[FOTO] kleine kinderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn__

[FOTO] kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 19:40

ik had vandaag fotoshoot met een klein deel van me nichtjes/neefjes.
vond het erg moeilijk met die kleine kinderen dus nuttige tips echt van harte welkom,
graag wel onderbouwend.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Romyv

Re: [FOTO] kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:52

Ik vind ze allemaal wat rommelig en onrustig.. Het is heel moeilijk om kinderen te fotograferen, zeker zoveel bij elkaar! Wat ik gedaan zou hebben is ze meenemen naar het strand, het bos, een grasveldje ofzo en ze lekker laten spelen met iets (een bal, een balon, een springtouw: verzin wat!) en zelf lekker een eind verderop gaan zitten met mn telelens!

Dan krijg je hele natuurlijke foto's, heb je een mooie omgeving en achtergrond en natuurlijk licht. Nu zitten ze opelkaar gepropt, te dicht op een spierwitte muur.. Ik vind de kleuren flets en de schaduw van de flitser heel irritant..

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 19:53

Meenemen naar buiten kon niet de jongste is net 2 maanden daar was het veelste koud voor.
en ze wouden ook juist stand foto's laat maar zeggen,
snap inderdaad wel wat je bedoeld vind het binnen heel moeilijk en we gaan het van de zomer en keer over doen Knipoog
Dankjewel.

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:56

ik vind het mooie en scherpe foto's car !
verder ben ik het wel met het commentaar van hierboven eens.
maar het is moeilijk met al die kleine kindjes. knap gedaan. Lachen

liefs Lovers

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:07

Ik had laatst ook een shoot met een kleintje.. die was volgens mij 4,5 maand..

Die fot'o's hebben we gemaakt in de serre van het huis, met de deur naar de tuin openen voor de achtergrond:

Afbeelding

Bij mama op schoot, je ziet er niets van op de foto..

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:08

Ik ben het ook eens met het commentaar hier boven maar, idd volgens mij zijn kleintjes niet zo gemakkelijk met foto's maken maar, vindt ze veder wel heel erg leuk Lovers

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 20:08

Jaa waauw heel moooi Lovers

Maar dan moet je natuurlijk die mogelijkheid wel hebben en ik voor mij was dit ook de eerste keer met nog een gewone kitlens Knipoog
Maar ik snap inderdaad wat je bedoeld. ik had je foto's gezien zijn echt erg mooi hoor Ja

Dankjewel Nicole

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:13

Wat ik je wil meegeven is dat je altijd een stapje verder moet kijken en denken dat de mensen die een foto willen of op de foto gaan..

Zn moeder wilt een mooie foto van der kleine, hoe je het doet, doe je het.. Maak voor jezelf een lijstje wat er nodig is om een mooie foto te maken en stel dit als randvoorwaarden (bv: een kind kan, maar dan moet ti wel lekker buiten kunnen spelen dus moet het goed weer zijn.. of een paard kan, maar dan moet je wel zorgen dat ti netjes geknipt, gewassen en gevlochten is..)

Met je kitlens kan je een hele hoop mooie foto's maken, daar is niets mis mee! Je moet alleen leren hoe je alles eruit kan halen..

Succes!
Laatst bijgewerkt door Romyv op 10-12-08 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 20:16

Huh ? haha nu snap ik het niet meer Knipoog,

& ik zeg ook niet dat er iets mis is, maar dit was gewoon me eerste keer en vond erg moeilijk. maar daarom vind ik je uitleg wel fijn
ik wil ook graag leren hoe ik foto's beter kan maken.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:39

Ik vond foto 4 en 5 ontzettend leuke fotos. Komen spontaan over en zijn mooi scherp! gewoon dooroefenen en veel uitproberen Lachen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:08

Ik vind die spierwitte muur storend, die knalt eruit en op sommige foto's is de schaduw erachter te zien.
Foto 5 vind ik trouwens een geweldig spontane, erg gave foto!

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:21

Ik zou hier echt niet flitsen! Die schaduw is echt verschikkelijk, plus dat nu alle gezichten glimmen.
Ga dan bij een raam staan, met statief of buiten voor dat eventjes.

Ook vind ik ze niet naukeurig geschoten, overal is wat vanaf 'gehakt'.
Maar een foto, óf bewust een stuk eraf (zoals op de foto van Romyv) of niet.
Probeer dan het stuk van hoofd, schouders t/m de handen te fotograferen, dan weet je war je bent zegmaar.. Tong uitsteken

Ow en een kitlens, die is gewoon goed hoor, net als iedere andere lens, ik gebruik die nogsteeds vaker dan bij erbij gekochte lens.

Verder zijn het wel echt leuke spontane foto's! Lachen gewoon de tips meenemen het het komt wel goed! Knipoog

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 15:02

Ik heb ook niet gezegt dat die kitlens niet goed is & was dit de eerste keer, heb ook nog geen statief en buiten kon niet het waren zulke kleintjes
gezondheid gaat toch echt wel voor.
& ben ook nog maar pas bezig maar neem het commentaar zeker mee en ga inderdaad oefenen. Knipoog

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:02

Zo te zien heb je een eigen site waar je fotoshoots aanbied, dan moet je ervan uitgaan dat je een beetje proffessioneel bent en voor portret fotografie, binnen weet hóe het moet en op zijn minst beschikt over de kennis hoe je je camera het beste kan gebruiken bij fotografie die niet voor jezelf is maar waarbij je een zo goed mogenlijke foto vast wil leggen voor iemand anders.

Dan moet je je eerst verdiepen in het vak opsich; fotografie en weten hoe je je camera in moet stellen en welke benodigdheden je nodig hebt om die goede foto's te maken.
Om niet te spreken over de beste compositie.

Over de gezondheid van de kleintjes hier; je kan ze een jasje aandoen en een sjaal om, handschoentjes, mutsje, ziet er nogsteeds echt heel leuk uit op de foto hoor! echt iets voor bijvoorbeeld een kerstkaart! Die paar minuten overleven ze dan echt wel als ze zo ingepakt zijn, in 5 minuten heb je al een hélehoop foto's gemaakt.

Een tip als je toch binnen wil, doe wat rijst in een zakje en leg daar je camera op zo kan je de camera toch een beetje een compositie brengen en ligt hij stil. (gebruik ook de zelfontspanner). Maar dit komt neit echt proffessioneel over..

Dit is niet om je aan te vallen maar als je een eigen bedrijfje wil moet je op zijn minst weten waar je het over hebt..

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 17:08

Maar om te weten waar je het over hebt moet je het toch echt leren?
ik ben net 2 maanden bezig met fotograferen en doe het nu nog meer voor de hobby,
ze betalen er niks voor en het zijn gratis fotoshoots om te leren
in februari begin ik met fotografiecursus en zal ik allicht meer leren.

die site is gewoon voor de gein gemaakt, vind dat erg leuk om te doen en het is geen 'bedrijfje' het is gewoon sinds 2 maanden een hobby geworden.

en als die mensen binnen foto's willen dan doe ik het binnen en we hebben afgesproken van de zomer een keer buiten te doen met lekker weer.

& ik leer ook veel maar je kan niet ineens binnen 2 maanden perfect fotograferen en alles weten. dat heeft ervaring nodig
en door de cursus straks ook kennis.

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:15

Je kan ook alvast op internet informatie zoeken over hoe je je camera het beste instelt, zo ben ik ook begonnen, nog neit eens zo lang geleden! Want met alleen wat kiekjes maken ben je er nog niet je moet verder kijken dan alleen door de lens. Dus het is niet alleen de camera, somige informatie haal je neit uit de camera alleen.

Het is goed dat je die cursus gaat doen daar zal je echt veel leren en dan ga je fotografie van een andere kant zien!

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 17:16

ik ben me ook heel erg aan het verdiepen, kijk veel rond naar andere foto's vraag veel aan andere mensen
mijn broer (fotograaf) geeft me tips, maar ik ben niet ineens een super fotograaf en ben me goed aan het verdiepen en proberen maar dat heeft toch echt tijd en ervaring nodig.