidee van kraaltjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Stybba

[ART] Orchidee van kraaltjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 19:39

Een van mijn hobby's is het werken met kraaltjes, waarvan ik dieren en planten maak (geen sieraden). Mijn oma is volgens mij mijn grootste fan en heeft thuis al een klein boeketje bloemen staan. Toen ik hoorde dat ze met kerst langs zou komen ben ik meteen gaan denken wat ik voor haar zou kunnen maken. Van mijn opa hoor ik altijd dat als ze weer eens een bloemetje gekregen heeft van mij, dat ze gelijk heel trots aan al het bezoek laat zien wat haar kleindochter heeft gemaakt. Aangezien ik weet dat oma helemaal gek is van orchideën wou ik eens proberen om die te maken. Heb mezelf eerst een andere techniek aan moeten leren (lang leve youtube Tong uitsteken ). Toen bij elkaar ongeveer 3 dagen gewerkt en toen was hij gister eindelijk klaar. Had van te voren al een potje gekocht waar het mooi in zou staan, op zolder nog gips gevonden (waar we als kinderen vormpjes mee maakten om te beschilderen). In een plastic potje heb ik eerst de 'plantjes' vastgezet met grove steentjes (handig zo'n aquarium) en toen overgoten met gips. Daar overheen fijne zwarte steentjes (uit het andere aquarium Bloos ).

Het resultaat mag er wezen, al zeg ik het zelf:
Afbeelding

Close upjes van de bloemetjes
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Close up van de onderkant
Afbeelding

Ze was er in iedergeval heel er blij mee Lachen
Zijn er eigenlijk meer bokkers die dit doen?

dreamer1987

Re: [ART] Orchidee van kraaltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:47

Een bokker die nog altijd wacht op een Hummer H2 van kraaltje, en zelf een ramp is Haha!
Verder als platte kralenbeesten kom ik niet.

Maar je hebt het weer super mooi gedaan Iris!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:27

Ik vind het echt heel erg prachtig. Ik heb niet echt commentaar want ja kralen rijgen kan ik niet echt Tong uitsteken

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 20:53

Bedankt voor de reacties Lachen En clien: de hummer komt vast nog wel eens. Knipoog
Jammer dat er nog geen mensen hebben gereageerd die dit ook kunnen. Ik haal trouwens al mijn informatie van internet (voornamelijk franse sites) maar moet nog een keer een goed boek aan schaffen om bloemen te maken. Dus misschien kan iemand me een tip geven voor een fijn boek?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:55

Wauw super mooi hoor, waar leer je dit allemaal? Internet? En waar haal je de kraaltjes?
Dat van dat boek is wel een goed ding om te vragen voor nieuwjaar eh Knipoog

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 21:08

Ik heb het geleerd uit een frans boekje die we in frankrijk gekocht hadden op een markt. Ik ben begonnen met beestjes en toen ik alles op het internet had gevonden ben ik daar verder gaan kijken. Je moet een aantal basis technieken kennen en dan zou je zo vanalles kunnen maken.
Als je googlet op 'perles de rocaille' en daarbij 'patron', 'animaux' of iets anders waar je naar wil zoeken dan kom je meestal wel op handige sites uit met patronen die je kan gebruiken. Ook zullen er op youtube ook vast wel meer filmpjes staan met tutorials.
De kraaltjes koop ik gewoon in hobbywinkeltjes (ijzerdraad natuurlijk ook) zoals pipoos. Een handige site vind ik http://larchedesanimauxenperles.ifrance.com/ en als je op liens drukt heb je links naar nog meer sites over hetzelfde onderwerpt (zo kom je op een heel netwerk aan sites uit.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:47

Tips heb ik niet voor je, maar ik vind het wel super leuk gedaan Haha!
Bij de close-upjes zie je pas goed dat je de bloemetjes van kraaltjes hebt gemaakt Lachen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:21

Ik zoek nog iets creatiefs om te gaan doen en dit vind ik wel grappig eigenlijk! Ja
Er is werkelijk niks over te vinden alleen in het nederlands.. Boos!
Heb je nog een creatief idee? Haha!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 18:42