[DIGI] (W.I.P) mijn eerste digi paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Draflinger

[DIGI] (W.I.P) mijn eerste digi paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 16:04

Sinds een aantal dagen ben ik in bezit van een wacom tekentablet
Ik teken met het progamma corel painter essential 3
Dit is mijn aller eerste tekening en heb ik er voorheen nog nooit mee gewerkt met een wacom en ook nooit met een tekenprogamma. Het is voor mij dus heel erg uittesten enzo...
Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven, maar houd het aub vriendelijk want dit is pas mijn aller aller eerste keer
Ik heb al mijn vorige stappen ook opgeslagen Lachen
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 26-11-08 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] aangepast -> Digi-> [DIGI]

MlieZ88

Re: Digi (W.I.P) mijn eerste digi paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:16

oioi al een goed begin zo voor het eerst!
ik heb wel wat tips Knipoog
* probeer de kleuren in elkaar over te laten lopen. zo heb je links op ht gezicht onder het oog opeens een licht(rose) plek! en die loopt niet over in het bruin.
* het is nog erg krasserig, ik teken zelf niet digitaal maar ik weet dat er een tool is waarmee je kleuren in elkaar over kan laten lopen
* ik zeg eht altijd bij heel veel mensen, het is een vaak gemaakte fout: gebruik geen zwart in een schaduw! beter gezegd, gebruik nooit zwart!
de schaduw van deze kleur is heel donkerbruin met waarshijnlijk wat oker en rood ofzo er door heen. zwart maakt een kleur 'vuil' en daarmee haal je de warmte weg!

nogmaals, zo voor de eerste keer vind ik het al aardig gelukt! Lachen

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:17

*Jaloers*
Hoe doe je dat de eerste keer?
Ik vind de lijntjes op de hals nog wel heel slordig maar dat komt wel goed denk ik.

lizzyke15

Re: [DIGI] (W.I.P) mijn eerste digi paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:03

ik vind het wel mooi 'grof' getekend, ook het kleurverschil in z'n snoet is mooi al is het stuk waar de donkerestreep staat net iets té (de rest trouwens niet hoor Knipoog ) het bovenste stuk van z'n bles zou ik net iets witter maken. de oren en het oog zijn heel goed gelukt!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 18:06

owkee dankje wel voor de tips.

Hoe bedoel je met de schaduw zwart? de achtergrond kleur die ik gebruikt heb ?

ik heb de tool van het vervagen van lijnen helaas nog niet gevonden.. maar ga straks even rustig zoeken Lachen

Ik doe dit idd voor het aller eerst. Dit is mijn eerste digitale tekening, ik schilder en teken verder wel maar dat vindt ik niet te vergelijken met digitaal tekenen Lachen

heb al wel weer wat verbeterd zal straks nog even een updatje plaatsen, heb de neus ietsie langer gemaakt en wat mooier al (al zeg ik zelf) haha.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:11

Tja ik ben dus absoluut geen tekenaar hoor. Dus ik zeg alleen maar wat ik als kijker zie.

Vindt de hals aanzet achter het oor een beetje raar. Alsof het te laag zit?

Verder lijkt zijn bles heel harig. Terwijl de rest niet zo harig overkomt.

En de omlijning van de oren vindt ik te aanwezig!

Verder vindt ik het echt een hele geweldige tekening!!

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:13

Zo, dat ziet er goed uit voor je eerste zeg! Bloos! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat! Haha!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:30

Ziet er goed uit zo Ja erg knap om dit voor een eerste keer neer te zetten.
Ik denk dat een kant en klare handleiding er zo niet is. Wel stapsgewijs natuurlijk dingen die op een bepaalde manier neergezet kunnen worden, maar uiteindelijk is het een kwestie van jouw handtekening aan een werk meegeven, dus zelf gaan ontdekken en doen. Denk dat je wat dat betreft al een goede start hebt gemaakt Ja
'Het oogje vind ik erg sprekend. Wat betreft 'het totaal' vind ik het feit dat je nog kan zien dat het getekend is érg prettig. Ben benieuwd naar meer Lachen

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 19:21

dankje wel, zal zo even een updatje doen Lachen

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 19:45

hier een updateje

Afbeelding
Afbeelding

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:36

met zwart bedoel ik 'onder' de bles en bij het 'jukbeen' bijv.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 08:03

MlieZ88 schreef:
oioi al een goed begin zo voor het eerst!
ik heb wel wat tips Knipoog
* probeer de kleuren in elkaar over te laten lopen. zo heb je links op ht gezicht onder het oog opeens een licht(rose) plek! en die loopt niet over in het bruin.
* het is nog erg krasserig, ik teken zelf niet digitaal maar ik weet dat er een tool is waarmee je kleuren in elkaar over kan laten lopen
* ik zeg eht altijd bij heel veel mensen, het is een vaak gemaakte fout: gebruik geen zwart in een schaduw! beter gezegd, gebruik nooit zwart!
de schaduw van deze kleur is heel donkerbruin met waarshijnlijk wat oker en rood ofzo er door heen. zwart maakt een kleur 'vuil' en daarmee haal je de warmte weg!

nogmaals, zo voor de eerste keer vind ik het al aardig gelukt! Lachen

Welke is dat dan? Ik neem aan dat je niet smudgen bedoelt? Dan gaat gelijk de hele structuur verloren...
Draflinger, ik had al gezegd dat ik het een mooi begin vind Haha! Je gaat er nog goed in worden Ja

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:12

Inderdaad smudgen is absoluut af te raden. Om het toch wat meer in elkaar over te laten lopen zodat de meest ruwe overgangen iets minder worden kun je je opacity (dekking) van je kwast omlaag gooien. Op die manier ga je dus met een wat dunnere versie van de kleur (je kunt het een beetje vergelijken met je verf wat verdunnen met water) over je tekening heen. Omdat het niet helemaal dekt, blijft je structuur mooi bewaard, maar is je overgang wat minder hard. Ik heb het idee dat deze tekening continu met 100% opacity is getekend, door die dekking te variëren krijg je weer een extra toevoeging aan je portret, probeer het maar eens uit!

Verder vind ik het net als de rest een goed begin, probeer ook in het digitale tekenen je eigen stijl te ontdekken, en hoe meer je ermee oefent hoe makkelijker het allemaal gaat. Het is in het begin net als met iedere andere teken/verf-techniek een kwestie van uittesten en proberen.

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:16

Heel mooi! Erg knap, succes er mee.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:43

Mooi begin, maar vind de overgangen ook nog wat te hard. Maar je kunt met een opacity van honderd ook prima een portret maken hoor, met de goeie brush en kleine penseelstreekjes. Ik denk dat je nu nog ietwat te grof gewerkt hebt. Doet opzich niet zoveel afbreuk aan het portret, want het is wel een leuk beeld, maar voor de volgende keer zou je wat meer kunnen experimenteren, en ook met kleur!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 10:51

heb het even opgezocht, blijkt dat ik steeds met een opacity van 63 werk. Dus niet 100 % maar ik heb dus contstant deze opacity... maar ik zal is gaan experimenteren met wat minder dan 63 %

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 01:37

Vooral lekker blijfen oefenen Lachen Je krijgt vanzelf de handigheid.