[FOTO] Bad Impulse.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EvelijnS

[FOTO] Bad Impulse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 20:12

Ik fotografeer met een Sony A 350.

-
-
-

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

-
-
-

Copyright is niet te zien, maar zit er wel op.

Graag onderbouwd commentaar en tips. Lachen

Riss

Re: [FOTO] Bad Impulse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 20:14

Mooi!
Ik heb eigelijk geen commentaar te geven.
Vind het leuke foto's en de achtergrond is mooi verdoezeld.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 20:15

persoonlijk denk ik dat het mooier was geweest als je de héle prikkeldraad scherp zou hebben en dan de achter grond vaag. Maar verder vind ik het hele nette foto's hoor Ja

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 20:16

Ik weet niet zo goed wat ik ervan vind.. de eerste vind ik wat rommelig, de 2e weer iets saai.
Ik denk ook dat het leuker was als of dehele prikkeldraad scherp was of in ieder geval meer ervan,..

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 09:03

Bedankt voor jullie commentaar!

Ik zal de volgende keer als ik er weer langskom, een foto maken waarbij het hele prikkeldraad scherp is. Lachen

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 10:01

Ik vind ze wel mooi, ze zijn fototechnisch enzo wel in orde, maar ik vind ze niet boeiend.

ja leuk, prikkeldraad. Je had dan een spannendere sfeer aan kunnen geven, zodat je er ook een slecht gevoel bij kreeg. Nu is het gewoon;

oh prikkeldraad.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 10:07

En hoe had ik dat dan kunnen doen?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 10:08

Je had hem bijv. zwart/wit kunnen maken, hem donkerder kunnen maken, zodat er een andere sfeer hing, bijv droeviger

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:59

Ben ik het dan weer helemaal niet mee eens Ik ga me nu juist concentreren op het prikkeldraad en me afvragen wat ze ermee bedoeld. Dat cliche gedoe met zwart wit prikkeldraad ken ik nou wel. Het zijn nu bijna dromerige plaatjes, met een bijna móoie weergave van prikkeldraad en dat vind ik juist wel weer grappig, want zo kijk je er normaal niet na. Je hebt hier een mooi gevoel voor Eef!

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 16:38

De foto's zijn leuk, je hebt het prikkeldraad iets 'zachts' gegeven.
De 2e foto vind ik het mooist, de eerste foto vind ik namelijk en iets te drukke achergrond hebben, spinnenweb draden enz.
Ook ik vind het inderdaad jammer dat er maar een klein deel van het prikkeldraad scherp gefotografeerd is, ik had het denk ik ook mooier gevonden als het hele prikkeldraad scherp zou zijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 16:44

Hele mooie foto's. Lachen Juist dat standaard harde zwart-witte concentratiekamp-idee is hier helemaal niet in terug te vinden en dat geeft het prikkeldraad iets heel anders om naar te kijken.
Mooie achtergrondkleuren, haast een beetje dromerig. Ik vind het fijn wegkijken dat het prikkeldraad niét helemaal scherp is; nu kijkt het voor mij fijner weg de achtergrond in.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:05

Grappig, na het lezen van fiffils bericht keek ik nog een keer naar de foto's, dan zie ik het inderdaad op die manier, dan zijn het veel mooiere foto's

Ik vind dit idee dan veel leuker dan het 'concentratiekamp' idee. beetje cliché.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:07

Ja ik noem het even concentratiekampidee omdat ik altijd meteen daar aan denk. Bloos Heb ooit voor school in een concentratiekamp zo'n soort foto gemaakt namelijk.

Je kan op veel manieren naar foto's kijken. Lachen Ik vind overigens de tweede het mooist.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:08

haha ja maar ik snap meteen wat je bedoelt met concentartiekamp idee Tong uitsteken
Soms moet je het net even op een andere manier bekijken, vind de 2e ook mooier Ja

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:53

Beetje saai en niet zo origineel. En de tweede is veel te donker. De eerst is verder fototechnisch wel in orde, maar ze doen me weinig. Lachen

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 13:25

Interessante reacties, bedankt!

Ik kan het in beide richtingen eens zijn, het zou misschien mooi zijn als het er wat droevig uitziet, gezien de titel.
Echter, als ik een andere titel had gebruikt zou dit dromerige effect dan weer tot zijn recht komen.

Lastig, ik ga binnenkort weer opnieuw naar dit plekje toe en nieuwe foto's en jullie tips toepassen, eens kijken wat er dan van komt.

Marjoke: Ik vind de tweede helemaal niet de donker. Bedoel je daarmee dat je het ten opzichte van het onderwerp de foto te donker vindt, of kun je nauwelijks zien wat het is?
Bij mij is hij namelijk helemaal niet te donker. Knipoog