[FOTO] Achter Dikkies schijnt de zon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

[FOTO] Achter Dikkies schijnt de zon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 23:17

Eigenlijk ben ik niet zo van de foto's, snapshots zijn leuk maar die digitale spiegelreflex wil niet naar me luisteren dus heb de moed met dat onding maar een beetje opgegeven. Maar zo af en toe komt er toch wel een foto uitrollen die ik wel wat vind hebben.

Zoals deze twee, al een tijdje geleden gemaakt, ze zijn het nét niet maar toch blijven ze mijn aandacht trekken. Een ervan wil ik in mijn online gallery zetten, maar kan niet kiezen. Vandaar toch maar even een topicje, kijken wat anderen ervan vinden Lachen .

Afbeelding
1. Hier vind ik de lijnen erg mooi, de wind waait naar links, pony naar links en zelfs de electriciteitsdraden werken hier mee

Afbeelding
2. Maar bij deze vind ik het licht juist weer heel mooi, geeft leuke contrasten. Maar de pony straalt hier weer niet veel uit, nu wilde ik ook niet een 'oe kijk mijn pony eens mooi zijn' portretje weergeven maar gewoon een leuk beeld van een pony zoals hij echt is lekker op de wei.

Nu heb ik nog een derde maar daarop trekt hij precies zijn bek open om het gras aan te vallen Nagelbijten / Gniffelen , en daarna was ik weer te laat want het mooie licht was alweer weg achter de wolken No Cheer

Net niet, maar toch iets. Ik weet niet meer wat ik ervan moet vinden Huilen van het lachen .

Nerwen

Re: [FOTO] Achter Dikkies schijnt de zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:33

Ik vind die eerste wel gaaf. Mooie compositie, er zit een bepaalde beweging in door de lijnen (pony, elektriciteitsdraden).

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:36

Ik vind die draden jammer, verder wel een leuke foto, maar niet echt speciaal.

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:41

Op zich mooie foto's, maar probeer nog wat meer met je compositie te spelen. Ik vind het onderwerp te veel in het midden, er zit zo te weinig "leegte", zoals ze dat noemen, in de foto.
Je hebt je horizon wel goed neergezet vind ik.
Jammer wel dat je pony een beetje lelijk kijkt.
Probeer ook eens te spelen met sluitertijden en diafragma en wat daar het effect van is.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 00:01

Ik ben geen complete noob wat fotografie betreft, weet precies wat sluitertijden en diafragma's zijn en doen. Maar kan niet met de digitale spiegelreflex overweg (zoals in de beginpost aangegeven), een analoge is veel beter, draai wat aan de knopjes en mijn instellingen zijn precies zoals ik ze wil, maar met die digitale? Neuh, ik zeg dit, en dan neemt hij de foto niet, zegt dat het niet kan, ik wil mijn diafragma lager maar dan vind hij dat het niet kan of zet hem automatisch hoger, ondanks dat hij op handmatig staat. Onding dus, zelfs met boekje erbij wil hij niet, het is niet aan mij besteed, op die enkele lucky shot af en toe na Lachen .
Compositie in het midden heb ik hier expres gedaan, het is gewoon een simpel natuurlijk plaatje van een pony in een weiland, het gaat om de belichting en lijnenspel. Deze komen uit dezelfde serie; http://fc21.deviantart.com/fs39/i/2008/ ... edPony.jpg & http://fc60.deviantart.com/fs38/i/2008/ ... edPony.jpg
Totaal andere composities, maar dat werkte voor het plaatje wat ik hier met dit licht wilde neerzetten niet. Maar die laatste twee zijn verder niet bijzonder en zijn bedoeld voor andere doeleinden.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 00:11

Moet eerlijk zeggen dat ik die 2 die je in je laatste post showt in link veel mooier zijn. Ze zijn veel mooier van kleur, bij je foto's uit de begin post, vind ik de kleuren niet mooi. Het is heel flets, de pony springt er niet uit. Als de pony zijn kleur er iets meer uit gesprongen had, had hij volgens mij stuk mooier geweest. Lachen Niet om af te kraken bedoelt he, alleen als tip!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 11:07

Knappe bólle Lodewijk! :D :+:

Hoewel de foto's op het eerste gezicht nogal gewoontjes zijn, blijf ik er wel naar kijken. Er zit een bepaalde sfeer in, het licht is ook interessant. De eerste heeft dat vooral. De tweede vind ik aansprekend door Lodewijk zijn gouden randje :))

De foto's die je hierboven in link plaatst zijn dan weer veel gewoner qua licht.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:36

Er zit zeker een mooie sfeer in de foto, maar ik vind dat er téveel licht in je lens is gevallen waardoor er nu een grijswitte waas over je foto's is gevallen. Het had mooi kunnen uitpakken, maar imo is het een beetje afbreuk.

Ik vind je eerste foto sterker omdat Lodewijk beter uit de verf komt. De oortjes die met de vorm van de hals meegaan en het wapperende staartje icm dat heerlijke snoetje dat net gras pakt. Die straalt echt wat uit. De tweede vind ik veel doffer, en de houding van Lodewijk is hier wat chagrijnig en er is veel kleur uit de foto verdwenen die ik in de eerste wel terug zie.

Verder netjes gedaan voor het feit dat je eigenlijk niet fotografeert Lachen !
(en Lodewijk ziet er hartstikke gezond uit! Lekker rond en wollig!)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:45

Ik vind de eerste mooi, mooi licht en sfeer en de houding van Lood werkt hier ook goed mee. Lachen De tweede ziet hij er meer uit als een van de ezels hier in een onfotogenieke bui. Huilen van het lachen Maar ik denk dat de tweede krachtiger was geweest als er een hele donkere dreigende lucht achter zat, dan was het alsof hij zijn hoofd boog voor het noodweer.
Alleen jammer van de waas over de foto's. Het licht is namelijk erg mooi, de sfeer ook.

Edit: zo is de waas al wat minder. Lachen Al blijft hij hangen op het bovenste deel van het lijf....
Afbeelding

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:03

De kleuren zijn erg flets. Nu die bewerkte van hier net boven, is idd al een stuk beter. Maar ik stoor me ook nog aan de zonnestraal? helemaal links.. En nee, de elektriciteitsdraden had ik er ook liever niet op gezien. Lachen
Maar, ik snap wel wat je bedoelt met het feit dat je er blijft naar kijken, en ze toch iets vind. De sfeer in de foto's is inderdaad erg mooi en het contrast in de lucht trekt aandacht. Maar fototechnisch zijn ze niet helemaal top. Ik zou zeggen de eerste. Lachen

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:27

Ik had 'm net ook al geprobeerd te bewerken en kwam op hetzelfde resultaat als jij uit Fiffill, maar ik vind 'm zo te donker. De sfeer wordt er een beetje uitgehaald, mede doordat de kleuren bijna verdwijnen in Lodewijk... Of zien jullie dat anders?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:28

Ik vind hem ook aan de donkere kant. Maar ik vind nu wel dat Lodewijk er meer uitspringt omdat het licht er wat meer omheen lijkt te schijnen. Lachen

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:00

De versie van Bente vind ik mooier, nu nog de electriciteitskabels weg en hij is af. Mooi! Ja

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:55

De versie van Bente vind ik idd ook mooi, wel donker, maar vind de contrasten toch beter uitkomen. Het is altijd lastig om tegen de zon in te fotograferen. Maar je bent goed opweg, compo is goed naar mijn idee en het geheel past toch erg fijn bij elkaar, alleen de stroomlijdingen sja kan je wijnig aan doen.
Ik zou voor versie 1 gaan iig!

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:02

Ik vind foto 2 erg mooi, alles past mooi in 1 beeld, maar volgens mij wilde je juist dat het paard eruit sprong.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:03

Ik begrijp het sfeertje wat je hier hebt proberen te bereiken. Tegenwoordig kan iedere gek met een moderne SRL op de autostand haarscherpe kleurrijke foto`s nemen, maar dat wil nog niet zeggen dat je ze in de rubriek `kunst`kan plaatsen.
Ik denk dat je het verkeerde materiaal hebt gebruikt voor deze foto`s. Met die ouderwetse analoge camera`s kun je door met de ruis te spelen heel sfeervolle foto`s creeeren, waar de moderne digitale camera`s niet tegenop kunnen. De onscherpte die je met die digitale camera`s krijgt doen meer af aan de kwaliteit zonder die extra sfeer toe te voegen.
Dus een tip: koop voor een paar tientjes op marktplaats een hele oude analoge SRL met overal van die draaiknoppen om makkelijk je instellingen te wijzigen en een heleboel rolletjes die nu nog amper iets kosten. Ontwikkelen kun je heel makkelijk zelf en de negatieven kun je inscannen.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:16

Ik vind de foto's een erg fijne sfeer hebben, je zit echt in dat lekker-in-het-weitje-gevoel! Tong uitsteken leuke pony ook! Haha!
verder is er al commentaar gegeven Lachen

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 00:52

Analoog vind ik ook véél fijner, maar ontwikkelen kost een hoop dus die gebruik ik enkel voor de speciale gelegenheden zeg maar Nagelbijten / Gniffelen . Digitale gebruik ik voornamelijk voor stockfoto's of gewoon voor de leuk foto's van Lodewijk Haha! .

En iedereen wil precies alles gaan bewerken wat ik wél mooi vind aan de foto's Huilen van het lachen . Het fletse tegenover de felle omranding door de zon, de speelse lijnen van de kabels.
Contrast bij de bewerking is wel aardig, maar maakt de hele foto 'fel' van kleur zeg maar.
Misschien ben ik te artistiek ingesteld en zie een totaal ander plaatje dan anderen Huilen van het lachen .

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 07:52

Heeft niets met verdere artiestieke instelling te maken maar met smaak imo. Knipoog
Ik vind de fletsheid niets. Komt namelijk niet op mij over als de bedoeling van de fotograaf. De kabels vind ik juist beweging geven aan het beeld. Ja