[FOTO] Love Me.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EvelijnS

[FOTO] Love Me.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 11:15

Laatst een fotomiddagje gehouden met Esmée(badeend14 op Bokt).

Dit is de eerste keer dat ik portretfoto's heb gemaakt.
De laatste is helaas niet helemaal scherp.

1. Catch me
Afbeelding

2. Seduce me
Afbeelding

3. Cheer me
Afbeelding

4. Adore me
Afbeelding

Love me...

marjoke

Re: [FOTO] Love Me.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:16

Nou dit is het voor mij niet helemaal.. De belichting is echt niet zo goed en valt meestal naast het gezicht, waardoor het gezicht juist onderblicht is en de aandacht naar de zijkant van de foto gaat. De laatste is ook erg onscherp en de blinkende tand stoort daar wel.. Lachen

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 23:30

Bedankt voor je commentaar. Heb je ook tips hoe ik het wel goed kan doen?

Edit: Overigens vind ik de belichting zo wel mooi, ik denk dat dat een kwestie van smaak is.

badeend14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:35

hey, that's me Haha!

Ik vind ze goed gelukt, Eef! De belichting vind ik zo ook mooi. Nummer 2 is misschien een beetje donker, maar ik vind het niet storend. En verder.. de blinkende tand.. Tja, volgende keer beter Knipoog

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:40

1. Bij deze foto heb je het gezicht net niet rechts afgesneden. Een regel waar je bij zulke foto's om kunt denken dat je echt het midden neemt en zoals je dan wel goed hebt gedaan, sterk kaderen aan de ruimte ernaast. Het was ook mooier geweest als je de foto had genomen iets hoger, dus dat het gezicht net iets rechter komt, je zat er net onder.
2. De hand komt zomaar ergens vandaan, het heeft geen relatie met je model waardoor deze foto niet sterk werkt. Je had minder kunnen zoomen waardoor er meer ruimte ontstaat en de hand wel iets toevoegt.
3. Net als de hand hierboven weer hetzelfde. Hier is hij wel minder storend dan je vorige foto. Hier is mijn kritiek het licht dat van rechtboven komt. Het haar is deels overbelicht en ook de hoek erboven wat nu de aandacht eist en niet het model.
4. Idd niet goed scherp, ook de blik is wat raar van het model, net als weer de hand die weer plots in beeld komt. Deze foto is niet van te maken helaas.

Je belichting vind ik iets aan de donkere kant, je kunt met een lampje met een papiertje ervoor al meer bereiken. Verder goed letten op sieraden zoals bij foto 3 die afleiden en denk aan die hand.. denk voor jezelf voor je de foto neemt ''voegt de hand wat toe op deze foto?'' denk daar goed over na, kader miss iets minder in en kijk wat de hand/arm doet met de foto. Doet het niks, doe hem dan ook niet in de foto. Succes Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:46

Nee, sorry. Onscherpte, geen mooie belichting en ze zijn wat dof. Vind de blikken en houdingen ook niks eerlijk gezegt. Ook je composities zijn raar afgesneden. Een hand die uit het niks lijkt te komen en een precies door de midden gehakt hoofd op 1, maar dan lijkt hij ook nog een beetje van onderen gefotografeert te zijn als je snapt wat ik bedoel. Haar gezicht lijkt daardoor boller. Maar je moet ergens beginnen. Lachen Probeer het eens buiten bij natuurlijk licht ten eerste (stel je witbalans goed in!), en kijk eens naar houdingen van andere modellen op bijv. internet ter inspiratie.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 12:32

Bedankt voor de tips allemaal. De volgende keer zal ik er zeker aan denken!

Juul: Ja, die houdingen en blikken. Dat is gewoon persoonlijk, ik vind dat ze er zo wel mooi op staat.

Overigens wil ik niet jullie commentaar en tips wegwuiven, maar sommige dingen zijn smaakkwesties denk ik. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 13:57

Houdingen en blikken zijn opzich wel smaakkwesties. Maar het is een wereld van verschil als een model 'modellerig' erop staat, of eigenlijk niet goed weet wat ze met haar lichaam/ gezicht aanmoet. Dat is eraan af te zien, dat is het gewoon. Lachen

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 14:03

Dat kan kloppen hoor, maar volgens mij heeft Esmée nog nooit model gestaan en ze was erg onzeker toen we ermee begonnen. Maar hé, volgende keer beter. Lachen