[FOTO] Sunshine in the forest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_SteR_

[FOTO] Sunshine in the forest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 12:59

We zijn 2e kerstdag met onze hond in het Rijsterbos wezen wandelen, mijn spiegelreflex heb ik natuurlijk ook meegenomen. Het was prachtig weer, felblauwe lucht met een heerlijk zonnetje (wel érg koud!)

De foto's zijn geschoten met mijn Canon EOS 1000d 18-55 mm lens, die ik nu zo'n 3 weekjes in mijn bezit heb.

1.
Afbeelding

.
.

2.
Afbeelding

.
.

3.
Afbeelding

.
.

4. In sepia
Afbeelding

.
.

5.
Afbeelding

Commentaar en tips zijn zeer welkom, hier leer ik alleen maar van!

Naomi_unique

Re: [FOTO] Sunshine in the forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:08

Wauw wat een mooi bos, en wat een mooie foto's!
Nummer vier kan in mijn ogen zo op een ansichtkaart!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:45

Wooow mooie foto's! Alleen ik vind ze wel vrij "standaart" en die je vaak ziet.. Bij foto 2 vind ik dat mens die je daar op het einde van dat pad ziet leuk!

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:04

Oooooooooooooh Kylie wat een mooie foto's!!!! Haha!.
Nummer 2 vind ik zóooooo mooi. Precies zoiets wil ik uitvergroot op m'n kamer in zwart-wit. Alleen heel jammer van het mensje aan het einde van 't pad!

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 10:11

Bedankt voor jullie reacties!

Donna; het mensje aan het einde van het pad vond ik juist wel grappig, het laat zien hoe diep de 'gang' daar eigenlijk is.

Zijn er nog meer mensen met opbouwend en fototechnisch commentaar?

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:27

Gave foto's Lachen

Foto 1 vind ik gaaf, alleen wordt mijn aandacht direct naar de eerste boom rechts getrokken.. Was dat je bedoeling? Ik denk dat ik hem mooier zou vinden als die boom iets afgesneden was.

Foto 2 ook gaaf, al had ik de lichtopening óf wat schuiner willen zien (dus dat je zegmaar een 'schuine lijn' door je foto kunt trekken, dus dat het lichtpoortje nog verder naar rechts zat) of helemaal recht.. Ik vind hem er nu een beetje tussenin zitten?

Foto 3, leuk idee, al had ik persoonlijk geen boom met zo'n grote schaduw op de voorgrond gezet. Dat maakt de hele foto gelijk zo donker..

Foto 4 SUPER! Heb je deze in de sepia van je camera gemaakt?
Ik vind de sepia eerlijk gezegd niet heel mooi, iets meer rood/bruin erin zou zorgen dat hij wat warmer wordt.
Zoiets dus, maar dat is misschien persoonlijk..
Afbeelding

Foto 5, leuk idee, maar ook weer jammer dat hij zo donker is..

Nu is dit weer idd super lekker, alleen is het licht zo hard. Scherpe schaduwen enzo. Dan kun je beter 's morgens vroeg gaan, als de zon opkomt, dan is het licht nog niet zo scherp, of tegen het eind van de middag als je zo'n mooi warm avondzonnetje krijgt. (Oke warm is het niet, maar de kleur is heel warm Tong uitsteken ) Je hebt dan wel beperkt de tijd om foto's te maken want voor je het weet is het zonnetje weg, maar dan heb je wel heel mooi licht..

Hopelijk kun je hier wat mee Lachen

Veel succes verder!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:19

Foto 1: Doet eigenlijk niet zoveel met me, vind hem wat te donker voor het mooie.
Foto 2: Gave foto, ook wel iets donker maar gaaf dat persoontje zo aan het eind Ja.
Foto 3: Vind ik niet zo bijzonder, nogal standaard.
Foto 4: Praaaaachtig, van zulke foto's houd ik nou echt, mijn compliment Lovers! Heerlijk zo dat zonnetje dat doorkomt, mensen lekker aan het wandelen!
Foto 5: Leuke takken, maar doet me niets, beetje standaard.

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:53

Mooie foto's Kylie! Zeker voor dat je hem nog maar 3 weekjes hebt! Ja

Foto 1: Niet erg bijzonder en ik vind hem te donker.
Foto 2: Vind deze ook erg donker, maar op deze foto komt het stuk waar geen bos meer is en veel licht is, mooi naar voren! Helaas vind ik dat mensje in het licht wat storend. Lachen
Foto 3: Ook weer donker, maar wel grappig door die licht strepen op de grond. Maar doet me niets.
Foto 4: Mooie foto! Die mensen op de foto maken het mooi af! Alleen vind ik Sepia in dit geval niet zo mooi. Hier zie je juist veel licht op waardoor de bladeren en bomen door de zon mooi worden verlicht.
Foto 5: Mooie foto! Leuke kleuren en contrasten! De bomen met kronkels maken de foto wat speels! Heerlijke foto!