Het klopt dat dit verhaal ook op HT staat. Ik ben die pintogirl2

--
Amber is net nieuw op het Groendal College. Ze is een zelfverzekerde meid en het duurt niet lang voor ze vrienden maakt. Maar dan gebeurt er iets wat haar leven zal beinvloeden..
---
Hoofdstuk 1
'Ammmberrr' klinkt het van beneden, 'opstaan'. 'Ah nee, geen weekend meer, oliebol!' denkt Amber en gooit de dekens van haar af. Ze gaat uit bed en stapt onder de douche. Als ze terugkomt en zich aangekleed heeft bekijkt ze zichzelf in de spiegel. Vandaag de eerste schooldag in de bovenbouw op haar nieuwe school, dan moet ze wel goed voor de dag komen, vind ze. Ze pakt haar mascara en lipgloss en maakt zich op. Daarna doet ze haar haren in een staart en gaat naar beneden. Daar gaat ze aan tafel zitten en eet een boterham met hagelslag. Dan stormt haar zus Melissa binnen, 'Amber, je moet nu echt naar school gaan, anders ben je te laat!'. 'Verhip' Amber kijkt op de klok. Al kwart voor 8!. Ze drinkt snel nog een beker melk en pakt een appel voor onderweg.
Dan pakt ze haar fiets uit het schuurtje. Ze doet haar tas onder haar bagagedragers en gaat met een goed humeur naar school. Op school aangekomen is ze compleet verbaasd, wat is het hier groot!. De school is enorm en ook heel erg mooi.
Ze gaat naar de fietsenstalling en wil haar fiets neerzetten. Dan gaat de bel. Ze schrikt op en heeft niet door dat er een groepje jongens aankomt. Ze knalt volop de voorste jongen, verliest haar evenwicht en valt. 'Gaat het?' word er gemompeld door de voorste jongen die niet weet wat hij moet uitbrengen. Er komen inmiddels ook andere mensen binnen. 'Ja hoor' zegt Amber. 'Fijn voor je' zeggen de jongens ineens heel kil en lopen door. Haar nakijkend.
Dan gaat ze naar binnen. Ze zoekt haar kluisje op en dumpt de meeste boeken erin. Zonder enige haast loopt ze naar haar lokaal, ze is immers nog wel op tijd voor de 2e bel. Precies als ze de klas binnen is gegaan, gaat de bel. Dan komt de mentor binnen. Ze hebben eerst een mentorles. 'Jongelui, dit is Amber' zegt ze opgewekt. 'Hallo Amber' wordt er uit de klas gemompeld. Dan ziet Amber dat ze bij dat groepje jongens die ze in de fietsenstalling heeft ontmoet in de klas zit. 'Eigenlijk is die voorste best wel leuk denkt ze' en ze begint te blozen. De jongens blijven maar naar haar staren. 'Ga jij maar naast Natasje zitten' zegt de mentor.
Ze ploft op de stoel neer. Dan stelt ze zich voor aan Natasja. Het klikt direkt tussen hun. 'Kom je in de pauze bij ons zitten?' vraagt Natasja naar de les. 'Tuurlijk' zegt Amber. Dan vraagt ze: 'Wie is dat groepje jongens?'. 'Dat is het coolste groepje van de hele school, iedereen bewondert ze maar ze kunnen nogal raar doen met zijn allen. Die met het rode jack is Sander, hun leider, met het blauwe jack is Mick en diegene met die zwarte broek aan is Achmed. Ze hebben het niet zo op meiden'. 'Ow' zegt Amber en laat het er maar bij.
In de pauze is het heel gezellig. Amber ontmoet nog meer meiden en al snel maakt ze deel uit van een hechte vriendinnenclub.
Na school gaat Amber direkt naar huis, ze heeft best veel huiswerk opgekregen vandaag. Meer dan op de oude school. Ze is net de brug over als ze een paar ogen in haar rug voelt prikken. Het zijn Sander, Mick en Achmed. Ze zitten weer naar haar te kijken! Waarom doen ze dat toch, Natasja zei zelf dat ze het niet echt op meiden hadden. Ze besluit er maar niks van aan te trekken en vervolgd haar weg naar huis.
Thuis aangekomen gaat ze gelijk aan de slag met haar huiswerk. Daarna besluit ze even op de computer te gaan. Ze heeft alle mailadressen van de meiden gekregen en voegt ze toe. Even later zijn ze druk in gesprek. Opeens krijgt ze een melding, Dragonsander wil u toevoegen; Accepteren/Weigeren?
Ze besluit hem maar te accepteren en er verder niks op uit te doen. Ze wil net naar beneden gaan als ze word gestoord. Het is Sander!. Een schok gaat door haar heen, hoe komt hij aan haar emailadres en wat wil hij van haar.
Sander: Hallo
Amberr: Hallo, hoe kom jij aan mijn emailadres?
Stilte..
Sander: Ik heb zo mijn contacten hiervoor

Amberr: Maar wat wil je dan van mij? Jullie zitten mij steeds aan te staren alsof ik gek ben

Sander: Eigenlijk vind ik jou wel een leuke meid -red-
Amber staat helemaal perplext, Sander vind HAAR leuk :shock:!. Ze besluit er maar niks over te zeggen tegen haar vriendinnen. Die gaan helemaal uit hun dak. Of zou het een grap zijn? Sander weer:
Amberr: Daarom zaten jullie steeds zo te staren!
Sander: Ja, de anderen vinden dat jij er ook wel mag zijn -red-
Amberr: Maar als ik eerlijk ben vind ik jou ook wel leuk

Sander: Echt
?Amberr: Ja

Sander: Zullen we een keertje afspreken?
Amberr: Wat had je in gedachten dan ? -red-
Sander: Achter de school, gezellig met zijn tweetjes

Amber weet niet wat ze moet zeggen, Sander is op haar :shock: en wil met haar afspreken. Haar ouders zeggen altijd dat ze niet met vreemden zomaar mag afspreken, maar dit is anders; dit is Sander.
Amberr: Wanneer ?
Sander: Morgen om 18.00 uur?
Amberr: Is goed tot morgen
Sander: Kom je morgen met de lunch bij ons zitten? Inge is er ook bij, die heeft sinds kort met Mick. Mick is trouwens die jongen met dat blauwe jack aan.
Amberr: Is goed, gezellig!
Sander: Ik ga nu nog even iets doen, tot morgen lieve meid

Hoofdstuk 2
Amber heeft geen oog dichtgedaan vannacht, ze lag steeds maar te tobben. Wat als het een val is, als Sander maar gewoon zijn lolletje maakt ten koste van haar?. Ze is behoorlijk laat, het is al 8 uur als ze beneden komt. Ze moet toch pas om 9 uur beginnen. Ze gaat naar de koelkast en pakt een glas Jus de Orange en drinkt die snel leeg. Ze heeft zin in vandaag. Altijd als ze aan Sander denkt, krijgt ze spontaan vlinders in haar buik. Hij is zo knap, de hotste jongen van de hele school.
Als ze op school komt, komen haar vriendinnen gelijk om haar heen staan. 'Wat horen we nu?' vraagt Sam opgewonden, 'heb jij een date met .. SANDER :|. 'Ja inderdaad' zegt Amber hevig blozend. 'Meid, dat is geweldig!' zegt Natasje. 'Maar je hebt toch wel in de gaten dat je zo niet op date kan' zegt Dewi. 'Waarom niet?' vraagt Amber teleurgesteld. 'We gaan je helemaal een nieuwe look geven' zeggen alle meiden in koor. 'Jullie zijn geweldig...' dat is het enige wat Amber uit kan brengen.
In de pauze krijgt Amber een hele nieuwe look. Haar haar, wat eerst stijl was, is nu krullend en valt mooi over haar schouders. Ook zitten er plukjes doorheen. Ze ziet er nu echt heel anders uit en daar is ze super gelukkig mee. Als ze langs het groepje van Sander loopt fluit Sander zelfs naar haar -red-. Als ze het Engels lokaal binnenkomt is ze helemaal rood aangelopen. 'Gaat het wel?' vraagt Meneer Dassenburcht. 'Hettt gaa-aat superr' hakkeld Amber. Dan begint de o zo leuke les. Iedereen zucht als ze les eindelijk voorbij is.
Over 2 uur heeft Amber haar afspraakje met Sander. Ze is helemaal zenuwachtig. Gelukkig heeft ze nog 2 uur gym, dan moet ze zich wel op iets anders concentreren. De gymles vliegt voorbij. Ze krijgt nog een 8 op basketbal en daar is ze heel erg trots op.
Als ze zich heeft omgekleed fietst ze terug naar school. Ze moet haar boeken nog halen. Dan ziet ze Sander staan, en hij ziet haar. Amber houdt het niet meer uit en fietst naar hem toe. 'Je bent er' zegt Sander stralend. 'Ik kon toch ook niet wegblijven' zegt Amber verliefd terug. Dan omhelzen ze elkaar. De zon gaat net onder. 'Kom je mee?' vraagt Sander. 'Ik heb een verassing voor je'. Dan ziet Amber een ladder staan. Hij gaat richting het dak van de school. Een groot plat dak. Ze klimmen naar boven en dan zitten ze samen te genieten van de zonsondergang. Amber zit half verscholen onder het jack van Sander. Niemand kan dit moment afpakken. Ineens stoot Sander haar aan en zoent haar. Amber laat het toe, ze vindt het geweldig. De eerste kus duurde lang, erg lang. Maar, ze vonden het niet erg.
Ineens is het afgelopen. Het begint keihard te regenen. Daar staat Amber dan, helemaal doorweekt in haar veelste dunne shirtje. Sander ziet het, 'zal ik je naar huis brengen?' vraagt hij. 'Dat lijkt me geweldig' zegt Amber dromerig. Ze willen net wegfietsen als Amber merkt dat haar banden lekgestoken zijn. Er zitten 2 punaises in. 'Kom maar bij mij' zegt Sander. Daar zit ze dan op de stang, ze leunt dromerig tegen Sander aan. Wat is het leven toch geweldig

Thuis aangekomen schrikt ze op. Het is al zeven uur! Ze geeft Sander een afscheidszoen en gaat dan naar binnen. Ze maakt snel haar huiswerk en gaat dan nog even Laika, haar goldenretriever, uitlaten.
Hoofdstuk 3
De volgende dag is Amber al vroeg weer wakker. Ze eet wat en besluit dan om naar school te gaan. Ze ziet het groepje van Sander bij de fietsenstalling hangen. Snel loopt ze naar hen toe. 'Haaii liefie' zegt hij en geeft haar een zoen. De andere jongens kijken allemaal heel jaloers. Stiekem maakt dat me helemaal niks uit!.
Dan komen Sam, Natasja en Dewi het schoolplein opfietsen. Ze slaan bijna steil achterover als ze Amber bij Sander in de armen zien zitten. Ze lopen naar haar toe en nemen haar mee naar de eikenboom aan de rand van het schoolplein. 'En?' vraagt Dewi, 'is het aan?
' 'Mischien' zegt Amber dromerig. Daarna loopt ze weer terug naar Sander en gaat dicht tegen hem aan zitten.De bel gaat. Het eerste uur hebben ze maatschappijleer van mevrouw Sassenheim. Het saaiste vak dat er bestaat, met de slechtste lerares!. Ze kunnen zich maar met moeite concentreren. 'Mag ik even naar de WC?' vraagt Amber na 20 minuten. 'Ga maar snel' zegt mevrouw Sassenheim. Even later loopt ze weer naar de klas toe, plotseling komt ze Sander tegen op de gang. Hij trekt haar mee naar een stil hoekje bij het trappenhuis, 'lieve Amber, ik vraag je nu officieel verkering' brengt hij hakkelend uit. 'O Sander' zegt Amber, 'en ik zeg JA!'. Dan vliegen ze elkaar om de nek en zoenen elkaar.
Na een kwartier komt ineens mevrouw Sassenheim eraan, 'zo, en wat gebeurt hier?' vraagt ze streng. 'Niks' zeggen Amber en Sander tegelijk. 'Kom maar snel weer terug naar de klas' en weg is ze weer. Arm om arm lopen ze terug naar de klas, iedereen die hun 2 zo ziet lopen ziet groen van jaloezie. Na een 10tal minuten gaat de bel.
Dan is het pauze. Amber loopt over de gang met haar vriendinnen. Plotseling wordt ze meegetrokken, een leeg klaslokaal in. En daar ziet ze niemand minder dan ..
!
Ik vind het lekker weg lezen en heel spannend
de ene keer heb je Natasje, en de andere keer Natasja.