Amber is net nieuw op het Groendal College. Ze is een zelfverzekerde meid en het duurt niet lang voor ze vrienden maakt. Maar dan gebeurt er iets wat haar leven zal beinvloeden..
---
Hoofdstuk 1
'Ammmberrr' klinkt het van beneden, 'opstaan'. 'Ah nee, geen weekend meer, oliebol!' denkt Amber en gooit de dekens van haar af. Ze gaat uit bed en stapt onder de douche. Als ze terugkomt en zich aangekleed heeft bekijkt ze zichzelf in de spiegel. Vandaag de eerste schooldag in de bovenbouw op haar nieuwe school, dan moet ze wel goed voor de dag komen, vind ze. Ze pakt haar mascara en lipgloss en maakt zich op. Daarna doet ze haar haren in een staart en gaat naar beneden. Daar gaat ze aan tafel zitten en eet een boterham met hagelslag. Dan stormt haar zus Melissa binnen, 'Amber, je moet nu echt naar school gaan, anders ben je te laat!'. 'Verhip' Amber kijkt op de klok. Al kwart voor 8!. Ze drinkt snel nog een beker melk en pakt een appel voor onderweg.
Dan pakt ze haar fiets uit het schuurtje. Ze doet haar tas onder haar bagagedragers en gaat met een goed humeur naar school. Op school aangekomen is ze compleet verbaasd, wat is het hier groot!. De school is enorm en ook heel erg mooi.
Ze gaat naar de fietsenstalling en wil haar fiets neerzetten. Dan gaat de bel. Ze schrikt op en heeft niet door dat er een groepje jongens aankomt. Ze knalt volop de voorste jongen, verliest haar evenwicht en valt. 'Gaat het?' word er gemompeld door de voorste jongen die niet weet wat hij moet uitbrengen. Er komen inmiddels ook andere mensen binnen. 'Ja hoor' zegt Amber. 'Fijn voor je' zeggen de jongens ineens heel kil en lopen door. Haar nakijkend.
Dan gaat ze naar binnen. Ze zoekt haar kluisje op en dumpt de meeste boeken erin. Zonder enige haast loopt ze naar haar lokaal, ze is immers nog wel op tijd voor de 2e bel. Precies als ze de klas binnen is gegaan, gaat de bel. Dan komt de mentor binnen. Ze hebben eerst een mentorles. 'Jongelui, dit is Amber' zegt ze opgewekt. 'Hallo Amber' wordt er uit de klas gemompeld. Dan ziet Amber dat ze bij dat groepje jongens die ze in de fietsenstalling heeft ontmoet in de klas zit. 'Eigenlijk is die voorste best wel leuk denkt ze' en ze begint te blozen. De jongens blijven maar naar haar staren. 'Ga jij maar naast Natasje zitten' zegt de mentor.
Ze ploft op de stoel neer. Dan stelt ze zich voor aan Natasja. Het klikt direkt tussen hun. 'Kom je in de pauze bij ons zitten?' vraagt Natasja naar de les. 'Tuurlijk' zegt Amber. Dan vraagt ze: 'Wie is dat groepje jongens?'. 'Dat is het coolste groepje van de hele school, iedereen bewondert ze maar ze kunnen nogal raar doen met zijn allen. Die met het rode jack is Sander, hun leider, met het blauwe jack is Mick en diegene met die zwarte broek aan is Achmed. Ze hebben het niet zo op meiden'. 'Ow' zegt Amber en laat het er maar bij.
In de pauze is het heel gezellig. Amber ontmoet nog meer meiden en al snel maakt ze deel uit van een hechte vriendinnenclub.
Na school gaat Amber direkt naar huis, ze heeft best veel huiswerk opgekregen vandaag. Meer dan op de oude school. Ze is net de brug over als ze een paar ogen in haar rug voelt prikken. Het zijn Sander, Mick en Achmed. Ze zitten weer naar haar te kijken! Waarom doen ze dat toch, Natasja zei zelf dat ze het niet echt op meiden hadden. Ze besluit er maar niks van aan te trekken en vervolgd haar weg naar huis.
Thuis aangekomen gaat ze gelijk aan de slag met haar huiswerk. Daarna besluit ze even op de computer te gaan. Ze heeft alle mailadressen van de meiden gekregen en voegt ze toe. Even later zijn ze druk in gesprek. Opeens krijgt ze een melding, Dragonsander wil u toevoegen; Accepteren/Weigeren?
Ze besluit hem maar te accepteren en er verder niks op uit te doen. Ze wil net naar beneden gaan als ze word gestoord. Het is Sander!. Een schok gaat door haar heen, hoe komt hij aan haar emailadres en wat wil hij van haar.
Sander: Hallo
Amberr: Hallo, hoe kom jij aan mijn emailadres?
Stilte..
Sander: Ik heb zo mijn contacten hiervoor

Amberr: Maar wat wil je dan van mij? Jullie zitten mij steeds aan te staren alsof ik gek ben

Sander: Eigenlijk vind ik jou wel een leuke meid -red-
Amber staat helemaal perplext, Sander vind HAAR leuk :shock:!. Ze besluit er maar niks over te zeggen tegen haar vriendinnen. Die gaan helemaal uit hun dak. Of zou het een grap zijn? Sander weer:
Amberr: Daarom zaten jullie steeds zo te staren!
Sander: Ja, de anderen vinden dat jij er ook wel mag zijn -red-
Amberr: Maar als ik eerlijk ben vind ik jou ook wel leuk

Sander: Echt
?Amberr: Ja

Sander: Zullen we een keertje afspreken?
Amberr: Wat had je in gedachten dan ? -red-
Sander: Achter de school, gezellig met zijn tweetjes

Amber weet niet wat ze moet zeggen, Sander is op haar :shock: en wil met haar afspreken. Haar ouders zeggen altijd dat ze niet met vreemden zomaar mag afspreken, maar dit is anders; dit is Sander.
Amberr: Wanneer ?
Sander: Morgen om 18.00 uur?
Amberr: Is goed tot morgen
Sander: Kom je morgen met de lunch bij ons zitten? Inge is er ook bij, die heeft sinds kort met Mick. Mick is trouwens die jongen met dat blauwe jack aan.
Amberr: Is goed, gezellig!
Sander: Ik ga nu nog even iets doen, tot morgen lieve meid

Hoofdstuk 2
Amber heeft geen oog dichtgedaan vannacht, ze lag steeds maar te tobben. Wat als het een val is, als Sander maar gewoon zijn lolletje maakt ten koste van haar?. Ze is behoorlijk laat, het is al 8 uur als ze beneden komt. Ze moet toch pas om 9 uur beginnen. Ze gaat naar de koelkast en pakt een glas Jus de Orange en drinkt die snel leeg. Ze heeft zin in vandaag. Altijd als ze aan Sander denkt, krijgt ze spontaan vlinders in haar buik. Hij is zo knap, de hotste jongen van de hele school.
Als ze op school komt, komen haar vriendinnen gelijk om haar heen staan. 'Wat horen we nu?' vraagt Sam opgewonden, 'heb jij een date met .. SANDER :|. 'Ja inderdaad' zegt Amber hevig blozend. 'Meid, dat is geweldig!' zegt Natasje. 'Maar je hebt toch wel in de gaten dat je zo niet op date kan' zegt Dewi. 'Waarom niet?' vraagt Amber teleurgesteld. 'We gaan je helemaal een nieuwe look geven' zeggen alle meiden in koor. 'Jullie zijn geweldig...' dat is het enige wat Amber uit kan brengen.
In de pauze krijgt Amber een hele nieuwe look. Haar haar, wat eerst stijl was, is nu krullend en valt mooi over haar schouders. Ook zitten er plukjes doorheen. Ze ziet er nu echt heel anders uit en daar is ze super gelukkig mee. Als ze langs het groepje van Sander loopt fluit Sander zelfs naar haar . Als ze het Engels lokaal binnenkomt is ze helemaal rood aangelopen. 'Gaat het wel?' vraagt Meneer Dassenburcht. 'Hettt gaa-aat superr' hakkeld Amber. Dan begint de o zo leuke les. Iedereen zucht als ze les eindelijk voorbij is.
Over 2 uur heeft Amber haar afspraakje met Sander. Ze is helemaal zenuwachtig. Gelukkig heeft ze nog 2 uur gym, dan moet ze zich wel op iets anders concentreren. De gymles vliegt voorbij. Ze krijgt nog een 8 op basketbal en daar is ze heel erg trots op.
Als ze zich heeft omgekleed fietst ze terug naar school. Ze moet haar boeken nog halen. Dan ziet ze Sander staan, en hij ziet haar. Amber houdt het niet meer uit en fietst naar hem toe. 'Je bent er' zegt Sander stralend. 'Ik kon toch ook niet wegblijven' zegt Amber verliefd terug. Dan omhelzen ze elkaar. De zon gaat net onder. 'Kom je mee?' vraagt Sander. 'Ik heb een verassing voor je'. Dan ziet Amber een ladder staan. Hij gaat richting het dak van de school. Een groot plat dak. Ze klimmen naar boven en dan zitten ze samen te genieten van de zonsondergang. Amber zit half verscholen onder het jack van Sander. Niemand kan dit moment afpakken. Ineens stoot Sander haar aan en zoent haar. Amber laat het toe, ze vindt het geweldig. De eerste kus duurde lang, erg lang. Maar, ze vonden het niet erg.
Ineens is het afgelopen. Het begint keihard te regenen. Daar staat Amber dan, helemaal doorweekt in haar veelste dunne shirtje. Sander ziet het, 'zal ik je naar huis brengen?' vraagt hij. 'Dat lijkt me geweldig' zegt Amber dromerig. Ze willen net wegfietsen als Amber merkt dat haar banden lekgestoken zijn. Er zitten 2 punaises in. 'Kom maar bij mij' zegt Sander. Daar zit ze dan op de stang, ze leunt dromerig tegen Sander aan. Wat is het leven toch geweldig

Thuis aangekomen schrikt ze op. Het is al zeven uur! Ze geeft Sander een afscheidszoen en gaat dan naar binnen. Ze maakt snel haar huiswerk en gaat dan nog even Laika, haar goldenretriever, uitlaten.
Hoofdstuk 3
De volgende dag is Amber al vroeg weer wakker. Ze eet wat en besluit dan om naar school te gaan. Ze ziet het groepje van Sander bij de fietsenstalling hangen. Snel loopt ze naar hen toe. 'Haaii liefie' zegt hij en geeft haar een zoen. De andere jongens kijken allemaal heel jaloers. Stiekem maakt dat me helemaal niks uit!.
Dan komen Sam, Natasja en Dewi het schoolplein opfietsen. Ze slaan bijna steil achterover als ze Amber bij Sander in de armen zien zitten. Ze lopen naar haar toe en nemen haar mee naar de eikenboom aan de rand van het schoolplein. 'En?' vraagt Dewi, 'is het aan?
' 'Mischien' zegt Amber dromerig. Daarna loopt ze weer terug naar Sander en gaat dicht tegen hem aan zitten.De bel gaat. Het eerste uur hebben ze maatschappijleer van mevrouw Sassenheim. Het saaiste vak dat er bestaat, met de slechtste lerares!. Ze kunnen zich maar met moeite concentreren. 'Mag ik even naar de WC?' vraagt Amber na 20 minuten. 'Ga maar snel' zegt mevrouw Sassenheim. Even later loopt ze weer naar de klas toe, plotseling komt ze Sander tegen op de gang. Hij trekt haar mee naar een stil hoekje bij het trappenhuis, 'lieve Amber, ik vraag je nu officieel verkering' brengt hij hakkelend uit. 'O Sander' zegt Amber, 'en ik zeg JA!'. Dan vliegen ze elkaar om de nek en zoenen elkaar.
Na een kwartier komt ineens mevrouw Sassenheim eraan, 'zo, en wat gebeurt hier?' vraagt ze streng. 'Niks' zeggen Amber en Sander tegelijk. 'Kom maar snel weer terug naar de klas' en weg is ze weer. Arm om arm lopen ze terug naar de klas, iedereen die hun 2 zo ziet lopen ziet groen van jaloezie. Na een 10tal minuten gaat de bel.
Dan is het pauze. Amber loopt over de gang met haar vriendinnen. Plotseling wordt ze meegetrokken, een leeg klaslokaal in. En daar ziet ze niemand minder dan ..
Mick!. 'Wat doe jij nu weer hier?' vraagt ze verbaasd. 'Ik moet je wat zeggen' zegt hij koel. 'Wat wil je me dan zeggen?' 'Ik hoorde dat jij iets met Sander hebt?' 'Ja dat klopt, we hebben verkering!' zegt Amber stralend. 'Nou, wist je dat Sander niet te vertrouwen is?' 'Nee, wat is er dan?'. 'Nou hij bedriegt altijd meiden en dan doet hij net of het hardstikke aan is en dan maakt hij het via MSN of SMS weer uit'. 'Man, zo is Sander helemaal niet!' zegt Amber boos, 'wat denk je wel niet?!'. 'Ik wilde je raad geven, maar als je niet wilt luisteren, dan....' 'Dan wat?' vraagt Amber. 'Daar zal ik dan wel iets aan doen' zegt hij. Hij pakt haar vast en wil haar omhelzen. Amber bedenkt zich geen moment, geeft hem een klap midden in het gezicht en rent weg. Voordat Mick haar achteraan kan komen, vlucht ze de meidenWC in. Ze voelt zich ellendig. Ze verzint wel iets dat ze ziek was ofzo. Ow daar gaat de bel al. Ze blijft nog een tijdje in de wc en maakt zich nog een beetje op.
Ineens komen haar vriendinnen de wc binnen. 'Meid, wat is er gebeurd?' zegt Natasja, en slaat een arm om haar heen. 'Dit valt bijna niet uit te leggen' brengt Amber bijna huilend uit.
'Rustig maar meis' zegt Natasja. Dan begint Amber te vertellen. Van Sander en natuurlijk van Mick; 'en toen wilde hij me omhelzen en hij probeerde me te omhelzen. Maar ik gaf hem een klap recht in zijn gezicht en toen rende ik snel weg' een grijns verschijnt op haar gezicht. 'Wij helpen je wel hoor, daar zijn we tenslotte vriendinnen voor' zegt Natasja. 'Trek je er eerst maar niks van aan' vervolgt ze.
Daarna hebben ze Economie. Veel tijd om te kletsen hebben ze daar niet, mevrouw Wassenaar is altijd heel streng. Toch gaan er briefjes door de klas heen, van de jongens. Er zitten 14 jongens bij Amber in de klas en ze voelt dat de briefjes over haar gaan. Ze kijkt eens naar achter, Sander zit zijn proefwerk Frans te leren maar Mick zit naar haar te grijzen. Ze kijkt snel weer naar het bord. 'Wie kan mij het verschil vertellen tussen huishoudgeld en reservegeld?' vraagt mevrouw Wassenaar, 'Amber! zeg jij het maar'. oliebol ze merkte gewoon dat ze niet zat op te letten. 'Ummm, ik weet het niet' zegt Amber. 'Let dan maar goed op' zegt mevrouw Wassenaar geergend terug en gaat verder met de les. Dan hoort ze dat de jongens achterin haar naam fluisteren. Ze kijkt nog eens achterom en dan ziet ze dat Mick naar haar wijst en druk zit te praten met een grote groep jongens. Ze draait zich vlug om en gaat verder met haar werk.
De dag kruipt voorbij, Amber is blij als de bel voor het laatste uur gaat: Nederlands. Hier mogen ze altijd voor zichzelf werken en dat vindt iedereen fijn. Maar nu zegt Meneer Mol dat ze een samenwerkopdracht moeten doen. Ze moeten een werkstuk maken over een provincie in Nederland, in groepen van 3. Ze ziet dat haar vriendinnen al groepen gemaakt hebben, ze wenken haar. 'Kom je bij ons?' vragen ze. 'Ja is goed, even aan meneer Mol vragen'. Nou het mocht dus niet. Wij vet balen. 'Dan kun je mooi met Sander en.. even denken.. MICK samen doen'. Een schok ging door haar heen, met MICK:|, als hij nu maar niks doet. Ze besluit niks te laten merken aan hem. Ze gaat vlug bij hen zitten. Sander slaat een arm om haar heen, iedereen kijkt jaloers, maar Mick kijkt behoorlijk kwaad. Dan beginnen ze met de opdracht, Mick heeft er helemaal geen zin in; hij zit maar boos om zich heen te kijken. 'Wou je nog meedoen?' vraagt Amber. 'Ach Teddybeer op' zegt hij en kijkt snel de andere kant op. 'Wat heb jij?' vraagt Sander. 'Ach man jij moet je kop helemaal dicht houden' 'Ik ga al weg hoor, als jullie toch alleen maar ruzie kunnen maken' zegt Amber en gaat naar de wc.
Als ze terugkomt in de klas heerst er een gespannen sfeer. Mick en Sander hebben ruzie. Als de bel gaat sist Mick: 'Ik krijg je nog wel'. Sander hoort het, 'blijf maar bij mij' zegt hij lief tegen Amber.
Samen met Sander fietst Amber naar huis toe. Ze is bang, bang dat haar wat zal overkomen. Sander zet haar vlak voor haar huis af, geeft haar een zoen en fietst weer door. Thuis aangekomen gaat ze op de computer, ze gaat op het paardenforum. (naam mag niet jah:s). Als ze er een uurtje later weer weg gaat ziet ze tot haar schrik dat het al 4 uur is. Ze pakt snel een kop warme chocolademelk en begint aan haar huiswerk. Bah, Frans. 'Schrijf een verhaaltje over jezelf op in het frans' leest ze. Ook dat nog! Nou ze begint maar.
Bonjour,
Je suis Amber et j'ai 16 ans. J'aime l'hockey et j'adore Sander
Dat schrijft ze op. Verder komt ze niet, toen ze aan Sander (en Mick) denken moest stroomde haar hoofd helemaal leeg. Hierna is haar huiswerk klaar. Ze besluit nog even Laika uit te laten, even uitwaaien in het park. Ze doet Laika de riem om en loopt naar het park. In het park staat een bordje: Honden aan de lijn. Maar daar trekt ze zich niks van aan. Ze doet Laika los, die is altijd zo braaf. Dat had ze beter niet kunnen doen, ineens stapt een politieagent op haar af. 'Heb je het bordje niet gezien?' vraagt hij beleefd. 'Nee' liegt Amber 'waar staat die dan' 'Ja, voor het park' zegt de agent. 'Voor deze keer krijg je een waarschuwing zegt hij, maar het kan echt niet nog een keer'. 'Oke' mompelt Amber en doet Laika aan de lijn. Dan loopt ze naar het hertenkamp, dat is een groot omheind veld met allerlei herten, geiten en schapen, direkt komen er een stuk of 12 jonge geitjes aanlopen op zoek naar brood. Amber geeft ze een stuk van haar appel die ze heel meegenomen. Ze wil net weggaan, als ze geritsel in de bosjes hoort ..
Hoofdstuk 4
Dan ziet ze Mick met een groep jongens. Ze wil weglopen maar ze hebben haar al gezien. Snel rent ze weg, als ze thuis is drukt ze snel Laika naar binnen. Daarna gaat ze snel naar boven toe, ze doet wel net of ze huiswerk aan het maken is. Dan hoort ze de bel, haar moeder doet open. Heel vaag hoort ze de jongens praten met haar moeder. 'Is Amber thuis?' vraagt, volgens Amber, Mick. 'Ja die is er wel, wie kan ik zeggen dat er is?' vraagt Amber haar moeder. 'Haar vriendenclub' grijnst Mick. 'Oke, wacht even'. 'Aaaammmbbbeeer' roept ze naar boven, 'Je vrienden zijn er, kom je naar beneden?'.
Ze probeert snel een smoes te verzinnen. Maar ze kan er geen eentje bedenken. Met knikkende knieen gaat ze naar beneden. 'Ga jij maar lol maken met je vrienden' zegt haar moeder, en drukt haar de deur uit.
Ze lopen allemaal naar het park, Amber weet niks te zeggen. In het park aangekomen wordt Mick ineens onaardig tegen haar. 'Heb je het al uitgemaakt?' vraagt hij boos. 'Wat denk je zelf' zegt Amber verontwaardigd terug. 'Nou, wij hadden wat afgesproken' snauwt Mick ineens. 'Maar ik ben het er niet mee eens, ik doe niet mee aan je stomme spelletjes' zegt Amber nu ook boos. Ze wil weglopen maar ineens wordt ze gegrepen en geblinddoekt. Ze wordt meegesleept naar een plek die ze niet kent. Ze hoort ineens een man zeggen: 'Wat doen jullie met dat meisje?' 'Niks, dit is mijn vriendin' zegt Mick. 'Dat is niet waar' zegt Amber boos. Dan wordt ineens haar arm omgedraaid, een helse pijn gaat door haar heen'. 'Het is een spelletje' zegt Amber verdrietig.
Ze wordt meegenomen naar een plek die naar dieren ruikt. 'Waar zijn we?' vraagt ze bang. 'Dat is een verassing' zegt Mick gemeen. 'Waarom moeten jullie mij hebben dan?' vraagt Amber, 'ben ik dan zo interessant?'. 'Dat zul je binnenkort te weten komen meisje' zegt Mick vals. Daarna wordt ze in een soort van stal geduwd. 'Hier kun je vannacht wel slapen' hoort ze Mick zeggen. 'Dat meen je niet' zegt Amber verontwaardigd. Ze wordt vastgebonden aan een paal en haar blinddoek wordt afgedaan, 'anders vind ik het té zielig voor je' grijnst Mick. Ze binden haar vast. 'Vuil vies rotjoch' sist Amber. 'Heb je niks beters te doen?'. 'Nee' zegt Mick, 'veel succes vannacht, dat zul je nodig hebben!' Daarna lopen ze weg.
Na een half uur heeft Amber eindelijk de touwen die om haar polsen zaten los. Ze maakt de andere touwen ook los. Gelukkig, niet meer dat knellende gevoel. Ze kijkt om zich heen. Dan ziet ze ineens een zwarte schim. Ze vindt een hooivork en gebruikt die als wapen. Op haar hoede loopt ze naar de schim toe. Dan hoort ze ineens gemekker, het is een geitje! Blij verast aait ze hem, in het maanlicht kan ze hem beter zien. Dan schrikt ze op; dit is Bunny, van de kinderboerderij!. 'Yes!' schreeuwt ze uit. Ze weet waar hier de sleutel hangt, omdat ze hier vaak meehelpt met de dieren. Ze pakt hem van de deurpost af en doet de deur open. Daarna zegt ze Bunny gedag en gaat naar huis. Onderweg is ze heel erg op haar hoede maar Mick en de anderen zijn nergens meer te zien.
Als ze thuis komt ziet ze dat het pas half 9 is. Haar ouders zijn op visite, ziet ze op een briefje dat op de keukentafel ligt. Lekker, er ligt een pizza in de oven voor haar. Snel pakt ze een bord en gaat met de pizza voor de TV kijken. Ze schrikt op als de telefoon gaat..
'Met Amber' zegt ze met een lichte trilling in haar stem. Ze hoort een hels kabaal op de achtergrond. Daarna de stem van niemand minder dan Sander. 'Hai schatje' zegt hij lief. 'Heb je wat te doen vanavond?' 'Ja, ik ben aan het oppassen thuis' 'Helemaal alleen?' vraagt Sander. 'Ja, helaas wel' zegt Amber. 'Zal ik naar je toe komen?' stelt Sander voor. 'Ik moet wel even mijn ouders bellen want ze zijn streng in dat soort dingen, ik bel je zo terug'.
Daarna belt ze haar ouders. Ze zegt er maar niet bij dat het om Sander gaat, haar ouders kennen die geeneens, maar ze zegt dat Natasja graag wil komen. 'Is goed hoor, wij zijn tegen half 2 thuis' klinkt het door de hoorn. Ze zegt haar ouders gedag en hangt op. Daarna belt ze Sander op. 'Het mag!' schreeuwt ze bijna door de telefoon heen. 'Super' juicht Sander. 'Ik kom zo', dan wordt er opgehangen.
Even later gaat de bel. Amber kijkt eerst door het raam of het Sander wel is, stel je voor dat het Mick is. Het is Sander, gelukkig. Ze doet open. 'Hoi schoonheid' begroet Sander haar. 'Charmeur' bloost Amber. 'Ga jij nou maar op de bank zitten, dan haal ik iets te drinken' beveelt Amber. 'Cola?' vraagt ze daarna. 'Ja hoor' zegt hij terug. Even later is Amber terug, ze gaat naast Sander op de bank zitten. Ze zet de TV aan en even later zitten ze ingespannen naar Peter A de Fluit te kijken. Net als de ontknoping komt gaat de telefoon. 'Met Amber' zegt Amber vrolijk. 'Hoe ben je in godsnaam ontsnapt?' klinkt het woest door de telefoon. 'Hoe kom jij aan mijn nummer en hoe weet je dat ik ontsnapt ben?' vraagt Amber bang. 'Ja, dat wil jij wel weten he?' 'Maar je hebt nu alweer met Sander afgesproken, dat was niet de afspraak!' zegt de stem, waarvan Amber bijna zeker weet dat het Mick is. 'Ik luister niet meer naar jullie!' schreeuwt Amber door de telefoon. 'Meis, wat is er?' vraagt Sander bezorgd. De telefoon gaat nog eens. Amber neemt niet op. Even later trekt Amber de stekker eruit.
Met horten en stoten, half huilend begint Amber te vertellen. Over Mick, dat hij, sinds ze met elkaar hebben, haar probeert dwars te zitten. En toen sloot hij me op, maar ik ontsnapte binnen het uur, grijnst ze op het laatst. 'Dat heb je goed gedaan' glimlacht Sander en geeft haar een zoen. 'Maar hoe gaat dit verder?, ik ga het niet uitmaken met jou voor hem!'. 'Dat moet je ook niet, doe de stekker van de telefoon er gewoon maar in; ik heb een plan'.
Als Amber de stekker erin heeft gedaan gaat de telefoon weer. Ze neemt op:
A: Met Amber
M: Met Mick
A: Wat wil je nu weer?
M: Denk aan de afspraak, of anders!
A: Rot toch op!
M: Denk erom wat je zegt moppie
A: Wacht even
M: Heel even dan
Sander gebiedt Amber dat ze nog even door moet praten.
A: Ben ik weer, maar als ik het nou niet doe; wat gebeurt er dan?
M: Dat zul je merken, het zal in iedergeval prettig zijn voor mij

A: Zou jij wel willen!
M: Ja inderdaad
Sander grist de hoorn uit haar handen en legt de vinger op haar lippen.
M: Als jij het niet snel uitmaakt met die Sander, dan ben je nog niet jarig!
S: Mick? Wat is dit in godsnaam?!
M: Sander? Wat doe jij nou bij die Stitch?
S: Ze is toevallig wel mijn vriendin, laat haar met rust.
M: Ik ben al die jaren bevriend met je geweest, maar dat is nu over!
S: Laat Amber met rust!
M: Ik pak haar nog wel!
Dan wordt er opgehangen door Mick.
Sander en Amber gaat weer verder film kijken. Als de film is afgelopen zegt Sander blozend: 'Amber, ik heb een cadeautje voor je' Amber pakt het ingepakte doosje aan, als ze het open doet ziet ze een zilveren ketting; een half hart. 'De andere helft heb ik' zegt Sander blozend. 'Dank je wel' zegt Amber uit de grond van haar hart. Dan krijgt Sander een zoen van haar.
Het is al 11 uur als Sander ineens opschrikt, ik moet ook eens naar huis. 'Blijf je niet slapen' vraagt Amber brutaal. 'Ik kan natuurlijk ook even bellen' zegt Sander plagend terug. 'Ik zal ook even bellen' zegt Amber en pakt haar mobiel. Haar ouders geven toestemming, al vinden ze het wel raar dat Amber ineens een vriendje heeft. Maar dat deert haar niet. Om precies 12 uur liggen ze in bed. Sander op een vouwbed, naast Amber. Ze praten nog wat. Daarna valt Sander midden in het gesprek in slaap, hij zij nog wel dat hij kapot was. Had ze maar een beetje geluisterd, denkt Amber lachend. Dan gaat ze ook slapen.
De volgende dag beseft Amber eerst niet waar ze is. Dan ziet ze iemand naast haar liggen. Hij heeft de armen om haar heengeslagen. Heeft ze geslaapwandeld? Direct wordt die vraag beantwoord met 'volgens mij wel'. O ja, Sander sliep bij haar. 'Maar nu moeten we straks wel naar school' zegt Amber tegen Sander. 'Nou en, dan gaan we toch saampjes?' zegt Sander blozend. Ineens bekruipt de angst Amber weer, de angst voor Mick. 'Je hoeft niet bang te zijn voor Mick, ik zorg wel dat hij je niks doet'.
De dag verloopt rustig. Amber weet, zelfs zonder te kijken, dat heel de school groen ziet van jaloezie.
Als ze na school naar Ambers huis fietsen om de spullen van Sander op te halen, zien ze Mick met zijn clubje jongens, op brommers. Ze wordt heel bang, Sander merkt dat. 'Kom maar dicht naast mij fietsen' biedt hij aan. Maar Mick en zijn clubje heeft ze al gezien..
Vliegensvlug komen ze naar hun toe en sleuren Amber van haar fiets af, dan beuken ze met zn allen op haar in, ze schoppen, slaan, trappen en doen nog veel meer dingen om haar maar pijn te doen, daarna willen ze haar de bosjes insleuren. 'Nu kan ze bewijzen dat ze een slet is' zegt Mick luid lachend. Dat nooit! Amber gilt haar longen uit haar lijf, ze schopt zo hard ze kan; maar het helpt allemaal weinig. Voorbijgangers durven niks te doen. Sander loopt naar Mick toe. 'Kan dit nou echt niet op een normale manier?' sist hij hem toe, 'moet het weer zo, waarom pak je haar en niet mij?'. 'Dat weet je best, vuile flikker' schreeuwt Mick terug, 'Jij hebt haar gewoon van MIJ afgepakt' 'Wtf is dit?' Verder komt hij niet. 'Sander help me alsjeblieft' hoort hij Amber schreeuwen. Hij aarzelt geen moment en trekt zijn mes uit zijn zak, die hij altijd bij zich heeft voor in noodgevallen. 'Wie nog met 1 poot aan haar komt, die komt er niet best van af' Daar schrikken de jongens van. Ze laten Amber liggen in de bosjes en gaan ervandoor. Ambers fiets nemen ze mee. 'Eigen schuld, moest je maar meewerken' sist Mick tegen Amber.
Sander treft Amber half huilend en half naakt aan in de bosjes. Haar shirt hebben ze uitgetrokken en er zit een scheur in haar broek. 'Je bent echt net op tijd' huilt ze, tranen van geluk, omdat ze Sander ziet, lopen over haar wangen. 'Ik breng je met alle plezier thuis' klinkt het uit Sanders mond. 'Ja, dat is waar ook; we gingen jou spullen ophalen eh?
' Amber moet lachen. 'Kun je lopen?' 'Nou ik ben helemaal bont en blauw maar dat moet wel lukken' grijnst Amber. Voorop, bij Sander op de stang, gaat ze zitten. Ze leunt tegen Sander aan.Na een tijdje fietsen zien ze Mick en zijn bende weer. Ze houden een deel van haar schooltas omhoog. De rest dumpen ze, terwijl zij het zien, in de vijver. 'Jullie zijn ineens niet grappig ofzo' zegt ze half huilend' 'Daar kom jij nog wel achter' zegt Mick. Die tas kan Amber niks schelen, maar het gaat om het feit dat Mick haar weer wil hebben. Dat voelt niet goed ..!
Hoofdstuk 5
De volgende laat heeft Amber zich verslapen. Bijna 10 minuten later komt ze op school, snel zoekt ze het juiste klaslokaal. Gelukkig, Sassenheim is er nog niet. Dat kon ze er niet bijhebben, omdat ze al heel vaak te laat was gekomen. Snel gaat ze zitten, vluchtig kijkt ze de klas door: er is bijna niemand. Natasja had de mazelen, de anderen waren ook ziek; hoorde ze gisteren aan de telefoon. Tot haar schrik ziet ze dat Sander ook ziek is. Toen bekroop haar pas echt angst, wat als Mick haar weer moet hebben?, ze is echt heel bang maar probeert om dat niet te laten zien. Het ziet eruit dat Sassenheim er nog niet is, waar zit die toch?, niet dat ze het erg vind, maar toch.
Plotseling voelt ze dat ze naar achter wordt getrokken, dan voelt ze dat iemand haar probeert te omhelzen. Ze hoopt dat het Sander is, maar nee; het is Mick! 'Wil je me alsjeblieft even loslaten?' probeert ze nog. Maar dan legt Mick zijn lippen op de hare. 'Mensen, even stil zijn; wij hebben sinds gisteren verkering' hij gaat trots naast Amber staan. 'Dat is helemaal niet waar!' zegt Amber boos. 'Moest je maar meewerken!' sist Mick en draait haar arm om vanachter. 'Het is zo' zegt Amber half huilend.
De hele dag kan Amber de aandacht er niet bijhouden, ze krijgt 100en briefjes van allerlei jongens, dat het goed was dat ze met Mick had. Verder was alleen Lucy aanwezig (de rest was er allemaal niet), maar die zat toch alleen maar met de neus in de boeken en lette er toch niet op. Amber is boos, heel erg boos. Hoe durft hij?, die smeerlap! Ze zal hem eens goed de waarheid zeggen na school. Om 15.00 uur is iedereen blij dat ze uit zijn, maar Amber niet. Ze ziet er als een berg tegenop. Op het schoolplein ziet ze Mick en zijn club staan, hij grijnst naar haar. Ze loopt naar Mick toe. 'Hé babe' zegt Mick. 'Kunnen we even praten?' Amber probeert niet boos te doen, straks wil hij niet en verandert er niks. 'Tuurlijk, ik loop wel even mee' Als ze bij de fietsenrekken zijn, begint Amber. 'Waarom zitten jullie mij altijd achterna, zaten jullie aan mij en waarom deed je net of we verkering hebben?' bij het woord verkering kijkt Amber heel vies. 'Gewoon, jij hebt hier niks tegen in te brengen; als je dat wel hebt rekenen wij wel met je af'. Amber is helemaal sprakeloos. 'Hallo, ik ben geen speelpop ofzo?!' schreeuwt ze terug. 'Dat bepaal ik zelf wel!' schreeuwt Mick terug; 'ik weet hoe graag je wilt. Ik denk trouwens niet meer dat Sander verkering met jou wil blijven houden, nu hij morgen van mij persoonlijk krijgt te horen dat jij voor mij gekozen heeft!' 'Dat doe je niet!' Amber is nu heel erg boos. 'Ik spreek hem toch wel eerder dan jou' 'Babe, ik heb zijn mobiel; wat dan nog?' oliebol, ik heb zijn adres niet! denkt Amber. 'Als jij ooit iets tegen Sander vertelt, zorgen wij dat hij van deze aardbodem verdwijnt. 'Doe dat niet! alsjeblieft' 'Als jij verkering met mij hebt, dan doen wij het niet. Je moet ook op MSN zetten dat wij verkering hebben, anders lijkt het niet echt' 'Nou goed dan,' huilt Amber 'Maar doe hem niks'. 'Dat beloof ik babe' dan geeft hij haar een zoen.
Verder?