Josav, de neus is inderdaad nog niet helemaal klaar, ik wil nog wat gaan uitproberen met kleurgebruik en andere penselen
Straks eens een nieuwe laag aanmaken en gewoon wat kliederen en zien wat er uit komt. Ik werk in mijn schilderijen meestal graag met blauw bij de schaduwen en geel bij de highlights enzo, dus dat ga ik hier ook proberen.
De snorhaartjes heb ik inderdaad bewust erbij gezet. Door de verkleining is het niet zo goed te zien, maar hier de neus op 100%:

Heb wordt inderdaad mijn eigen tinker, maar wel een beetje aangepast (oortje stond naar achteren, manen beetje netter enz)
Ik heb ook met transparantie gewerkt. De eerste laag is 100%, daarna vooral met 10% tot 20% om mooie overgangen te krijgen. En dus inderdaad ook met lagen gewerkt.
De foto heb ik eerst eronder gelegd en overgetrokken (ben erg lui vandaag
was me even te veel werk om helemaal zelf te schetsen
maar dat is normaal niet zo'n probleem. voor de volgende tekening wil ik sowieso een zelfbedachte pose uitvoeren, dus dan moet ik em sowieso met de hand schetsen) Daarna heb ik de basiskleuren met het pipetje gepakt, beetje helderder gemaakt, en rechts in de tekening gezet. Toen de fotolaag verwijderd, en ik heb de uitgeprinte foto naast me liggen zodat ik niet steeds hoef te schakelen tussen de vensters
pinuts, bedankt voor t compliment
Ik heb deze tekening ver ingezoomd en daardoor lijkt het van veraf al snel erg realistisch. En verder schilder ik heel veel naambordjes met acryl, dat moet ook allemaal heel minuscuul en realistisch, dus ik heb wel al wat kunnen oefenen