[TEK] Hoi haai!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[TEK] Hoi haai!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 16:55

Afbeelding
Effe een haai in elkaar geflanst... vindt de voorkant goed, alleen hij heeft zo'n rare rug? Ik heb het deze keer een beetje simpel gehouden. De onderkant zijn trouwens GLITTERS die met Pritt vastzitten voor een mooi glitter effect, vondt ik wel mooi!

ORGINEEL:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 09-12-08 17:11, in het totaal 2 keer bewerkt

marjoke

Re: [TEK] Hoi haai!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:02

Ik moet zeggen dat ik dit het beste vind wat ik van jou al heb gezien. Lachen
Om te beginnen mag je contrast wat omhoog, zodat hij wat spettender wordt. Het oog bijvoorbeeld mag een stuk donkerder. Maak het grijs, eerder zwart. Lachen
Zijn rug vind ik niet zo raar hoor, alleen zijn vin misschien. Als ik me een vin van een haai voorstel, denk ik aan iets scherp, iets dreigends. Deze vin zou ik meer op een dolfijn plakken. Lachen
En de glinsters onderaan vind ik er niet zo goed bij passen, maar dat is smaak zeker.. Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 19:22

marjoke schreef:
Ik moet zeggen dat ik dit het beste vind wat ik van jou al heb gezien. Lachen
Om te beginnen mag je contrast wat omhoog, zodat hij wat spettender wordt. Het oog bijvoorbeeld mag een stuk donkerder. Maak het grijs, eerder zwart. Lachen
Zijn rug vind ik niet zo raar hoor, alleen zijn vin misschien. Als ik me een vin van een haai voorstel, denk ik aan iets scherp, iets dreigends. Deze vin zou ik meer op een dolfijn plakken. Lachen
En de glinsters onderaan vind ik er niet zo goed bij passen, maar dat is smaak zeker.. Lachen
Achja, ik wilde weereens wat anders tekenen dan alleen maar dolfijnen (al zie je dat wel terug in de tekening.) Zoals je wel op de foto kan zien is de vin óók afgekapt, dus ik heb het zo maar gelaten. Ik wilde met de glitters de weerkaatsing van de zeebodem naabootsen. Het oog heb ik minder zwart gehouden om het wat levendiger te houden. De foto is blijkbaar van vóór naar áchteren genomen. Maar die staartvin vindt ik nog steeds een beetje bagger. Moet toch wat meer haaien tekenen om dat onder de knie te krijgen. Kop daarentegen ben ik wel weer tevreden over. Lekker vervaarlijk!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:51

Je gaat idd erg vooruit. Ja
Het lijkt wel of ie een wereldkaart op zijn rug heeft staan trouwens. Apart!
Kun je de glitters nog veranderen? Als je die niet eronder, maar erboven plakt lijkt het of de haai net onder het wateroppervlak door zwemt.
Jammer alleen van die grijze contourlijn om die blauwe schaduw op de rug heen.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:57

Die kop is echt heel goed gelukt. Hij heeft dat emotie-loze wat een haai heeft. Bij dolfijnen kun je de intelligentie in de ogen zien, bij haaien heb ik dat altijd wat minder.

Wat de rug betreft, ik denk dat hij iets te kort is. Als je naar de foto kijkt, zie je dan dat er na de zijvin nog een stukje rug te zien is voodat de staart begint? Op de tekening zie je dat stukje rug niet meer, de staartvin begint al achter de zijvin. Lachen

Misschien kun je ook nog zo´n contourlijntje zetten bij de schaduw rond zijn bek? De suggestie van Oneilltje voor de glitters is denk ik een hele goede. Ja

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 20:05

Er is een verschil tussen een oog zwart kleuren en het contrast omhoog gooien hoor. Knipoog
Je kan een oog met hoog contrast maken en licht laten weekaatsen in het oog. Maar een haai heeft denk ik wel vrij dode ogen. Ze lijken op de foto ook meer op een holte dan op een bol. Dus het zou toch sprekender zijn als et constrast omhoog gaat lijkt me. Is maar een hint hoor.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:12

Ik vind hem ook leuk. Maar idd, meer contrast zou leuk zijn. Ik denk dat die rug zo raar lijkt omdat de staartvin te snel eraang eplakt zit om het zo te zeggen. Ik denk als je de rug nog een stukje door had laten steken, dat het dan anders was geweest, vooral als je dan dat ene stukje rug in een kromming zou hebben geplaatst. Oké, het klinkt allemaal heel onlogisch, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel Tong uitsteken

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 22:16

Ben ik het nou of zijn die borstvinnen nou buiten proportioneel groot? Wat denken jullie? (twijfelde al aan toen ik er net mee begon...)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:20

nee dat is het niet, als je goed kijkt naar de verschillen zie je op de foto onder de borstvin nog de kronkel van de staart, voor mijn gevoel maakt dat de haai lang. en die heb je minder in je tekening.

ik zie gewoon de vooruitgang in elke tekening Haha! heel leuk, een echt heel erg duidelijk herkenbare haai

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:36

Ik denk dat de haai op de foto anders gedraaid is dan in je tekening. De haai op de foto zwemt in een kromming waardoor zijn rug langer lijkt. In je tekening heb je de haai net iets anders gedraaid.
En wat Elanor zei over dat stukje rug wat ze mist klopt ook volgens mij.
Maar al met al, vind ik het echt super knap wat je doet, zie weleens meer wat van jou voorbijkomen en toch vind ik dat je elke keer weer vooruit gaat. Super tof!