[TEK] Arabier in pastel krijt (tips!!)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Norway_girl

[TEK] Arabier in pastel krijt (tips!!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 19:41

Hallo allemaal,

Ik heb al een hele tijd niet veel meer getekend, maar op school doe ik nog wel eens wat extra tijdens de lessen.
Dit is mijn eerste pastel krijt tekening, en ik vind het bar lastig Bloos Ik moet eerlijk zeggen dat ik ermee begon zonder ook maar iets van deze techniek af te weten, ik heb de tekening dus gemaakt in de hoop dat ik van jullie tips kan krijgen.
Ten eerste vind ik hem zelf te "vlekkerig" zowel de kleuren zijn rommelig en het is allemaal wat vaagjes. Verder zie ik er niet echt meer een arabier in en kloppen niet alle verhoudingen allemaal, en het lijkt niet helemaal af.

Misschien wil ik te snel?

Ik hoor heel graag jullie tips! Ook hoe jullie met pastel krijt werken, kleuren mengen, etc, alvast bedankt Lachen

In stappen:

1)
Dit zag er naar mijn idee toch aardig uit.
Afbeelding

2)
Hier ging het mis.
Afbeelding

3)
En klaar, nou ja klaar.
Afbeelding

Groetjes!

LeonieL

Re: [TEK] Arabier in pastel krijt (tips!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:53

Hee
Ik heb net veel verstand van pastels, Maar kan wel m'n mening geven en tips geven xd

Ik vind de manen errug leuk!
Die lijken 'echt' zeg maar
Ik vind het heel irritant kijken ddat je niet het hele paard getekend hebt, maarbuiten dat

* Ga met potlood schetsen, nog meer schetsen, tot dat je het helemaal goed vind (kijk naar paarden foto's enz)
*kijk goed naar de kleuren (het is heel leuk dat je met kleuren uitprobeert hoor:P) maar een paard ziet er niet zo uit (kwa haarstructuur enzo)
*bij de neusgaten heb je er helemaal een lijn omheen gemaakt,
ga daar alternatieven voor zoeken( dus laagje voor laagje, )
dan krijg je een heel ander, en mooier effect

** Jammer , dat het hoofd zo dik is, Maar zeker mooi voor de eerste keer

Met hoe je moet mengen weet ik niet,
Maar succes, met je volgende tekening!
Kuss

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 19:55

Bedankt voor je bericht Lachen

Die kleuren heb ik express zo gedaan hoor Knipoog Is ook gebaseerd op een foto (die ik helaas niet meer vinden kan)
Ik zal zeker wat met je tips doen!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:04

Je hebt nu in vlekken gewerkt, dat kan heel mooi zijn, maar je kunt ook allemaal kleine streepjes zetten in de vorm van de haartjes. Het hoofd lijkt nu nog vrij plat, ik zie dat je wel hebt gekeken naar de botstructuur in het hoofd van het paard. Dit zou je nog wat kunnen verduidelijken door meer met high en lowlights te werken. Dat kun je met die haarstreepjes dan weer verduidelijken door dan met de rondingen mee te tekenen.
Manen zouden nog wat higlights kunnen gebruiken, deze lijken nu erg plat. Zwarte manen zijn niet zomaar zwarte streepjes, daar kunnen veel kleurgloeden overheen hangen, met op bepaalde plekken highlights kijk maar eens goed.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 16:21

Oei bedankt voor je info Janique! Misschien heb ik deze tekening toch te snel af willen maken. Dat met die haartjes ga ik zeker onthouden. Ja

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 21:00

Niemand meer? Ik wil van het weekend weer aan de gang hoor Lachen