[SCH] Vanalles

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_V

[SCH] Vanalles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 20:07

Hooiii bokker!

Vorige week kreeg ik onverwachts een brief van de kunstacademie. Over drie weken moest ik langskomen voor een toelatingsgesprek. Hierbij moet ik 15 werken van mezelf meenemen én 2 verplichte opdrachten.
Hier schrok ik behoorlijk van, want school is de laatste tijd echt heel belangrijk omdat ik dit jaar examen doe. Daardoor heb ik weinig tijd besteed aan tekenen e.d.
Dus deze vakantie geen (nouja bijna geen) uitstapjes voor mij, maar keihard werken!
Ik ben dus hard aan de slag gegaan en heb nu 4 werken gemaakt (ik had al wel wat, maar dat is niet wat ik ga laten zien Knipoog ).
Ondanks dat ik niet (nooit) helemaal tevreden ben over mijn werken, wil ik het toch laten zien.
Elk commentaar is welkom, dan wen ik er alvast aan Haha! .

Hier komen ze...

1.
Het eerste werk dat ik van de week heb gemaakt.
Even een klein beetje info; Toen ik in de derde zat, kregen we een opdracht waarbij je een portretfoto moest naschilderen. Niet in verschillende kleuren, maar in 1 kleur. Door middel van verschillende tinten moesten we schaduwvlakken aangeven.
Ik vond dit toen een hele leuke opdracht, het resultaat toen was ook heel goed. Nog steeds vind ik het een leuke manier van schilderen en omdat ik mijn paardje ook een keer wilde tekenen/schilderen besloot ik om hiermee te beginnen!
Hier het resultaat:
Afbeelding

2.
Eigenlijk hetzelfde als hiervoor.
Ik had nog een canvas liggen, en omdat ik eigenlijk heel tevreden was over het resultaat van de vorige tekening, besloot ik om die op canvas te schilderen.
Afbeelding

3.
Een vriendin kwam met het idee om mijzelf en mijn zusje te schilderen, dus dat heb ik toen gedaan.
Mensen schilderen is toch best moeilijk, en zeker als ik het zelf ben Nagelbijten / Gniffelen
Maargoed.. toch ben ik best tevreden over het resultaat.
Afbeelding

4.
Vandaag een beeetje inspiratieloos. Toen ik mn verhaal even deed tegen mijn zusje, besloot ze dat ik een konijn voor haar moest schilderen in de kleuren oranje/rood/geel (kleuren van haar kamer).
Hij werd eigenlijk best leuk, maar toen ik bedacht dat het kerst was + Flappie, werd het eigenlijk meer een grap.
Qua grap ben ik heel tevreden, over het verdere resultaat niet Tong uitsteken
Afbeelding

Nou dat was het dan.
Met mijn werkstukken zit ik nu over de helft nl 10/17.
Helaas heb ik niet veel ideeën meer om iets te maken, dus het zal nog wel even duren voordat ik verder kan.
Maargoed nu stop ik met typen, want anders moeten jullie te veel lezen.

Commentaar mag, heel graag zelfs Lachen

Edit: sorry voor de grote afbeeldingen, ik krijg ze niet kleiner..

×××

Muurp

Re: [SCH] Vanalles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 14:40

15 werken? Da's aardig wat Nagelbijten / Gniffelen
Maar ik kan nu heel bot uit de hoek komen, maar het een werkje zoals de laatste, kom je daar echt niet binnen. Bloos Je hebt wel meer nodig dan dat. Klinkt heel cru, maar ze zijn echt streng. Mijn oppaskindje van 10 zou hetzelfde kunnen maken... Nagelbijten / Gniffelen

Niet om je neer te halen, maar je moet met betere dingen komen wil je een beetje kans maken. Knipoog

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 15:12

Bedankt voor je reactie!

Ik zou willen dat mensen in mijn omgeving zo konden oordelen Knipoog

Natuurlijk weet ik dat dit niet het beste is. Helaas heb ik zoals ik al zei de laatste tijd (lees ong 2 jaar) weinig aan tekenen e.d besteed omdat school voor mij belangrijker was.
Niet om als smoes te gebruiken hoor!
Maar ik ga het gewoon proberen, daar is toch niks mis mee Knipoog
Wie alles al kan, hoeft niet meer naar een academie Lachen

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 15:13

Natuurlijk is er niks mis mee met proberen. Vind 't alleen maar goed. Lachen Elke ervaring is er eentje meer.
En dat klopt, je gaat er naar toe om te leren. Maar je moet wel een bepaald 'niveau' of talent hebben wil je daar worden aangenomen. Lachen

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 15:15

Denk dat als je hart écht bij tekenen en schilderen ligt dat je toch wel regelmatig tijd máákt om ermee bezig te zijn Lachen Ook ik vind dit absoluut geen kunstacademie waardig werk En je laatste opmerking ben ik het gedeeltelijk mee eens, je bent nooit uitgeleerd, maar voor zo'n droom heb je imo toch wel een bepaald talent en passie nodig Lachen

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:01

Poeh.. nee, kunstacedemie red je hier helaas niet mee..
Zoiezo heb je een goed portfolio nodig, met schetsen, tekeningen, allerlei werk uit verschillende periodes.

Maar misschien is een teken of schildercursus naast een andere opleiding wel leuk om te doen, als je je er toch niet veel mee bezig houd.

Succes! Lachen

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:10

ik vind die eerste wel super gaaf hoor!!
maar ik heb er geen verstand van hoor Tong uitsteken
vind die bovenste echt super leuk!
succes verder!

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:58

Wel grappig met al die kleuren (bij de paarden). Alleen vind ik de oren van het blauwe paard niet mooi.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:08

Heel gedurfd dat je het gaat proberen!

Mijn zusje doet de kunstacademie en nee, ook ik denk niet dat je er hiermee komt als ik zie wat zij maakt.
Toen zij daar binnenkwam had ze al een heel hoog niveau.
Op school leert ze dus niet tekenen, maar ze leert meer te halen uit wat ze al kan.

Ik heb wel wat tips voor je;
ten eerste, ga veel groter werken!
Met dit formaat kunnen ze iig niks ben ik bang.

En ook de schoolopdrachten zou ik naast je neerleggen, omdat ze dit op iedere school bijna als opdracht doen en dit dus niks nieuws is, probeer iets vernieuwends te maken of iig iets dat je zelf bedacht hebt.

succes!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:25

meid, geloof in jezelf.. maak veel en trek je niets aan van wat anderen zeggen. Ik ben vorig jaar ook gewoon kunstacedemi binnen gestapt, zonder MBO.. toen wouden ze dat ik mijn mbo zou halen, die knal ik nu er in 1 jaar door, terwijl ik eig nog 2 jaar moest en dit jaar sta ik er weer.. bij de kunstacedemie..het is echt niet zo dat je alleen toegelaten word als je supperrealistisch werk maakt enz.. je moet ook kunnen overtuigen, gedruft overkomen.. en voelen dat je er echt voor wilt gaan. Wij kunnen jou niet beoordelen op deze werkjes. Doe ik dus ook niet. Wel vind ik het persoonlijk erg dom om bijv met mangatekeningen heen te gaan, mjah dat is niet t geval, zolang het werk is van jezelf en je staat er volledig achter.. dan maak je een goede kans:)

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 22:43

Iedereen weer bedankt voor de reacties,

Pinuts, dankje! Ik ga er zeker met volle overtuiging heen en ik hoop dat ik het over kan brengen!
Jij ook veel succes Knipoog