[TEK] Cumano merrie getekend met toverstokjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CaPrIoLe`79

[TEK] Cumano merrie getekend met toverstokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 20:16

Nadat ik het stof eraf geblazen had en mn amper gebruikte kistje met coloursofts had geopend ging ik wat aan het experimenteren. Dit vluggertje is hiervan het resultaat. Toveren doen de stokjes nog niet bij mij, maar wie weet komt dat ooit nog een keer.
Mijn volgende project met deze coloursofts gaat een haflinger worden.

Afbeelding

AliesMeijer

Re: [TEK] Cumano merrie getekend met toverstokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:30

erg mooi! Lachen leuk dat je eigen stijl ook bij deze tekening weer heel goed is terug te zien.
ik vind het wel toveren hoor, op je eigen manier. Ja niet zoals de superrealitische tekeningen van sommige andere mensen die dit materiaal ook gebruiken, maar ik vind het super mooi. ik denk dat veel mensen wel zo'n tekening aan de wand willen hebben hangen.
normaal houd ik het meeste van tekeningen die net een foto zijn, maar bij jouw werkjes maak ik een uitzondering Vork , die spreken mij altijd heel erg aan.

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:35

Hij is erg gaaf Lau!!
Het is altijd zo leuk dat je je eigenstijl altijd zoo mooi laat terug komen. Echt weer een super werkje. Ja

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:00

WOW! rommelig.
Als je het op deze toer wil doen, want zeker weer eens anders is, moet je altijd nog arceer streepjes maken inplaats van een heeeeeeeeele lange streep met veel haarspeldbochtjes Lachen
Als je volgende keer eens probeerd je potlood aan het einde van de streep op te tillen zal je zien dat je effect van het schetsmatige/'rommelige' wel blijft zonder dat het een zooitje word Lachen

Succes!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 21:03

Gelukkig is er niks dat moet en veel dat mag. Zou niet echt spannend blijven als iedereen op dezelfde manier met al het materiaal omging. Knipoog

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:42

ach.. het was ook maar een tip.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:03

Mag ik heel eerlijk zijn Bloos ik vind qua sfeer en uitstraling dit werkje van jou vele malen mooier dan jouw meeste schilderijen Lachen Niet dat ik je schilderijen niet mooi vind, integendeel. Maar ik vind dat je, ondanks dat het een 'vluggertje' is, een heel mooi en ook gevoelig portret heb neergezet. Qua techniek is het misschien een stuk minder hoogstaand dan je schilderijen, maar ik vind deze stijl van je zeer aansprekend Ja Dus wat mij betreft mogen die toverstokjes uit het stof blijven!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 23:10

@eliine: Ik denk dat je de enige bent die dat gaat vinden, maar leuk compliment! Misschien ligt het niet aan het materiaal. Ik schilder meestal de hengsten en heb nu een keer mn favo-merrie getekend met de bijbehorende typische gemoedelijke merrieuitstraling.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:29

Nee hoor Lau, ik vind dit ook geweldig Ja
de tussenstap vond ik al veelbelovend en eindresultaat is ook erg mooi Ja
ik vond het juist leuk om te zien dat je een streep of arcering opzette met 'krullen' Ja
vooral het oog heeft ontzettend veel uitstraling

het geheel zou alleen wat dekkender mogen op sommige plaatsen, op sommige stukken kan doorzichtigheid iets toevoegen aan een tekening, maar dat doet het hier niet waardoor het geheel vrij donker blijft en niet echt uit de achtergrond komt.

wil zeker meer potloodwerken van jou zien Ja Haha!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 00:42

Ik ga heel erg saai zijn.... Dowski verwoordt namelijk wat ik dacht dus ik sluit me bij haar commentaar aan. Met een toevoeging Tong uitsteken dat het feit dat dit een merrie imo niets af doet aan je tekening. Het merriezijn heb je juist op een hele subtiele manier benadrukt vind ik Lachen

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:55

oneilltje79 schreef:
Gelukkig is er niks dat moet en veel dat mag. Zou niet echt spannend blijven als iedereen op dezelfde manier met al het materiaal omging. Knipoog

Nee precies, gewoon zo doorgaan en dat weet je ook donders goed. OK dan!

Ik vind dit een super werkje, heerlijk. Eerlijk gezegd vind ik deze schets zelfs mooier dan veel van je schilderijen; deze heeft misschien minder herkenbaarheid van je stijl, maar juist omdat hij wat subtieler is vind ik hem heel erg spreken. Erg mooi.
Sluit me ook aan bij Dowski. Ja

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:16

Ik kan me alleen maar aansluiten bij Dowzi, ik voel precies hetzelfde bij deze tekening. Vind hem erg goed, lekker qua verhouding, kleur en uitstraling. Vaker die toverstokjes erbij pakken hoor *LOL*

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:27

oneilltje79 schreef:
@eliine: Ik denk dat je de enige bent die dat gaat vinden, maar leuk compliment! Misschien ligt het niet aan het materiaal. Ik schilder meestal de hengsten en heb nu een keer mn favo-merrie getekend met de bijbehorende typische gemoedelijke merrieuitstraling.

Was ik toch niet helemaal de enige Lachen en ik ben dan benieuwd hoe jij dan een hengst neerzet met de stokjes Ja

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:08

Ook ik val ik in herhaling.. sluit mij aan bij Dowzi... mooi fijntjes en toch echt wel van jouw hand!