[TEK] Woest in pastel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fudge

[TEK] Woest in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 15:38

ik ben wat aan het prutsen met nieuwe materialen en dit keer met pastelkrijt.
dit is dus de eerste keer met pastel en het was best ff wennen. Pastelpotloden lijken me een stuk fijner maar ik zou niet weten waar ik die in de buurt kan vinden.

het is een foto van Woest en komt uit een ander topic hier.

commentaar én tips zijn zeer zeer welkom! (de hals lijkt hier echt rood, maar dat is het in het echt niet. kmt waarschijnlijk door de belichting... Boos! )

Afbeelding

Elanor

Re: [TEK] Woest in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:21

Eerste keer met pastelkrijt? Wow! Fantastisch! Ik vind dat je hem heel mooi hebt neergezet, zeker omdat dit geen gemakkelijke hoek is om te tekenen. Ja Hij heeft een leuke uitdrukking, terwijl je het oog eigenlijk nauwelijks ziet, heel mooi gedaan.

De kleuren zijn fijn dekkend, daardoor springt hij echt an het papier af. Ook vind ik dat je nog mooi wat van de spieren kunt zien die bij de mond en neus lopen. Neusje is echt prachtig.

Wat je nog zou kunnen proberen is om nog iets meer detail in de manen en toef te stoppen. Misschien komt het doordat het niet zo goed op de foto naar voren komt, maar daar kun je best wat meer kleuren voor gebruiken dan alleen geel en wit, dat geeft meer diepte en zorgt dat het niet van die witte vlakken lijken. Lachen

Ook zou je de neusriem aan de bovenste kant een wat duidelijker randje kunnen geven met wat schaduw ernaast, zoals je bij het bakstuk hebt gedaan. Dan lijkt hij meer drie-dimensionaal, hij lijkt nu een beetje over te lopen in de vacht.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:26

Ongelovelijk goed getekend!
Kanp hoor, ik ken de foto en het paardje niet, maar je geeft er veel uitdrukking aan!
als ik dan toch een puntje van kritiek moet geven, dan is het idd de neusriem die aan de bovenkant wat over lijkt te lopen in de vacht, en misschien het linkeroor.
Dat zou imo iets meer "naar voren" mogen komen,( dus naar je toe, niet naar voren als in de richting van de neus).
Hoe je dat zou moeten doen, dat weet ik dan weer niet....

Maar nogmaals, ik vind het een geweldig mooie tekening!!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:16

Nou, ik heb echt geen kritiek of commentaar. Enkel en alleen lovende woorden voor dit werkje. Echt ontzettend knap dat je dit de eerste keer zo even neerzet. Echt petje af! OK dan! Klasse.

Ik hoop echt meer van je te zien. Zo te zien heb je veel in je mars. Ik ben heel erg benieuwd!

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 21:10

super bedankt allemaal, echt waar!

de neusriem zie ik nu ook, bedankt! die ga ik nog ff wat aanpassen.
De manen en 'toef' stoor ik me eigenlijk ook nog wat aan, en daar hoopte ik idd commentaar op te krijgen. ik heb deze expres nog niet zoveel ingekleurt omdat ik niet zo goed wist hoe ik het aan moest pakken... nu dus alleen nog maar wat grof weg, geel, bruin, goudachtig en wit...
maar ook dat zal ik meer gaan proberen te maken!

meer zullen jullie waarschijnlijk nog wel zien, ben namelijk nog wel meer van plan Knipoog

nogmaals super bedankt!

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:12

Wow super, ik heb hier op bokt ergens een keer de foto gezien, en ik vind hem echt sprekend lijken!
Echt prachtig!
Zoiets zou ik ook wel willen van Koss, ook een haflinger.
Doe je zoiets vaker, in opdracht, en vraag je er dan ook geld voor?

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 21:13

ik doe het wel vaker, ook wel eens in opdracht, maar ik heb het nog nooit voor 'vreemden' gedaan zeg maar, en er dan geld voor gevraagd, maar wie weet;) foto sturen mag altijd!

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:15

Zal ik eventjes wat foto's pben? misschien dat er wat voor je tussenzit? Echt ik vind het prachtig, zou een mooi aandenken zijn aan de tijd die ik met koss beleefd heb, ik ben nu aan het afkicken van hem, heb een ander paardje, maar rijd hem nog wel, omdat het op dit moment niet zo best gaat met het nieuwe paard

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 15:42

@ stacey ja hoor! is goed je mag gerust wat fotos sturen Knipoog

Sjippeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:30

Mooi! Haha! Die had ik geloof ik ook op HT gezien:P

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:49

Prachtig, heel knap gedaan!
Pastelkrijt is erg lastig en dan uit deze hoek, zeker petje af!
Lekkere kleuren, mooi uitstraling. Ja. Toppie. Ja

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:00

Mooi zeg! Haha! Zeker voor een eerste keer met pastel heel mooi. Haha!

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 21:42

nogmaals allemaal bedankt!

ja, je kunt hem idd ook op HT hebben gezien, daar heb ik hem ook geplaatst;)

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 09:16

Afgod Dat is echt MIJN woestje die je daar hebt neergezet! en dat ook nog voor de eerste keer pastel!
Pastelpotloden zijn inderdaad fijn en nauwkeuriger maar kleuren niet zo fijn als krijt! ik heb ze beide liggen, maar krijt is "rommeliger"; vind ik dan

doe zo door! hij is echt super geworden!!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 09:22

Wat een vrolijke ongecompliceerde tekening, het straalt van het papier af, volhouden hoor, doorgaan ermee, het ligt je wel , dit materiaal! Hoe groot is de tekening eigenlijk?

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 20:06

dankjewel! Woest, ik vind het ook super dat jij iig je jou woest erin ziet;)

@ detour, het is A3 formaat, A4 is (bijna) niet te doen met pastelkrijt Knipoog

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:27

Prachtig! Wow!
Eerste keer pastel? Respect! Echt heel gaaf.
Ik ken de foto, het is een hele moeilijke pose. Maar hij lijkt echt. Ja Een werkje om trots op te zijn!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 09:53

Hele mooie tekening en vooral voor de eerste keer met dit materiaal!! Complimenten!! Voor de manen en de kuif heb je al een goede tip gekregen en ik denk dat je daar een heel eind mee komt. Bij een volgende tekening zou ik proberen de randen van alles wat scherper te laten aftekenen (zoals halster en overgang onderwerp <-> papier). Al met al een hele nette tekening en een leuke uitdagende houding!

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 13:25

oke, dankje!!

ja de toef en manen ben ik mee bezig, maar is nog niet helemaal naar wens, ik denk ook dat ik dit maar mee ga nemen naar mijn volgende werk, de randen halster <-> pony heb ik ook nog wat meer geaccentueerd Knipoog voor de rest harstikke bedankt!