[TEK] Rita de koe

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK] Rita de koe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:19

Hallo allemaal,

Ik zat al een tijdje te denken om Rita na te tekenen, mijn favo koetje (Rita, oftewel 8242, oftewel 49 *LOL* ).
Ik had wel een foto, maar die vond ik zelf niet zo supers. Nu ben ik tóch met die foto begonnen.

Ik wilde eerst met alleen bruintinten werken, maar door deze twee uitspraken in TM eerder deze avond, heb ik de boegen omgegooit:

Lontje schreef:
Waar komt die angst om het te verknallen toch vandaan bij jullie? Dat is iets wat ik niet begrijp om heel eerlijk te zijn.. het geeft toch helemaal niets als het niet wordt wat je wilde, dan begin je gewoon weer overnieuw Verward

oneilltje79 schreef:
Echt mooie schilderijen ontstaan pas als de schilders vrijer beginnen te werken en het ze niet meer kan schelen of ze het verpesten.

Aangezien ik ook altijd "bang" ben, durf ik nooit gewaagd te zijn met de kleurtjes. Bij deze heb ik dus de boegen omgegooit, en ga ik zoveel mogelijk kleur gebruiken! (Ik gebruik alleen wel nog bruin als onderlaag Schijnheilig Ik durf nog niet in éne keer álles te doen, hopelijk de volgende keer!).

Tot nu toe vind ik hem zelf wel redelijk. Maar ik dacht ik open een topic, zodat jullie tussendoor tips kunnen geven Haha! Waardoor ik hopelijk beter inzicht krijg in de kleurenleer.

Zo ver ben ik nu:

Afbeelding
Afbeelding

Meer en beter foto's volgen nog.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-12-08 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Angie_ke

Re: [TEK]Rita de koe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:21

Oh waw! Dat ziet er tot nu toe al een héél mooie tekening uit! Ja

CaPrIoLe`79

Re: [TEK]Rita de koe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:27

Goh, ik ben vanavond nog inspirerend geweest ROFL
In je vorige `kleurige` tekening zag ik dat je geprobeerd had om al je kleurtjes gelijkmatig over de hele tekening te verdelen. Dat gaf een grauwe look ipv kleurrijk. Misschien eens proberen daar eens wat bewuster mee om te gaan? Zo zou de beschaduwde kant van de kop eens in blauwtinten en het gedeelte waar de zon op schijnt in roodtinten op kunnen zetten.
De kleuren hoeven dus helemaal niet gelijkmatig over de hele tekening verdeeld te worden. Een accentje groenblauw in de oren kun je nog wel om de ogen of snuit laten terugkomen, maar dat is dan ook weer genoeg. Er zijn dan nog kleuren zat om de rest mee op te vullen.

Anoniem

Re: [TEK] Rita de koe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:32

Bedankt Angie_ke! Haha!

@Lau; Ja, jij en Lon hebben me geinspireert *LOL*
Bedankt voor je tips! Ik kan me daar wel heel goed in vinden! Die vorige tekening van mij was inderdaad heel erg grauw, ik zal het eens zo proberen hoe jij het zegt!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:47

Jammer van de wat slechtere foto maar... ik vind het zo gaaf dat je gelijk wat gaat proberen! Hartstikke goed Astrid!! Helemaal top!
Nagelbijten / Gniffelen Ik wist niet dat mijn uitspraak (en die van Lau) zo inspirerend kon werken Clown

Lau geeft je hierboven al de beste tip die je op dit moment kunt hebben. Ik wil er nog aan toevoegen dat je voorzichtig lagen moet op zetten. Niet teveel kleur in 1x gebruiken maar liever nog een keer met dezelfde dan in 1x dicht kleuren. Ik ben heel erg benieuwd! Jij 'groeit' enorm!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:57

Die tip die je nu geeft heb ik ook net ontdekt Nagelbijten / Gniffelen Ik heb op meerdere plekken nu echt té veel van een kleur zitten Nagelbijten / Gniffelen Heel dik, half verzadigt Scheve mond Bah Tong uitsteken (Achja volgende keer beter, je moet niet bang zijn om het te verpesten *LOL* Clown Daarvoor is deze oefening toch? Tong uitsteken ).

Zal vanavond mischien nog een foto maken, anders morgen. Dan heb ik ook daglicht, en doet mijn camera het hopelijk beter Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 01:26

Afbeelding
Afbeelding

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 10:34

Astrid die kleurtjes!! Haha! Ik word er helemaal blij van!! super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 16:29

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:12

Afbeelding
Afbeelding

Inmiddels af.
Graag commetaar en tips!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 09:41

Goed gedaan Astrid, je kleurgebruik is heel mooi in deze tekening. Ja
Ik heb geen tips voor je!

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:05

Erg mooi geworden As!
Leuk kleurgebruik en het oogje is erg lief.
Misschien dat je nog wat meer diepte aan de bles kunt geven? Lachen

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:16

Vind hem mooi, maar nog wat flets! Iets meer contrast was wat mooier geweest. Je kunt ook kleurverschil aangeven door de ene keer wat harder te drukken dan de andere keer. Bles vind ik nog wat te leeg, hier een kleursuggestie doorheen was mooi geweest.
Verder kwa verhouding erg netjes, dat word steeds beter bij jou. Ga zo door zou ik zeggen!

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:54

Hahaha leuk een koe Lachen
Ik vind alleen het oor (voor ons) rechts een beetje te bol staan. Het lijkt wel een oor van een judoka.
En ze heeft een beetje een rare 'knot' op haar hoofd.