[TEK] Paarden van de apocalypse. Hulp nodig!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

[TEK] Paarden van de apocalypse. Hulp nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 23:01

Voor school ben ik bezig met een tekening, je mocht een eigen thema kiezen. Ik koos voor de Apocalypse en heb dit vertaald dmv het schilderen van 2 paarden. Maar nu wil ik er vuur omheem tekenen en het is een beetje mislukt vind ik zelf Clown . De paarden en de achtergrond zijn overigens met acrylverf en op aanbeveling van mijn leraar ben ik het vuur met pastelkrijtjes gaan maken. Maar dit was niet zo'n succe, heeft iemand tips ?

Schilderij/Tekening:
Afbeelding
met flits.
Afbeelding
zonder flits

highwaykind

Re: [TEK] Paarden van de apocalypse. Hulp nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 09:57

Kan je het vuur niet gewoon ook met acryl maken? Pastel lijkt niet zo geweldig te pakken... Clown

Klodder retarder erdoor, en dan oranje geel rood wat blenden? Dan springen de kleuren er denk ik veel mooier uit!
Google images "fire" er naast voor inspiratie (vormen van de vlammetjes kan wat beter imo) Knipoog?

Gaaf die hoofden zo trouwens!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:39

Ik sluit me aan bij hwk, de vorm van de vlammen is onnatuurlijk. Ik snap opzich de suggestie van pastel wel van je leraar, want daarmee kan je het wel wat minder hard opzetten dan de paarden wat ook wel een leuk effect geeft. Persoonlijk zou ik ze ook wat knallender maken, met óf beter afgevend pastelkrijt en anders idd acryl. Wel even zoals hwk al zegt even een voorbeeldje van vuur erbij halen zodat het wel realistisch word. De paarden zijn geweldig Ja

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:52

Acryl met redelijk veel water (en/of retarder) kan ook erg mooi in laagjes opgebouwd worden. Duurt wel een halve eeuw maar geeft erg mooie diepte, en dan is het toch nog steeds een wat zachter/ander effect dan de andere acryl?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 18:30

Bedankt voor de reacties, vandaag ook nog een beoordeling gehad van deleraar. Ik ga deze laag krijt erafhalen en dan licht met verf schilderen en dan eventueel met krijt eroverheen Lachen . Ook moest er nog iets in het witte vlak rechtsonder bij het paard. Daar moet ik ook nog iets op verzinnen.

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:13

Kan je daar ook geen vlammen maken dan? Dan lijkt het of ze echt in het vuur zitten/komen. Verder ben ik erg benieuwd naar je nieuwe vlammen. De mondholte zou naar mijn idee eigenlijk ook zwart moeten, dat het schedel idee nog wat duidelijker wordt. Dan gaan ze nog meer van gewoon paard (rechterkant paard) naar skelet paard (linkerkant paard), als het tenminste de bedoeling is die overgang te hebben. Anders zou ik alleen de bruin/paars schaduw wat aanzetten die je nu ook hebt staan. Ze vallen mij wat te weinig op. Op de foto met flits tenminste, op de foto zonder flits lijken ze wel aardig donker.
Of misschien zwart met heel licht wat vlammenschijnsel erin van het vuur Clown Afijn, ik ben benieuwd naar de update Haha!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 22:43

Hij is nu af, en iets anders geworden maar bleef er moeite mee houden. Foto zal ik maken zodra ik hem weer thuis heb.