[FOTO] Ook maar een zelfportret..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

[FOTO] Ook maar een zelfportret..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 19:11

Na alle mooie zelfportretten die ik hier tegen kwam, heb ik het er zelf ook maar eens op gewaagd..

Nou is het probleem dat ik niet echt een mooi gezicht heb (heel lang!).. Ik weet dat je hem dan recht van vore moet nemen en moet zorgen dat ik mn kin iets omhoog heb, zo lijkt ti wat korter.. Nou gaat dit allemaal wat lastig met een grote spiegelreflex in je handen van 3kg!

kortom: need TIPS!!! wie kan me helpen!!

.
.
.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

.
.
.

(PS: de foto's zijn wel in een studio gemaakt..)

Anoniem

Re: [FOTO] Ook maar een zelfportret..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:15

Technisch zijn ze opzich wel oké, erg neutraal, niet bijzonder of spannend, maar wel netjes.
Ben alleen niet weg van de poses. Wederom erg simpel.
Enne.. smile like you mean it!
Je bent hartstikke mooi! Lekker lachen, spreekt zo'n foto meteen al veel meer uit.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 19:18

je bent vrij beperkt in je poses als je een camera van 3 kg in 1 hand moet houden, vol met draadjes hahaha

Het belangrijkste voor mij is nu om de vorm van mn gezicht te kunnen verandere (door hoek of licht..)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:22

je word inderdaad beperkt. Heb je geen statief? op de eerste foto kon je misschien beter je mond dicht houden? nou lijkt het net of je lip heel raar is terwijl het gewoon je schaduw is Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:22

Ik doe niet aan excuses als mensen om commentaar vragen, dan moet je niet posten of een andere oplossing zoeken voor het probleem, maar dat is mijn mening. Haha!

Hmm, ik vraag me af of je het moet willen veranderen. Persoonlijk vind ik het niet storend. Probeer je sterke punten juist naar voren te halen. Je hebt een stel mooie ogen en een mooie mond, ga niet zitten camoufleren maar juist aandikken wat wel goed is, werkt vaak stukken beter.
Probeer verschillende stijlen uit, heel lief gefotografeerd, heel rauw, zwart wit, veel kleur, high-key, low-key, gewoon experimenteren. Buiten de doos denken. En ook andere mensen fotograferen, heb je meteen het probleem niet meer dat je beperkt ben in je poses. Knipoog

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 19:27

lovey_ou schreef:
je word inderdaad beperkt. Heb je geen statief? op de eerste foto kon je misschien beter je mond dicht houden? nou lijkt het net of je lip heel raar is terwijl het gewoon je schaduw is Knipoog

ook met een statief moe tje op het knopje drukken.. Knipoog

Guernica schreef:
Ik doe niet aan excuses als mensen om commentaar vragen, dan moet je niet posten of een andere oplossing zoeken voor het probleem, maar dat is mijn mening. Haha!

Hmm, ik vraag me af of je het moet willen veranderen. Persoonlijk vind ik het niet storend. Probeer je sterke punten juist naar voren te halen. Je hebt een stel mooie ogen en een mooie mond, ga niet zitten camoufleren maar juist aandikken wat wel goed is, werkt vaak stukken beter.
Probeer verschillende stijlen uit, heel lief gefotografeerd, heel rauw, zwart wit, veel kleur, high-key, low-key, gewoon experimenteren. Buiten de doos denken. En ook andere mensen fotograferen, heb je meteen het probleem niet meer dat je beperkt ben in je poses. Knipoog

Is geen excuus, is de reden Knipoog

Ja, daar heb je gelijk in! Wil wel weer op andere gaan oefenen (dan heb ik niet helemaal voor niets een hele studio in huis..) dus als er vrijwilligers zijn Knipoog

Bedankt voor je tips!

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:28

Romyv schreef:

Afstandsbediening Pling

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 19:29

*Tequila* schreef:
Romyv schreef:

Afstandsbediening Pling

heeej, dat is wel een hele goede!! Nooit op gekomen Bloos

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 22:07

een beetje blush aanbrengen op de kin en jukbeenderen(niet hoog) maakt je gezicht minder lang.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 17:07

een lang gezicht is juist mooi!

jammer dat ze niet helemaal scherp zijn
en verder vindt ik de houding en uitdrukingen niet erg mooi

peninna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 17:24

Een paar tips als je een zelfportret wilt maken.
1. Gebruik een statief en afstands bediening.
2. Als je in een studio werkt met een effen achtergrond gebruik dan zo veel mogelijk diepte om een zo'n groot mogelijke kans te hebben op een scherpe foto. Je kan ook een object op de plaats zetten waar je gaat zitten en daar op scherp stellen.
3. Zet een grote spiegel direct achter je camera zodat je zelf je houding kan zien.
4. Als je modeling lichten hebt zet die eerst aan om te beoordelen hoe de lichtval is.
5. Het meest belangrijke, bestudeer je eigen gezicht om te bepalen wat de meest voordelige pose is (uiteraard voor je eigen gevoel) en hoe je karakter het beste uitkomt.

Succes met een volgende sessie.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 09:37

Volgens mij is het niet helemaal duidelijk, maar het gaat niet om mij gaat om hoe je een lang gezicht mooi kan fotograferen!! Ik sta achter de camera, omdat ik er een hekel aan heb om er zelf op te staan :S