[SCH] Ino

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_Baukje

[SCH] Ino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 14:36

Een opdracht afgemaakt van Inoterry@bokt Haha!
Hier en daar zullen wat aanpassingen nog volgen maar ben eerst wel benieuwd naar jullie mening.

Afbeelding
(foto in de avond gemaakt)
Afbeelding
- olieverf
- 40x50
- licht valt een beetje op de natte verf dus niet echt mooie foto maar lukte me niet beter Bloos

Al het commentaar is welkom! Lachen
Laatst bijgewerkt door Anne_Baukje op 21-12-08 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Jester_

Re: [SCH] Ino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:37

Hmm, ik weet niet babe! Heb veel beter van je gezien! Vind de nek een beetje raar, en het hoofd, waar normaal een engelse neusriem zou zitten, ook een beetje apart!

Wil niet wegnemen dat ik em niet supervind! De neus, zó gedaitleerd (ofzoiets ROFL), en de oren! Haha!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 14:50

Ik ben benieuwd wat je bedoelt met de engelse neusriem Haha!
Verder bedankt voor je reactie! Haha!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:14

Nee, ik vind 'm juist heel mooi gedaan! Heel apart en typisch zo'n soort paard. Qua verhoudingen niets mis mee, het is gewoon geen Duitse chique knol, maar echt een westerntype. Hij kijkt lekker weg, maar ik zit wel een beetje naar de achtergrond te kijken. De ronding die je eraan gegeven hebt is erg mooi, maar je hebt het - vooral aan de onderkant - meegevormd met de lijnen van het paard. Dat vind ik een beetje zonde. Snap je wat ik bedoel?

Verder is je kleurgebruik gewéldig en heb je het mooi sprekend neergezet! OK dan! Ik vind 'm top!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 15:19

Bedankt Esmee Bloos Haha!
Ik snap wat je bedoelt met de achtergrond Ja Op de tweede foto had ik dat al iets verbeterd, maar nog steeds is het te zien hoe ik geschilderd heb. Ik zal even kijken wat ik er aan kan doen Haha!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 17:16

Afbeelding
Lachen

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:11

Waar normaal zeg maar een neusriem zou zitten (bij de engelse stijl) vind ik het er en beetje apart uitzien Tong uitsteken

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:45

Ik vind hem erg gaaf geworden AB! Haha!
De 2e achtergrond is beter dan de eerste. Ja Ik kijk alleen nog wat naar de puntige oortjes. Weet niet of dit in het echt ook zo is, maar vind ze wat scherp.
Verder weer een écht AB-werkje Haha!

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:46

Ik ga mee met de eerste reactie van Jester_

MAAARRR daarna moet ik toch zeggen "dit doe ik je ook niet na hoor !!! hhaha super meid

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:47

Ja een stuk beter AB Lachen ! Ziet er heel mooi uit zo. Volgens mij issie in het echt nog mooier dan dat hij op de foto overkomt.
Waarom kies je er eigenlijk voor om eerst het dier te maken en daarna pas de achtergrond? Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid hoor.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 18:51

Ja in het echt is het schilderij veel beter. Dan is de achtergrond niet zo streperig en komt het paard ook meer naar voren omdat de kleuren van het paard er in het echt sterker zijn.
Ik begin eerst met het onderwerp als ik nog niet weet welke achtergrond er bij past.

Bedankt voor de reacties! Haha!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:26

Hmm ik denk wel dat ik heel wat beter van je heb gezien!
Wat niet weg neemt dat deze zoals gewoonlijk ook weer super is!

Ik vind alleen zn hoofd erg lang lijken, zn neusrug te bol en onder bij zn kin te bol.
Heb natuurlijk geen foto gezien dus weet ook niet hoe het paard eruit ziet op de foto!
En lijkt me ook niet van rechtvoor genomen, zoals ik op schilderij zie.
Ik vind de achtergrond wel erg mooi erbij passen!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 16:45

Dankjewel!
Ik zal vragen aan Inoterry of ik de echte foto mag plaatsen Lachen
Het klopt dat het paard niet van rechtvoor is genomen, meer een beetje van onderaf.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 17:07

Dit is de foto:
Afbeelding
Lachen

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:08

Juist, dan heb je al gelijk heel ander beeld van het schilderij!
Hij klopt zo idd veel meer!
Toch denk ik dat je de onderkant iets minder bol had kunnen maken, en denk dat zn hoofd net iets te lang is!
Maar ach, eigenlijk mag ik pas "zeuren" als ik net zo goed kan schilderen als jou Huilen van het lachen

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 14:58

oioi
vervelend om te moeten zeggen, sorry, maar ik vind dit niet zo'n mooi werk van je... daarmee bedoel ik in vergelijking met andere werken!
ik heb het gevoel dat je nu iets meer naar de foto heb gekeken dan naar je schilderij waardoor je neit echt heb gelet op hoe het er op het doek uitziet...
de nek vind ik raar lopen, ook mis ik echt de diepte en dan de ronding van de nek te zien.
ook vind ik het bovenste randje raar, ookal is dit ook te zien op de foto; wat me gelijk op het volgende brengt: ik vind de compositie van het paard sowieso helemaal niet leuk!
vind het sonde van het doek!
ook precies zoals de andere al zeiden: dat stuk waar normaal de neusriem zit vind ik heel vreemd!
op het doek lijkt het een bolling en op de foto een 'deuk'.
terwijl ik ook zoals hiervoor al gezegd het hoofd opzich wel goed vind! behalve dus dat stukje van de 'neusriem'. en onderste helft en borst vind ik weer detail missen. te vloeiend loopt het waardoor je de structuur van de vacht mist...
nou sorry voor het commentaar Knipoog hoop dat je er wat aan hebt..
-x-

btw: ik vind de achtergrond kleur er goed bij passen!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 08:56

Ik vind het een heel mooi schilderij AB! Ja
Je details zijn als gewoonlijk weer prachtig en je hebt de uitstraling van het paard ook heel goed weten te vangen!
Prima werk, zeer zeker!

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:58

Ik weet het niet..
Ik vind het aparte verhoudingen enzo die hals, redelijk ''dun'' en dan dat hoofd..

Moet nog wel even zegggen dat ik het je niet na doe!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 14:45

Bedankt voor de eerlijke reacties. Beter een eerlijke reactie dan helemaal geen reactie. Lachen
Maar wat een commentaar Mliez Nagelbijten / Gniffelen Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je van het geheel of de uitstraling vind.. want zo lijkt het alsof je alleen de achtergrond goed gekozen vind Clown

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:24

O sh*t Gaaaap zo bedoel ik het natuurlijk niet
ik las even mijn stukje na en ja... zo kan het wel overkomen haha
maar ik blijf wel bij mn commentaar!
het hoofd is (op die gekke deuk vant paard na) super! alleen de nek minder... op de foto zie je allemaal wilde haren en op jouw doek is het te gladjes voor een harig beest Knipoog
ook vind ik het echt zo'n niet leuke foto van het paard :s hij staat er onvoordelig op (lijkt mij want ik ken hem natuurlijk niet Knipoog )
voor een schilderij hou ik persoonlijk meer van die penny geposeerde standen haha
maar goed... (A)
snap je beetje wat ik bedoel te zeggen? nogmaals sorry Lovers

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:15

In tegenstelling tot de meesten hier Lachen vind ik het paard wel goed gelukt. Hier en daar wat kleine puntjes. Je hebt de licht/glans plekken meer benadrukt dan op de foto maar overall vind ik het een goed portret. Wat me nu pas opvalt echter is de belichting bovenop de hals. Die vind ik van licht wat te abrupt overgaan naar het donkere gedeelte van de hals waardoor ik steeds moet kijken of het nu manen zijn of bovenkant hals Lachen Ik weet niet of je het schilderij nog daar heb maar ik zou die overgang wat vloeiender maken.

Tja de achtergrond... kleuren vind ik goed gekozen maar, wat ik eerder ook al zei, het om je onderwerp heen schilderen vind ik storend. Probeer je onderwerp 'los te laten' als je de achtergrond gaat doen en houdt dezelfde richting aan. Dus of alles in een cirkel of alles in strepen of alles door elkaar (zoals Lau Tong uitsteken ) etc. Nu heb je een combi van beiden, links het cirkelen en rechts wordt het vlakker en meer horizontaal. Beter nog... doe de achtergrond voor je je onderwerp klaar hebt dan heb je minder de neiging om 'even snel' een achtergrondje op te zetten. Een achtergrond is minstens zo belangrijk als het portret zelf.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:46

Ik vind het helemaal geen slecht portret maar alleen nog wat minder uitgewerkt heb ik het idee. Ik vind de schilderrichtingen in het paard wel mooi, geeft net wat meer dynamiek. Dat sluit voor een gedeelte wel weer aan bij de achtergrond. De kleur daarvan vind ik ook mooi, maar sluit me wel aan bij Lon.. ik denk dat als je daar meer aandacht/tijd aan zou besteden je portretten ook meer tot zn recht zouden komen. En als ik jou was zou ik er nog een teugeltje bij gooien Ja