Gister ben ik in opdracht van de Metro (de krant die je oa in bus en trein vind) naar het concert van Gerard Joling geweest in Ahoy.
Ik moest me melden in de perskamer waar we met 30 a 40 fotografen stonden. Dit waren de beste fotografen van Nederland, met onder andere van de telegraaf, de story en de prive! Allemaal oude rotte in het vak die gewapend waren met duizende euro's aan apperatuur om hun nek! Er was geen 1 fotograaf die een body had onder de 5.000 euro, terwijl ze er allemaal met 2 of 3 liepen.. Op iedere body zat een andere lens, omdat je van te voren niet weet wat je kan verwachten en je maar 5 min de tijd heb om de perfecte foto te schieten.
De sfeer was heel apart, het voelde echt niet als collega's maar meer als concurrenten.. Iedereen liep je om ver, zeker toen we richting de zaal gingen en als ze de kans kregen kwam je er echt niet meer tussen.. Ik moest dus als enige vrouw en met mijn kleine D50 camera goed mn mannetje staan tussen deze grote profs..
Gerard had zelf aardig ADHD op het podium, hij bleef maar met zn armen zwaaien en de marathon lopen.. Naast het vele rode licht werd het er dus niet gemakkelijk op! Omdat ik de kleuren mee wou nemen, heb ik hem zonder flits genomen.. Om er voor te zorgen dat ti dus wel scherp is heb ik een groot diaframa (F4.5 bij 70mm) bij een wat hoger ISO (400) ingesteld zodat ik een shutten van 1/60 kon houden.. Al met al viel het echt nie tmee hahaha
Het was voor mij de eerste keer dat ik op een concert schoot, ik moest dus tijdens het nummer mn instellingen wisselen enzo dus het was een flinke uitdaging!! Gelukkig zijn ze bij de metro tevreden over mn resultaat en zal morgen de volgende plaat door ruim 1,8 miljoen mensen gezien gaan worden!!!

Ik ben stiekem heel trots, ik ben heel benieuwd naar jullie kritische commentaar (wees wel een beetje lief, was voor mij ook de eerste keer en had maar 5 min de tijd!)
Mag je echt trots op wezen, zeker als je jouw omschrijving hoort; tussen mannen met dure camera's
Klasgenoten hebben vaak de Metro mee, zal er een kijkje in nemen

hahahaha, maar wel mooi pak 
maar de foto die ik daarna heb genomen, heeft niemand!! Doordat ti niet zo heel duidelijk was en de telegraaf bijna dezelfde had is dit hem niet geworden:

) maar kan dus bij jou in de leer