[TEK] The Dream

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[TEK] The Dream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 20:34

- Grafiet
- A3 - bladvullend
- Flink wat uurtjes
- Geïnspireerd op http://nl.youtube.com/watch?v=SqusU4VSZ ... re=related - vanaf 1:20
- Als er ooit weer een dag zonder mist is, zal ik een goede foto bij daglicht maken - contrasten zijn te hard en tint is te donker op deze foto.

Afbeelding

.
.

Tevreden over
- glansplekken, hoewel die hier niet goed zichtbaar zijn; Clown
- kogels en kootbenen bij achterbenen;
- manen;
- dat amazone redelijk normaal te paard zit. Ja

Minpunten:
- Is dat rechtervoorbeen nu te kort of niet?
- Het 'spagetti-gehalte' van de staart.
- Wéér een overdaad aan fantasie-spieren in de schouder gepropt.
- Ik ben redelijk onherkenbaar voor wat oorspronkelijk een zelfportret zou gaan worden. Clown

Ik denk dat ik aan de eerste twee minpunten nog wat ga knutselen, maar ben toch al wel benieuwd wat jullie er tot nu toe van vinden. Lachen

Fenn

Re: [TEK] The Dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:36

prachtig! Ontzettend mooi Ja

rechtervoorbeen... ik heb het gevoel dat hij te kort is, maar echt maar heel weinig.

Verder is het mooi Ja wauw, straalt veel gevoel ook uit Ja

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:38

- Is dat rechtervoorbeen nu te kort of niet?

Ik denk juist dat de hoef ook nog iets te smal is in vergelijking met die van de andere, die andere hoeven zijn wat grover getekend als je snapt wat ik bedoel.

Verder vind ik hem mooi gelukt Lachen

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:42

stommert Clown
ik wilde eerst gaan zeggen WOW!
TOTDAT ik je eige commentaar las, toen dacht oja... das eigenlijk wel storend dat korte been en oja de staart is minder als de manen... haha
ik vind het meisje niet zo'n succes... ze is heel eng dun (maar misschien ben jij dat ook Knipoog ) en ik mis het feit dat ze 'op' het paar zit
ik zie geen duidelijke schaduwen hiervan. ze valt beetje buiten het geheel want het paard vind ik super que schaduwen en anatomie! (op dat gekke korte voorbeen na Tong uitsteken ) haha
niet gaan gummen hoor! jammer dat te zien is dat je al eens aan dat been heb zitten gummen hihi

-x-

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:43

Ik vind de kogel of hoe het ook heet van het rechterachterbeen niet heel mooi gelukt.
Ik vind het een te groot paard in vergelijking met het meisje, het meisje komt qua uiterlijk bij mij behoorlijk groot over..
De linkervoorhoef.
Meestal gaan de manen van een paard tot ongeveer op de schoft.
En ik vind het jammer dat de rug van het paard nog op het meisje getekend staat.

Verder vind ik het een erg mooie tekening!
Ga zo door!

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:49

Ik vind hem prachtig.
Het 'te korte' been stoorde me niet, tot ik jou eigen commentaar las en terug keek.
Ik vind de staart juist heel mooi.
Ik vind het jammer dat de rug van het paard door het meisje loopt, en hij een dubbel voorbeen heeft.

Offtopic: Wat heeft jouw pony een leuke naam..

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 18:03

woooooow super mooi! Haha!
ik vind het hoofd van de amazone alleen een beetje licht,
het lijkt wel een beetje een skelet.
(heeft niets te maken met het gedeelte van zelfportret hoor Clown )
en ik mis eigenlijk ook een oor.

Ik vind idd dat rechtervoorbeen ook een beetje apart, maar ik zou niet durven te zeggen waar het aan ligt.

maar als je die minpunten er niet bij had gezegd, had ik ze denk ik ook niet gezien *LOL*
mooi hoor!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 19:22

Prachtig tafereel!
Wat ik heel mooi vind is dat het meisje zo klein is en het paard zo groot. Zo komt de kracht van het paard heel goed naar voren en de kwetsbaarheid van het meisje(als dat de bedoeling was).
Ik ben er nog niet uit of ik het mooier vind als er een ondergrond bij getekend is, of niet.
Al met al een prachtig plaatje!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:29

Ik vind hem heel mooi. Mooi getekend en uitgewerkt.
Wat naar mijn idee niet klopt; het voorbeen idd en het hoofd lijkt me wat aan de kleine kant.
Verder vind ik het jammer dat de rug van het paard door het been van het meisje heen loopt en dat haar jurkje niet wat gevouwen voor haar op de schoft ligt, maar scherp is afgesneden. Het is een jurkje, geen broek Knipoog
Als die streep rug (van schoft tot meisje) weg is en daar haar jurkje overheen valt, is het naar mijn idee meteen een stuk mooier en meer een geheel Ja

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:55

wow echt onwijs mooi. ik heb alleen het gevoel dat het hoofd van het paard ietsie te klein is tegenover het lichaam zelf,.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:41

Heel mooi! Ik vind juist de staart (dat spaghetti-achtige wat jij noemt) juist wel mooi! Geeft iets surrealistisch aan het beeld.

Het rechtervoorbeen is misschien iets te kort en te smal, maar verder schitterend uitgewerkt paard!

Maar ik vind de amazone niet passen bij het paard. De amazone is niet zo goed uitgewerkt als het paard. Niet gedetailleerd genoeg in vergelijking met het paard. Het jurkje mag meer plooien en schaduw krijgen. Ik had niet gekozen voor zo'n zijaanzicht van het gezicht, maar meer driekwart. Dan krijg je een wat meer driedimensionaal beeld. Het gezicht toont nu wat plat.

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:52

Wauw ik vind hem echt super mooi!
Alleen de borstkas van het meisje klopt niet helemaal (te hoekig).

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:50

Super mooi, echt heel gaaf deze tekening! Haha!
Dat het meisje klein is vind ik juist erg leuk. Wat Evelijn_ ook zei.
Jou stijl van tekenen vind ik ook erg mooi.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 23:29

Bedankt voor de complimentjes en alle feedback! Ja Ben blij dat ik hem nog niet in de fixatief heb gezet, want er was dus nog wel wat voor verbetering vastbaar. Ik heb hem inmiddels wat aangepast naar aanleiding van alle opmerkingen, ik zal morgen eens posten hoe hij er nu uitziet. Lachen

angelaatjuh, dat is een goede suggestie van die hoef. Daardoor lijkt hij inderdaad nog kleiner.

MlieZ88, haha. Haha! Het is niet erg hoor. Het is niet dat ik er zelf ontevreden over ben of het erg vind dat er hier en daar iets niet klopt, maar meer dat ik zie wat er beter kan. Ondanks de puntjes ben ik er nog steeds bli mee met wat het resultaat is, ik ben met deze tekening weer vooruitgegaan en het blijft een leuk plaatje geworden. Wat Riss zegt, misschien had alles wat ik noemde anders niet eens gezien, maar nu je ze wel ziet hoeft dat niet altijd te beteken dat het ineens geen leuk plaatje meer is zeg maar. En heel kritisch kijken helpt om verder te komen. Lachen

Saar__, gelukkig vind je hem toch nog mooi. Haha!

Thanks L_ola, en wat heb jij een leuke boktnaam!

Evelijn, en Babe wat leuk dat je dat opmerkt! Ik heb juist heel vaak moeite om de verhouding paard-ruiter goed te maken, dus leuk dat je dat zegt! Lachen

Kimmes, dat van die jurk was een goede tip! Ziet er beter uit als hij ervoor ligt. Kreukels vind ik zo lastig om te maken uit m'n hoofd, op de goede plaats en met de goede schaduwen... ziet er zo snel uit als verkreukeld papier. Clown Maar ik ga het nog proberen!

Duke, ik heb er nog wat schaduwen bijgevoegd inmiddels, en dat ziet er inderdaad beter uit op 't paard. Ja Ik heb wel bewust gekozen voor en zijaanzicht, had het idee dat het 'met opgeheven hoofd in de wind' dan beter zou komen. Lachen

Heb nog wel even extra zitten gummen ook, want er stonden inderdaad nog flink wat slordige gumlijnen. Bloos!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:32

Ik ben benieuwd hoe hij nu is Ja

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:48

De meeste opmerkingen over de verhoudingen en dat het meisje niet echt op het paard zit (meer er tegenaan is getekend) zijn al gegeven en met het meeste commentaar ga ik ook mee.

Wel vind ik de sfeer al heel goed: heel sprookjesachtig. Wat ik daarin mis is setting en hoewel het meisje lekker overdreven klein is (niet helemaal lekker qua anatomie, net als het paard, maar je hebt duidelijk meer moeite met mensen) is dat het enige aan haar dat een sprookjesachtige sfeer ademt. Daar had je best wat meer je nek uit mogen steken qua kleding, of misschien door het invoegen van andere elementen. Nu is het meer een niet geheel realistisch meisje met een rare, maar saaie jurk aan. De jurk valt ook enorm onrealistisch.

Toch vind ik de algehele sfeer al heel goed. Ik hou wel van dit type werk van jou, maar er mag wat meer setting in: achtergrond, aankleding, detail in andere dingen dan alleen het paard. De manen en staart vind ik persoonlijk juist erg goed passen. Ja

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:12

Dat realistische in combinatie met de net niet kloppende verhoudingen geefy een aparte sprookjesachtige fantasy-look aan dit plaatje. Jammer dat er niet meer èchte fantasyelementen in verwerkt zijn.
Ga je deze ook nog schilderen?