2 hoefijzers, wat mee te doen? Ideeën??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

2 hoefijzers, wat mee te doen? Ideeën??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:45

Vandaag is de hoefsmid nog geweest bij mijn paard die morgen weggaat, de ijzers waren al een keer verlegd, dus hij kreeg nieuwen onder. Omdat het ijzer nu niks meer waard is nam de hoefsmid ze niet mee. Nou bedacht ik me dat het natuurlijk wel leuk is om met die ijzers nog iets te doen, iets leuks te maken als aandenken aan mijn paardje Lachen

Iemand enig idee? Voorbeelden, suggesties?

Via de zoekfunctie hier heb ik al wat gevonden, maar iemand nog meer ideeën dus?? Lachen

R0X

Re: 2 hoefijzers, wat mee te doen? Ideeën??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:47

Mijn schoonouders hebben een kapstok van hoefijzers!

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:54

Toen ik op ijsland woonde had onze bejaarde buurman voor ons een heel mooi kerstcadeau gemaakt.

Het was een rechtopstaande ijzeren staaf, met rondom een aantal hoefijzers aan de bolle kant eraan gesoldeerd. Op de 2 uiteinden van alle hoefijzers had hij houders gemaakt voor waxinelichtjes, en bovenaan in de staaf stond een ster. Gaf een supergaaf beeld!
Het is een beetje krom uitgelegd, als je een foto wil dan moet je het maar even zeggen ik denk dat ik er nog wel eentje kan vinden van de kerst-buffet-tafel.

Je hebt hier wel meerdere ijzers voor nodig, maar als je een niet al te grote maakt kan het denk ik ook wel met 4 (of heb je er maar 2?)

Groetjes!

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:38

een fotolijstje! Ja

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:40

Ik heb een setje ijzers van mijn paard goed geschuurd, in de metaalgrondverf gezet en zwart geschilderd. Met rode letters zijn naam erop en in het oranje en geel bloemetjes erop, ziet er erg leuk uit. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 22:14

Naam erop verven, en een foto erachter plakken Lachen

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 10:23

heb je er maar 2? Hmm..

Om ze goed schoon te krijgen, in de cola leggen! Dan gaat roest en dergelijke (wat er bij mij al op zat) heel goed af.

Van 4 ijzers maakten wij vaak kaarsenstaanders (soort klavertje vier, de stiftgaten boven elkaar leggen en dan met schroefjes vastzetten daardoor, schaaltje er bovenop en klaar is 't kaarsje!

Van de laatste 25 ijzers hebben mijn ouders voor mij een tafeltje laten maken!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:27

Ik heb een keertje één hoefijzer helemaal gladgeschuurd, en daarna met zilververf geschilderd Lachen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:53

ik heb inderdaad ook 2 ijzers met een staalborstel afgedaan, en daarna zilver gespoten
en met een hotfix blingsteentjes erop gemaakt
nu hangen ze bij 5 zilverkleurige fotolijstjes aan de muur ,hartstikke mooi Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:26

Ik denk dat ik ze idd maar gewoon schoon ga maken, spuiten met zilver of goudverf en dan op de muur doe. Mooie foto van hem er tussen.. Ben niet zo creatief dat ik er iets bijzonders van kan maken Knipoog
Gaat om het idee, waren zijn laatste ijzers bij mij, heeft ie zijn Z2 punt op gelopen, gaat om het idee Lachen

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:51

dan zou ik ze niet glad gaan schuren maar de gebruikssporen mooi laten zitten... blanke lak erover... dat geeft veel sfeer vind ik persoonlijk, dat laat echt zien dat ze gedragen zijn, dat maakt het tot sydneys unieke ijzer Lovers
En dan schuin naar rechts/links hangen, dan valt niet al het geluk uit maar steeds een beetje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 19:08

Ja wou alleen ff met de staalborstel nog het losse zand eraf halen en dan gewoon opspuiten, blanke lak vind ik niet zo mooi, zie je het roest Clown

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:54

dan moet je ze in de cola leggen, weg roest Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:56

Nou mijn ervaring is dat roest niet helemaal weggaat met cola Knipoog En je houdt kleurverschil, dus ik spuit ze op, zilver denk ik Lachen