[FOTO] Nemo...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

This_is_me

[FOTO] Nemo...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 16:58

Vd week bij mijn buurman in zijn aquarium gesprongen en na een rondje met Nemo gezwommen te hebben gevraagd of hij even voor mij model wilde staan. Dorie was er ook maar die was te druk met andere dingen. Ze heeft mij beloofd dat ze volgende keer model komt staan Haha!

Afbeelding

Iso 800
sluitertijd 1/100
diafragma 4.5

Ik ben mij er van bewust dat hij niet helemaal scherp is...
Volgende keer ga ik met softbox/flitser en al het water in Haha!

_Denise

Re: [FOTO] Nemo...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:06

Zo, wat knap!
Ik vind die 'gloed' om Nemo heen erg mooi weergegeven.
Al vind ik het wel jammer dat het koraal (of wat het ook is, ben hier niet zo goed in Tong uitsteken ) rechts van Nemo wat te aanwezig is.
Verder echt super leuk, en origineel!

danielle_ikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:30

gave foto deb! Haha! vind de kleuren bij elkaar erg mooi!

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:11

Keimooie foto zeg! Nemo staat er goed op.. Knipoog Maar heb je die foto dan vanaf de buitenkant gemaakt of ben je ermee in het water gegaan met een onderwaterhuisie?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:18

Ik vind het een erg leuke foto, lijkt echt op Nemo! Vind juist die 'plant' wel mooi, die zie je ook veel in de film toch? Vind het wel wat hebben, alleen een vis zou ik toch wat kaal vinden. Lachen

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:18

Aaah echt heel mooi Haha! .
Bleef echt even hangen!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 08:19

Dank jullie voor de leuke reacties. Haha!

@ Kikky: De gloed die om Nemo heen hangt is afkomstig van de belichting uit het aquarium zelf.
Het koraal is in overvloed aanwezig in de bak. Dus het werd wat lastig om dat er tussen uit te halen. Maar ik kan mij voorstellen dat je het een storend gezicht vind. Daarom heb ik dat gedeelte ook wat zachter gemaakt. Het blijft echter wel aanwezig op de foto. Moet zeggen dat het mij persoonlijk niet stoort. Het is wat Rianne ook aan geeft, Het is wel het koraal waar ze in de film ook tussen slapen Haha! (zo uit mijn hoofd)

@ Anniek: Ik heb de foto vanaf de buitenkant gemaakt. Mijn cam is niet waterproef en heb geen onderwater huis. Daar komt bij dat het een groot aquarium is maar niet zo groot om mij er in te proppen Haha! Je krijgt een mooier beeld als je van boven af een flitser/softbox plaatst. Ik hoop dat ik dat van de week eens mag proberen.

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:15

HIHI toen je kwam dat je ing oefenen met aquariumfotogrfie, dacht ik wat is dat voor soort techniek. Niet wetende dat je dus echt daadwerkelijk met duikpak en al dat aqaurium in dook!!

Gave foto!! Ik ben het wel eens met de opmerking over het koraal, het is niet helemaal in contrast met het koraal (of wat het dan ook is) aan de onderkant, aangezien die helemaal wazig is. Maarre vanaf de zijlijn is het makkelijk praten, want ik doe het je niet na en ik vind Nemo er echt super gaaf opstaan, chapeau!!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 15:00

Bedankt Ilse voor je reactie.. Ja met duikpak en al. als ik iets doe dan maar direct goed he Haha!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:13

Mooie foto zeg!

En mensen, het is geen koraal maar een anemoon Knipoog Idd jammer dat de foto niet zo scherp is, maar ik weet hoe moeilijk het is om door het glas te fotograferen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:30

Wauw, ik vind hem heel mooi Ja Toevallig vandaag 3 nemo's per post gekregen Nagelbijten / Gniffelen Grappig dat ik nu ook een nemo hier tegen kom Haha! (Uitleg: mijn neefje heeft een nemo-achtig knuffeltje uitverkoren tot lievelingsknuffel en we wilden er nog een paar bij om drama's te voorkomen Lachen )

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:32

Geweldige visjes zijn dat. Haha! Ook mooi op de foto gezet. Ja

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:33

Wauuw!! Hij is echt heel mooi! Je zou niet denken dat een foto zo mooi zou lukken als ie door het glas werd genomen Lachen

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:21

Lintjuuuh schreef:
Mooie foto zeg!

En mensen, het is geen koraal maar een anemoon Knipoog Idd jammer dat de foto niet zo scherp is, maar ik weet hoe moeilijk het is om door het glas te fotograferen.

anemoon Schijnheilig ook goed Bloos

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 18:44

Anemoon??? oh haha ik heb er duidelijk geen verstand van Haha!

Bedankt voor de leuke reacties.

Het is idd vrij lastig om door glas een goede niet spiegelende en niet vertekenende foto te maken.