Welke categorieën bij portfolio?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SSDesign

Welke categorieën bij portfolio?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 17:50

Hoi allemaal Haha!

Zoals jullie misschien wel, of anders niet weten is een van mijn grootste hobby's het maken van foto's. Hiervoor heb ik ook een site waarop ik mijn foto's laat zien aan mensen. Alleen ik vind het altijd heel erg moeilijk om te beslissen welke categorieën ik voor mijn foto's maak. Om mijn portfolio voor zo veel mogelijk mensen optimaal te maken, vraag ik jullie om de poll in te vullen.

Hoeveel categorieën moeten er voorkomen in mijn portfolio?
Het zou fijn zijn als je je mening onderbouwt in het topic!

Ik fotografeer alleen paarden, dus andere dingen hoeven er niet bij. Nu is mijn portfolio onderverdeeld in actie, black, detail, overig en portret. Missen jullie categorieën of vinden jullie bepaalde onderverdelingen onnodig?

De huidige situatie kun je vinden op http://www.silentshiver.nl. Andere tips, opmerkingen oid kun je ook hier in het topic kwijt Lachen

Bedankt voor het invullen Lachen!

horsieslii

Re: Welke categorieën bij portfolio?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:55

Ik heb gestemt. Ookal ben ik hier totaal niet goed in Knipoog Omdat ik het niet weet, maar ik heb toch maar wat gedaan, en ik denk dat je het beste 2 of 3 categorieën kan doen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:56

Heb even je site bekeken en omdat je alleen paarden fotografeert, vind ik de indeling prima zo. Duidelijk, overzichtelijk en meteen aan te klikken wat je interesseert.
Mocht je nou ook nog portretfotografie erbij gaan doen, of bijv. landschappen, dan zou ik een aparte indeling maken, met 'paarden', 'landschappen' e.d., maar deze zin is eigenlijk overbodig omdat je dat niet hebt Lachen.

Edit, oeps zie net dat dit het jeugdhonk is! Mag ik geloof ik niet meer komen Nagelbijten / Gniffelen...

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 10:14

Ik heb gestemd voor 1 categorie, dat vind ik persoonlijk mooier en professioneler. Lachen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:50

Ik heb op geen voorkeur.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 16:47

Bedankt allemaal voor het invullen Haha! Meer reacties zijn welkom!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:14

Ik ga voor 2 of 3 categorieën. Ik vind 1 te weinig, dan heb je bijvoorbeeld auto's bij paarden en bij mensen, terwijl ik misschien alleen de paarden wil zien. Twee is niet ononverzichtelijk (zoals 5 of meer) en ook niet te algemeen, vind ik.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 07:44

imd schreef:
Ik ga voor 2 of 3 categorieën. Ik vind 1 te weinig, dan heb je bijvoorbeeld auto's bij paarden en bij mensen, terwijl ik misschien alleen de paarden wil zien. Twee is niet ononverzichtelijk (zoals 5 of meer) en ook niet te algemeen, vind ik.

Wel even lezen, ik fotografeer alleen maar paarden Knipoog!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 09:44

Ik zou gaan voor 2 tot 3 categorieën zodat de website bezoeker niet door al te veel 'mapjes' hoeft te spitten om je foto's te bekijken.

Irisjuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 11:10

ik heb er geen verstand van maar ik zou ook voor 2 tot 3 catogorieen gaan, dat is overzichtelijk en je hebt tog verschil Knipoog
Succes met je keuze!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:03

SSDesign schreef:
imd schreef:

Wel even lezen, ik fotografeer alleen maar paarden Knipoog!

Was meer als voorbeeld bedoeld, bij paarden kun je dan bijvoorbeeld sport, mensen&paarden en los doen ofzo (wel even wat passender benamingen verzinnen Tong uitsteken ) Ik vind drie categorieën het mooist, zoals je wel aan mijn voorbeelden ziet Tong uitsteken

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 16:59

Ah oke, bedankt iedereen Haha!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 18:59

Inmiddels heb ik 3 categorieën op mijn site staan, het staat een stuk netter en overzichtelijker Lachen Bedankt allemaal Haha!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:23

Ik heb gestemd, dat ik geen voorkeur heb
Waarom; het heeft allemaal zo zijn handige kanten Ja

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 01:31

Moderatoropmerking:
Poll verwijderd. Deze poll voegt niet echt iets toe. Het is uiteindelijk toch van belang wát je laat zien. Hoeveel categorieen je portfolio dan heeft is slechts bijzaak en in dat opzicht lijkt een poll over de hoeveelheid categorieen me niet echt zinvol.

Ik denk dat het meer toevoegende waarde heeft om te vertellen welke type werken absoluut wel in een portfolio moeten en welke niet.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 07:30

Sorry Mireille, maar zou ik hier (via PM) meer uitleg over kunnen krijgen? Dit slaat dus echt nergens op vind ik. Mensen gaan toch nooit 100 categorieën langs lijkt me, hoeveel is daarom meer van belang dan wat voor categorieën. Ik wil gewoon weten hoe vaak mensen een rubriek aan willen klikken, of mensen veel onderverdeling echt nodig vinden of ze juist het liefste geen onderverdeling hebben.

Jammer dat mijn poll verwijderd is, nu zijn ook mijn stemresultaten verwijderd...

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:20

Het ligt er voor mij een beetje aan hoeveel verschil er tussen de foto's zit.
Een map met alleen blackfoto's kijk je snel doorheen,
maar als je de blackfoto's tussen gewone paardenfoto's stopt,
geeft dat ook meer afwisseling, waardoor het (voor mij) prettiger
word om naar te kijken.

Verder zou ik niet meer dan 3 categoriën doen, om het een beetje
overzichtelijk te houden. Lachen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:26

Ik vind de indeling die je hebt gemaakt goed Lachen Alleen moet je denk ik wel oppassen met het seizoenen-gedeelte; dat je er ook echt seizoenstypische foto's in zet. (niet dat je dat nu niet doet hoor Lachen )