Vorige week kreeg ik onverwachts een brief van de kunstacademie. Over drie weken moest ik langskomen voor een toelatingsgesprek. Hierbij moet ik 15 werken van mezelf meenemen én 2 verplichte opdrachten.
Hier schrok ik behoorlijk van, want school is de laatste tijd echt heel belangrijk omdat ik dit jaar examen doe. Daardoor heb ik weinig tijd besteed aan tekenen e.d.
Dus deze vakantie geen (nouja bijna geen) uitstapjes voor mij, maar keihard werken!
Ik ben dus hard aan de slag gegaan en heb nu 4 werken gemaakt (ik had al wel wat, maar dat is niet wat ik ga laten zien
).Ondanks dat ik niet (nooit) helemaal tevreden ben over mijn werken, wil ik het toch laten zien.
Elk commentaar is welkom, dan wen ik er alvast aan
.Hier komen ze...
1.
Het eerste werk dat ik van de week heb gemaakt.
Even een klein beetje info; Toen ik in de derde zat, kregen we een opdracht waarbij je een portretfoto moest naschilderen. Niet in verschillende kleuren, maar in 1 kleur. Door middel van verschillende tinten moesten we schaduwvlakken aangeven.
Ik vond dit toen een hele leuke opdracht, het resultaat toen was ook heel goed. Nog steeds vind ik het een leuke manier van schilderen en omdat ik mijn paardje ook een keer wilde tekenen/schilderen besloot ik om hiermee te beginnen!
Hier het resultaat:

2.
Eigenlijk hetzelfde als hiervoor.
Ik had nog een canvas liggen, en omdat ik eigenlijk heel tevreden was over het resultaat van de vorige tekening, besloot ik om die op canvas te schilderen.

3.
Een vriendin kwam met het idee om mijzelf en mijn zusje te schilderen, dus dat heb ik toen gedaan.
Mensen schilderen is toch best moeilijk, en zeker als ik het zelf ben

Maargoed.. toch ben ik best tevreden over het resultaat.

4.
Vandaag een beeetje inspiratieloos. Toen ik mn verhaal even deed tegen mijn zusje, besloot ze dat ik een konijn voor haar moest schilderen in de kleuren oranje/rood/geel (kleuren van haar kamer).
Hij werd eigenlijk best leuk, maar toen ik bedacht dat het kerst was + Flappie, werd het eigenlijk meer een grap.
Qua grap ben ik heel tevreden, over het verdere resultaat niet

Nou dat was het dan.
Met mijn werkstukken zit ik nu over de helft nl 10/17.
Helaas heb ik niet veel ideeën meer om iets te maken, dus het zal nog wel even duren voordat ik verder kan.
Maargoed nu stop ik met typen, want anders moeten jullie te veel lezen.
Commentaar mag, heel graag zelfs

Edit: sorry voor de grote afbeeldingen, ik krijg ze niet kleiner..
×××

Je hebt wel meer nodig dan dat. Klinkt heel cru, maar ze zijn echt streng. Mijn oppaskindje van 10 zou hetzelfde kunnen maken...
En je laatste opmerking ben ik het gedeeltelijk mee eens, je bent nooit uitgeleerd, maar voor zo'n droom heb je imo toch wel een bepaald talent en passie nodig